Regulamin Społeczności ING



Regulamin Serwisu Internetowego „Społeczność ING”

  1. Postanowienia ogólne
    1. Serwis Internetowy „Społeczność ING” udostępniany jest Użytkownikom na zasadach określonych w niniejszym regulaminie (zwanym dalej „Regulaminem”) przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą przy ul. Sokolskiej 34, 40-086 Katowice, Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Katowice Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, numer rejestru: KRS 0000005459, NIP: 634-013-54-75, kapitał zakładowy: 130 100 000 zł, kapitał wpłacony: 130 100 000 zł (w dalszej części Regulaminu zwany „Bankiem”).
    2. Poprzez przystąpienie do korzystania z Serwisu Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje warunki niniejszego Regulaminu i zobowiązany jest do ich przestrzegania.
    3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    4. Wszelkie spory powstałe na tle korzystania z Serwisu mogą być rozstrzygane polubownie. W przypadku niemożności rozstrzygnięcia sporów polubownie, spór zostanie rozstrzygnięty przez właściwy sąd ustalony zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
  2. Definicje
    1. Społeczność ING/Serwis - zorganizowana platforma internetowa, dostępna pod adresem spolecznosc.ing.pl, składająca się z dwóch części:
      1. Forum Serwisu,
      2. Blog Serwisu.
    2. Użytkownik - Użytkownik zarejestrowany lub Użytkownik niezarejestrowany
    3. Użytkownik zarejestrowany - osoba fizyczna korzystająca z Serwisu za pośrednictwem sieci Internet, która dokona uprzedniej rejestracji oraz logowania, na wyznaczonej do tego stronie w Serwisie.
    4. Użytkownik niezarejestrowany - każda niezalogowana osoba fizyczna, korzystająca z Serwisu za pośrednictwem sieci Internet.
    5. Partner - każdy podmiot współpracujący z Bankiem na podstawie stosownej umowy.
    6. Materiały - teksty, zdjęcia, grafiki, treści audiowizualne, treści multimedialne i inne treści udostępniane w Serwisie, w tym stanowiące utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  3. Rejestracja w Serwisie
    1. Dokonanie rejestracji Użytkownika w Serwisie, wymaga podania następujących danych:
      1. nazwa Użytkownika,
      2. adres e-mail,
      3. hasło, za pomocą którego Użytkownik będzie logował się do Serwisu.
    2. Warunkiem dokonania rejestracji jest akceptacja przez Użytkownika postanowień Regulaminu.
    3. Celem potwierdzenia rejestracji w Serwisie, Użytkownik powinien kliknąć link aktywacyjny, który otrzyma na podany przez niego adres e-mail.
    4. Rejestracja w Serwisie jest czynnością wykonywaną przez danego Użytkownika jednorazowo. Aby korzystać z Usług dostępnych dla Użytkowników zarejestrowanych, wymagane jest dokonanie logowania, co następuje poprzez podanie:
      1. nazwy Użytkownika,
      2. hasła za pomocą którego Użytkownik loguje się do Serwisu
    5. Użytkownik niezarejestrowany może korzystać z Serwisu anonimowo, z zastrzeżeniem pkt IV ust. 1lit. b) i c).
    6. Użytkownik zarejestrowany może korzystać z Serwisu przy użyciu pseudonimu.
    7. Rejestracja w serwisie i dołączenie do Społeczności ING jest niezależne od bycia Klientem Banku.
    8. Użytkownikami mogą być osoby fizyczne, które ukończyły 18 lat i posiadają pełną zdolność do czynności prawnych.
  4. Zasady korzystania z Serwisu
    1. W ramach Serwisu, Bank umożliwia Użytkownikowi w szczególności:
      1. zapoznawanie się z Materiałami przygotowanymi przez Bank, Partnerów lub innych Użytkowników,
      2. umieszczanie tekstów na Forum Serwisu (dostępne wyłącznie dla Użytkowników zarejestrowanych),
      3. umieszczanie tekstów (komentarzy) na Blogu Serwisu (dostępna wyłącznie dla Użytkowników zarejestrowanych),
      4. uzyskiwanie informacji odnośnie prowadzonych przez Bank działań marketingowych, konkursów, promocji.
