Odpowiedz

Re: Re.: Transakcja kartą FACEBK fbmeads IE

Witam,

zatem problem pojawił się już winnych bankach... 

Niestety poza informacją o zablokowaniu kart i przesłaniu całej długiej listy dotyczącej bezpieczeństwa bankowości internetowej i kart płatniczych (do której i tak się stosuję), banki generalnie nic nie robią, aby zabezpieczyć nieautoryzowane płatności.

Jak widzę, z kont znikają coraz wyższe kwoty a problem dalej istnieje...

Ja zgłaszałam to wcześniej do banku internetowo, telefonicznie, byłam w oddziale, tłumaczyłam kilu osobom na czym polega problem i zadawałam cały czas to samo pytanie - dlaczego jest możliwa transakcja kartą bez mojej autoryzacji??? dlaczego płacąc w internecie, w sklepie itp. musze podawać PIN, hasło, logować się itp. a tu nagle pojawia się obciążenie dokonane przez obcą osobę na mojej karcie bez autoryzacji, która jest zawsze wymagana, gdy to ja używam karty? 

Odpowiedz
0 Lajków
TGWP
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
7
1
13-05-2019
Wiadomość 41 z 81 (8 944 wyświetleń)

Re: Re.: Transakcja kartą FACEBK fbmeads IE

Wielka bezsilność mnie ogarnia, bowiem okazuje się że ktoś dysponuje moimi pieniędzmi a bank który ma być ich "strażnikiem" zachowuje się jak by się nic nie stało. Do tej pory nie martwiłam się o stan moich środków w banku, miałam pewność że są bezpieczne. Teraz to zaufanie straciłam. Z forum dowiaduje się że dotyczy to nie tylko ING, zatem jaki jest sposób aby moje pieniądze były bezpieczne?

Odpowiedz
0 Lajków
Ola1201
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
8
0
29-11-2019
Wiadomość 42 z 81 (8 930 wyświetleń)

Re: Re.: Transakcja kartą FACEBK fbmeads IE

@TGWP @Ola1201 Płatności kartą w internecie, nie są przelewami- dlatego nie będziecie proszeni o zalogowanie do bankowości internetowej. Płatności te, wykonywane są za pomocą danych z karty, które mogą zostać skopiowane/ skradzione przez oszustów, tak jak fizyczna karta również może zostać zrabowana na ulicy. Kody sms, które służą do potwierdzenia płatności kartą są wysyłane dzięki systemowi 3D Secure. Jednak to od sklepu zależy, czy wymaga potwierdzenia transakcji takim kodem. My ze swojej strony, po zgłoszeniu przez Was reklamacji, staramy się pomóc każdemu z Was, gdy niestety dojdzie już do takiej sytuacji, o której piszecie w tym wątku. 

Dbamy też o bezpieczeństwo Waszych pieniędzy, jest ono dla nas priorytetem. Jednak to bezpieczeństwo zależy także od każdego z Was. Uczulamy na wszelkie niebezpieczeństwa w internecie, na naszej stronie internetowej na bieżąco informujemy o wszelkich nowych sposobach, którymi posługują się oszuści. Aby uniknąć takich sytuacji należy m.in.:

- pilnować, aby oprogramowanie w Waszych komputerach zawsze było aktualne. Dzięki temu obniżycie ryzyko złośliwych wirusów, które mogą kraść Wasze dane,
- uważać, aby zakupów dokonywać tylko na zabezpieczonych stronach, które nie są podstawione wyłącznie do kopiowania informacji o klientach.

 

W ustawieniach Visy Zbliżeniowej w Moim ING (Moje finanse> Karty i płatności telefonem> Visa Zbliżeniowa> Limity transakcyjne) możecie zmieniać limity transakcyjne do płatności przez internet. Jeśli będzie ustawiony na "0", to nawet jeśli ktoś spróbuje posłużyć się Waszą kartą, transakcja zostanie odrzucona. Udostępniamy Wam też kartę wirtualną. Ma ona osobny numer rachunku. Przed płatnością możecie go w każdym momencie zasilić ze swojego głównego konta.