    2. Użytkownik może korzystać z Serwisu w miejscu i czasie przez siebie wybranym, z zastrzeżeniem pkt IX Regulaminu.
    3. Korzystanie przez Użytkownika z Serwisu jest bezpłatne.
    4. Bank ma prawo zamieszczania w Serwisie treści reklamowych, marketingowych, dotyczących usług oraz produktów Banku lub Partnerów. Treści reklamowe, o których mowa w zdaniu poprzednim, stanowią integralną część Blogu Serwisu.
    5. Użytkownikowi przysługuje w każdym czasie prawo do rezygnacji z korzystania z Serwisu. Oświadczenie o rezygnacji należy nadesłać na adres e-mail: spolecznosc@ing.pl
    6. Bank zastrzega sobie prawo do zakończenia udostępniania Serwisu o czym powiadomi Użytkowników z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem, za pośrednictwem informacji umieszczonej w Serwisie oraz wiadomości e-mail przesyłanych na podane podczas rejestracji adresy poczty elektronicznej Użytkowników zarejestrowanych.
    7. Bank ma prawo do czasowego zaprzestania udostępniania Serwisu z przyczyn technicznych.
  5. Prawa i obowiązki Użytkowników
    1. W zakresie Serwisu zabrania się zamieszczania przez Użytkowników treści sprzecznych z obowiązującymi przepisami prawa, normami obyczajowymi, moralnymi i społecznymi oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. W szczególności zabrania się umieszczania Materiałów, które:
      1. zawierają wulgaryzmy,
      2. naruszają prawa autorskie,
      3. wzywają do łamania prawa
      4. zawierają treści pornograficzne,
      5. zawierają treści propagujące używanie narkotyków bądź niedozwolonych środków odurzających,
      6. zawierają treści rasistowskie, antysemickie, nacjonalistyczne, pobudzające do agresji, homofobiczne;
      7. wiadomości powszechnie uznawane za „spam”,
      8. rozpowszechniają lub nakłaniają do pobierania wirusów komputerowych lub złośliwego/szkodliwego oprogramowania,
      9. są bezpośrednimi atakami na innych Użytkowników
      10. zawierają dane osobowe, w tym teleadresowe lub adresy poczty elektronicznej;
      11. służą agitacji politycznej, religijnej lub innej;
      12. nie mają związku z tematyką poruszaną w zakresie Forum Serwisu lub Blogu Serwisu,
      13. są kopią uprzednio zamieszczonych komentarzy lub wpisów,
      14. naruszają dobra osobiste osób trzecich,
      15. zawierają linki do stron poza domeną ing.pl,
      16. zawierają sekwencje logowania lub opisy ścieżek dostępów do zewnętrznych narzędzi nieautoryzowanych przez ING.
    2. Zabronione jest używanie Serwisu w sposób utrudniający korzystanie z niego przez pozostałych Użytkowników lub powodującego zakłócenia w jego działaniu.
    3. Zabronione jest zamieszczanie pod swoją nazwą Użytkownika Materiałów osób trzecich lub podszywanie się pod inne osoby.
    4. Zabronione jest zamieszczanie przez Użytkowników w Serwisie bez zgody Banku przekazów reklamowych w każdej postaci lub treści zmierzających do promowania usług lub towarów. Zabrania się promowania podmiotów konkurencyjnych wobec Banku, a także ich produktów lub usług.
    5. Zabronione jest składanie oczywiście bezzasadnych lub powtarzających się zgłoszeń lub skarg bez uzasadnienia.
    6. Publikowanie przez użytkownika treści, które naruszają prawo, mogą być zgłaszane przez Bank do odpowiednich instytucji.
    7. Użytkownik serwisu ma prawo do zgłaszania niewłaściwych treści przez wybranie opcji „Zgłoś nieodpowiednią zawartość”.
    8. Użytkownik serwisu oznaczony jako pracownik ING, może zamieszczać w serwisie zweryfikowane linki do stron zewnętrznych.
  6. Zasady przeciwdziałania nadużyciom, moderacja i skutki naruszenia postanowień Regulaminu
    1. Bank dokłada wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczne i uczciwe korzystanie z usług oferowanych w ramach Serwisu. W celu ochrony przed nadużyciami stosowane są odpowiednie procedury oceny i reagowania na niezgodne z regulaminem lub szkodliwe działania Użytkowników.
    2. Bank zastrzega sobie prawo zawieszenia dostępu do Serwisu na rozsądny okres nie dłuższy jednak niż 12 miesięcy Użytkownikowi naruszającemu postanowienia niniejszego Regulaminu.
    3. Bank ma prawo zawieszenia, na rozsądny okres nie dłużej jednak niż na okres 12 miesięcy i po wydaniu uprzedniego ostrzeżenia - rozpatrywania zgłoszeń przez osoby lub podmioty dokonujące często oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub przez skarżących wnoszących często oczywiście bezzasadne skargi, przy czym pierwsze zawieszenie nie będzie przekraczać 3 miesięcy.
    4. Moderatorzy przy ocenie naruszeń biorą pod uwagę wszystkie istotne fakty i okoliczności, w tym w szczególności:
      1. skalę naruszeń lub niezasadnych zgłoszeń,
      2. stosunek liczby naruszeń do całkowitej liczby zamieszczonych treści lub zgłoszeń dokonanych przez użytkownika,
      3. ciężar nadużycia, w tym charakter nielegalnych treści oraz konsekwencje ich publikacji dla innych użytkowników i społeczności platformy,
      4. zamiar użytkownika, jeśli można go określić, oraz czy działania użytkownika są celowym naruszeniem zasad platformy.
    5. W przypadku uznania aktywności Użytkownika za nadużycie moderatorzy mają prawo do gradacji sankcji za naruszenia:
      1. pierwsze naruszenie: ostrzeżenie lub zawieszenie konta na okres do 1 miesiąca,
      2. drugie naruszenie: zawieszenie konta na okres od 1 do 3 miesięcy,
      3. trzecie i kolejne naruszenie: zawieszenie konta na okres od 3 do 12 miesięcy w przypadku poważnych naruszeń (np. łamanie prawa, powtarzający się spam)
    6. Okres zawieszenia świadczenia usług ustalany jest na podstawie oceny ciężaru nadużycia oraz jego konsekwencji, przy czym Użytkownik zostanie poinformowany o powodach zawieszenia oraz przewidywanym czasie jego trwania.
    7. Bank ma prawo, po dokonaniu weryfikacji, do usuwania treści zamieszczonych przez Użytkowników w Serwisie w przypadku ich sprzeczności z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu.
    8. Bank w Serwisie może stosować zautomatyzowaną selekcję wpisów podejrzanych o spam, naruszenie regulaminu bądź wpisów naruszających prawo, które następnie są weryfikowane przez moderatorów, jak również w sposób zautomatyzowany maskuje wulgaryzmy.
    9. Moderatorzy rozpatrują poszczególne przypadki naruszeń bez zbędnej zwłoki, w sposób terminowy (do 14 dni od dnia zgłoszenia), niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności.
    10. Bank umożliwia użytkownikom zgłaszanie nieodpowiednich treści przez opcję „Zgłoś nieodpowiednią zawartość”. Zgłoszenie trafia do weryfikacji przez moderatorów. Moderatorzy rozpatrują wszystkie zgłoszenia, które otrzymują w sposób terminowy (do 14 dni od dnia zgłoszenia), niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Zgłaszający jest informowany o wyniku rozpatrzenia zgłoszenia w wiadomości prywatnej w Społeczności ING.
    11. Zgłoszenie, o jakim mowa w ust. 10 powinno zawierać:
      1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści,
      2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści,
      3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/92/UE z dnia 13 grudnia 2011 r. w sprawie zwalczania niegodziwego traktowania w celach seksualnych i wykorzystywania seksualnego dzieci oraz pornografii dziecięcej,
      4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
    12. W przypadku nałożenia ograniczeń, o jakich mowa w powyżej Bank przekazuje Użytkownikowi jasne i konkretne uzasadnienie nałożenia na niego takiego ograniczenia. Możliwe ograniczenia i konsekwencje dla Użytkownika i/lub nielegalnej treści mogą obejmować:
      1. usunięcie nielegalnej treści,
      2. ograniczenie w zakresie jej widoczności w Serwisie,
      3. uniemożliwienie dostępu do treści lub depozycjonowanie treści,
      4. zawieszenie dostępu do konta Użytkownika.
    13. Bank w uzasadnieniu podjętej decyzji wskaże Użytkownikowi następujące informacje:
      1. jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie nielegalnych treści, wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane informacje za nielegalne treści,
      2. jakie konsekwencje lub ograniczenia zostały przez niego podjęte co to nielegalnej treści,
      3. wszelkie fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez osobę lub podmiot zgłaszający, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy Banku oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego,
      4. w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych narzędzi,
      5. jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności informacji z Regulaminem, wskazanie podstawy, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których uznaje się dane informacje za niezgodne z Regulaminem.