Tak jak pisaliśmy wyżej. W każdej sytuacji, gdy ktoś ukradnie Waszą kartę (fizycznie lub tylko jej dane) możecie zgłosić nam reklamację, powinniście również zgłosić taką sytuację na policję. Robimy wszystko, co w naszej mocy by Wam pomóc odzyskać utracone pieniądze. 


***Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
DawidSz
Były moderator
Były moderator icon
225
48
26-11-2018
Wiadomość 43 z 81 (8 927 wyświetleń)

Re: Re.: Transakcja kartą FACEBK fbmeads IE

Witam,

Rozumiem, że płatności w internecie nie są przelewami, ale jeśli ja robię zakupy, to nie zdarzyło się do tej pory, aby nie było potrzebne uwierzytelnienie płatności. Jak to jest możliwe, że bank dopuszcza możliwość płacenie bez autoryzacji?

Jak Pan pisze karta może być skopiowana lub ukradziona, ale wtedy powinien chronić jeszcze PIN…

Oczywiście banki mają całą listę rad jak się zabezpieczyć, ale co jeśli:

- nikomu nie udostępniam karty (obecnie mogę dokonać płatności nie wypuszczając karty z ręki)

- robię zakupy tylko w zaufanych sklepach, staram się też dokonywać płatności poprzez system Paypal

-wypłacam gotówkę tylko w bankomatach przy siedzibach Banku Śląskiego, bo mam nadzieję, że w banku kontrolujecie Państwo czy ktoś nie grzebał w bankomacie

- mam aktualne oprogramowanie na komputerze i komórce?

Stosuję się do wszystkich rad, ale i tak pieniądze znikają… jeśli ustawię limity transakcyjne na „0”, to po co mi karta? Policja też nie pomoże.

Jedynym rozwiązaniem jest zniesienie możliwości płacenia kartą bez autoryzacji, ale to już nie po mojej stronie.

TGWP
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
7
1
13-05-2019
Wiadomość 44 z 81 (8 882 wyświetleń)

Re: Re.: Transakcja kartą FACEBK fbmeads IE

Jestem klientką mbanku, skradziono mi  tak z konta ponad 1700 zł!  (kilka tranzakcji, zakupy: paypal*Facebook, nie mam fb, payapal nie powiązany z kartą mbank). Zablokowałam kartę, zgłosiłam na policję. Bank zlał sprawę, - odrzucił reklamację,  motywując, ze płatnosc została wykonana zgodnie z regulaminem. 

Nawet nie gwarantuja opcji 3D secure. Trzymaj pieniądze w banku... 

Odpowiedz
0 Lajków
oszukana203
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
04-12-2019
Wiadomość 45 z 81 (8 846 wyświetleń)

Re: Re.: Transakcja kartą FACEBK fbmeads IE

Mnie również okradli. Mam konto w mBanku. 29 listopada wykradli mi w kilku przelewach 1600zł. Facebooka nie mam połączonego z bankiem i nic za pośrednictwem tego portalu nigdy nie kupowałem. Co mam teraz zrobić? Jak odzyskać swoje pieniądze?
Odpowiedz
0 Lajków
Paweł-TG
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
05-12-2019
Wiadomość 46 z 81 (8 829 wyświetleń)

Re: Re.: Transakcja kartą FACEBK fbmeads IE

[ Edytowane ]

@Paweł-TG Pełną informację udzielił DawidSz wcześniej. Zachęcam Cię do sprawdzenia jego wpisu oznaczonego jako rozwiązanie i kontakt bezpośrednio ze swoim bankiem i policją.

 

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MateuszF
Moderator
Moderator icon
591
127
12-04-2017
Wiadomość 47 z 81 (8 821 wyświetleń)

Re: Re.: Transakcja kartą FACEBK fbmeads IE

Witam,

zgłos reklamację do FB, banku i na policję.