      6. informacje na temat przysługujących Użytkownikowi możliwości odwołania się od decyzji, w szczególności w stosownych przypadkach za pośrednictwem wewnętrznych mechanizmów rozpatrywania skarg, pozasądowego rozstrzygania sporów i sądowych środków odwoławczych.
    14. Użytkownik ma prawo odwołania się od decyzji Banku nakładającej ograniczenia (złożyć reklamację) w trybie przewidzianym w pkt XI w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o nałożeniu ograniczenia.
    15. Użytkownik, który dokonał zgłoszenia, o jakim mowa w ust. 10 ma prawo odwołania się od decyzji Banku (złożyć reklamację) w przedmiocie rozpoznania zgłoszenia w trybie przewidzianym w pkt XI w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o decyzji Banku w przedmiocie dokonanego przez niego zgłoszenia.
  7. Własność intelektualna
    1. Zarówno Serwis jak i znajdujące się w nim Materiały, są chronione na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w tym ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. ( Dz.U. Nr 24, poz. 83 z poźn. zm.) oraz Ustawy prawo własności przemysłowej z dnia 30 czerwca 2000 r. (Dz.U. 2001 Nr 49, poz. 508 z późn. zm.).
    2. Prawa do Materiałów umieszczonych przez Bank przysługują Bankowi lub Partnerom z tym zastrzeżeniem, że w sytuacji gdy przedmiotowe prawa przysługują Partnerom, Bank prezentuje je w Serwisie na podstawie stosownych umów zawartych z tymi osobami, w szczególności umów licencyjnych lub na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. Użytkownik umieszczając Materiały w Serwisie wyraża zgodę na ich nieodpłatną publikację w Serwisie.
    3. Bez uprzedniej zgody Banku, korzystanie przez Użytkowników z Serwisu, może nastąpić wyłącznie w ramach dozwolonego użytku przewidzianego w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    4. Użytkownik oświadcza, że zamieszczone przez niego Materiały są wolne od wszelkich wad prawnych oraz roszczeń osób trzecich oraz że posiada wszelkie prawa do Materiałów, w szczególności majątkowe prawa autorskie i/albo prawa pokrewne. Użytkownik gwarantuje, że posiada zgodę na rozpowszechnienie wizerunku wszelkich osób znajdujących się na zamieszczanych przez siebie w Serwisie Materiałach, a także oświadcza, że ich umieszczenie w Serwisie nie narusza jakichkolwiek praw osób trzecich.
  8. Odpowiedzialność Banku
    1. Z zastrzeżeniem przepisów prawa powszechnie obowiązującego przewidujących odpowiedzialność Banku - Bank nie ponosi odpowiedzialności za:
      1. sposób, korzystania przez Użytkowników z Serwisu, ani za jakiekolwiek wynikłe z tego skutki;
      2. materiały, w tym komentarze lub wpisy zamieszczane w Serwisie przez Użytkowników zarejestrowanych;
      3. szkody powstałe w wyniku korzystania z Serwisu lub braku możliwości korzystania z Serwisu, jeżeli są one spowodowane przez osoby trzecie lub siłę wyższą. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dotyczy także odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych przez wirusy komputerowe, włamania do systemu Użytkownika, przejęcia haseł przez osoby trzecie, jeśli do zdarzeń tych doszło bez winy Banku;
      4. zdarzenia, które pozostają poza kontrolą Banku.
    2. Materiały umieszczone w Blogu Serwisu mogą stanowić materiały marketingowe i informacyjno-edukacyjne. Bank nie gwarantuje przydatności Materiałów umieszczonych w Serwisie do określonych celów.
    3. Materiały umieszczone w Blogu Serwisu nie stanowią interpretacji prawnej, porady prawnej, nie są opinią prawną ani nie stanowią porady inwestycyjnej. Nie stanowią one również oficjalnego stanowiska ING Banku Śląskiego S.A. oraz wiążącej oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego dla jakichkolwiek podmiotów, w szczególności oferty jakichkolwiek usług, w tym usług bankowych, świadczonych Użytkownikom Serwisu oraz usług doradztwa inwestycyjnego.
  9. Warunki techniczne
    1. Do korzystania z Serwisu niezbędne jest posiadanie przez Użytkownika urządzenia mającego dostęp do sieci Internet oraz przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron WWW. Użytkownik zobowiązany jest zapewnić we własnym zakresie:
      1. hardware,
      2. połączenie z siecią Internet,
      3. przeglądarkę internetową (zalecana najnowsza wersja Chrome, Firefox, Internet Explorer 8, 9, 10 lub 11, Safari).
    2. Bank zastrzega, że w przypadku niektórych stron Serwisu dla skorzystania z pełnej ich funkcjonalności, może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Javascript, Java, Flash oraz cookies.
  10. Dane osobowe
    1. Bank jest Administratorem danych osobowych, więcej w Informacji o przetwarzaniu danych osobowych https://www.ing.pl/_fileserver/item/1130538
  11. Postępowowanie reklamacyjne
    1. Serwis nie jest kanałem reklamacyjnym usług i produktów Banku. Celem złożenia reklamacji dotyczących produktów i usług Banku należy posługiwać się dedykowanymi do tego kanałami reklamacyjnymi - każdorazowo wskazywanymi przez Bank. Tym samym zamieszczenie w Serwisie wypowiedzi o charakterze reklamacyjnym nie będzie uznawane za rozpoczęcie procesu reklamacyjnego.
    2. Użytkownik może złożyć reklamację:
      1. w postaci elektronicznej:
        1. na skrzynkę e-mail: spolecznosc@ing.pl,
        2. przez system bankowości internetowej ING Banku - dla Użytkownika będącego stroną umowy o ten system,
        3. na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych AE:PL-69368-51081-ERVRU-12, o ile usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego jest aktywna zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa oraz umowami zawartymi przez Uczestnika i Bank.
      2. ustnie:
        1. telefonicznie pod numerem 32 357 00 69 − dla telefonów stacjonarnych i komórkowych (koszt połączenia wg stawek operatora),
        2. osobiście w placówce bankowej, realizującej tę czynność
      3. na piśmie:
        1. pocztą na adres ING Bank Śląski S.A., ul. Sokolska 34, Super Circle Contact Centre, 40-086 Katowice,
        2. osobiście w placówce bankowej wykonującej tę czynność.
    3. W treści reklamacji Użytkownik powinien podać swoje:
      1. imię i nazwisko,
      2. adres korespondencyjny,
      3. numer telefonu,
      4. uzasadnienie reklamacji.
    4. Użytkownik może wybrać następujące sposoby odpowiedzi:
      1. w postaci elektronicznej:
        1. przez system bankowości internetowej – dla Użytkownika będącego stroną umowy o ten system;
        2. na skrzynkę e-mail Użytkownika, wskazaną w zgłoszonej reklamacji,
        3. na adres doręczeń elektronicznych wskazany przez Użytkownika, o ile Bank posiada możliwość odpowiedzi na ten adres,
      2. w formie papierowej listem na adres korespondencyjny
    5. Serwis przesyła odpowiedź w sposób, jaki Użytkownik wybierze podczas składania reklamacji.
    6. Serwis udzieli odpowiedzi niezwłocznie - nie później niż 30 dni od daty otrzymania reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w tym terminie, może on zostać wydłużony - nie może przekroczyć 60 dni od daty otrzymania reklamacji. Poinformujemy Cię o przyczynach opóźnienia, wskażemy okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia reklamacji i przedstawimy nowy termin zakończenia postępowania reklamacyjnego.
    7. W trakcie postępowania reklamacyjnego Serwis może zwrócić się do Ciebie o przedstawienie dodatkowych wyjaśnień lub dokumentów. W takim przypadku Serwis może się z Tobą skontaktować telefonicznie.
    8. W przypadku nieuznania reklamacji przez Serwis Użytkownik ma prawo złożenia odwołania do Serwisu.
    9. Użytkownik ma prawo do zwrócenia się o rozstrzygnięcie jego sprawy do dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z  dnia 19 Października 2022 r. w sprawie Jednolitego Rynku Usług Cyfrowych oraz zmiany Dyrektywy 2000/31/We (Akt o usługach cyfrowych) z dnia 19 października 2022 r.
  12. Postanowienia końcowe
    1. Niniejszy Regulamin może być zmieniany przez Bank. Zmiany będą publikowane w postaci ujednoliconego tekstu Regulaminu w zakresie Serwisu.