FB odpowiada znacznie szybciej niż bank

Pozdrawiam

Odpowiedz
0 Lajków
TGWP
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
7
1
13-05-2019
Wiadomość 48 z 81 (8 794 wyświetleń)

Re: Re.: Transakcja kartą FACEBK fbmeads IE

Witam ponownie,

Wg mnie przesłana odpowiedź nie rozwiązuje problemu. Ze wszystkimi komunikatami banku odnoście bezpiecznych transakcji w internecie jestem na bieżąco a sugestia, aby ustawić limit na 0 zł oznacza, że ja też nie mogę robić takich płatności, tzn. mam kartę, nie mogę jej używać a bank pobiera opłatę – super rozwiązanie!

Proponuję wprowadzenie następujących rozwiązań:

  1. Dostosowanie się do unijnej Payment Services Directive (PSD2), którą należało wdrożyć do 14 września 2019 roku – określa ona dokładnie, jak bank powinien weryfikować tożsamość użytkownika.

W dyrektywie jasno zapisano, że procedura silnego uwierzytelnienia musi być przeprowadzana, gdy płatnik: uzyskuje dostęp do swojego rachunku płatniczego w trybie online, inicjuje elektroniczną transakcję płatniczą, przeprowadza czynność za pomocą kanału zdalnego, która może wiązać się z ryzykiem oszustwa płatniczego lub innych nadużyć.

Czyli nieautoryzowane płatności wg mojej wiedzy nie powinny być realizowane

  1. Możliwość zablokowania płatności, jeśli nie ma ona jeszcze statusu, że jest zrealizowana (czyli jest tylko informacja o blokadzie środków finansowych na karcie)
  2. Możliwość blokowania danych kontrahenta w serwisie bankowości elektronicznej; nieautoryzowane płatności na konto” FACEBK (…) fbmeads IE” pojawiają się od 1,5 roku i gdyby była taka możliwość liczba oszukanych klientów na pewno byłaby mniejsza.

I mam ostanie pytanie: ponieważ problem mam długą historię czy zgłosili Państwo ten fakt na policję? Czy Państwa bank podjął jakieś kroki poza informowaniem klientów o możliwości złożenia reklamacji i udzieleniem innych, nieskutecznych rad?

Odpowiedz
0 Lajków
TGWP
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
7
1
13-05-2019
Wiadomość 49 z 81 (8 792 wyświetleń)

Re: Re.: Transakcja kartą FACEBK fbmeads IE

Właśnie kilka h temu zniknęło z mojego konta 2600zl fbmeads ... To jest jakiś koszmar. Karta już zablokowana. Jak ubiegać się o zwrot? Do banku już napisałem. Gdzie zlozyc reklamację na fb? Jakie są szanse na odzyskanie pieniędzy?
Odpowiedz
0 Lajków
mziebura
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
1
06-12-2019
Wiadomość 50 z 81 (8 765 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Rezygnacja z transzy kredytu i spłata uruchomionej transzy.

Mam taką sytuację, że z uwagi na harmonogram 20/80 uruchamiam kredyt w kwocie 1000 zł, a pozostałą część (ok. 700.000 zł) kredytu po zakończeniu budowy przez dewelopera (za ok. 1,5 roku).

 

Kredyt wypła

...

17-12-2024
Re.: Nie polecam konta indywidualnego w ing

Przykro nam z powodu tej sytuacji. Tutaj nie mamy jednak dostępu do szczegółów Twojego konta. Jeśli złożyłeś reklamację, analityk dokładnie to sprawdzi. Mamy nadzieję, że sprawa szybko się wyjaśni

17-12-2024
Nie polecam konta indywidualnego w ing

Nie polecam banku ani konta Żenada. Bank nie respektuje własnych ustaleń konta promocyjnego klienta indywidualnego.Mimo spełnienia warunków brak wypłaty 500 zl za założenie konta.Reklamacja złożona

17-12-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy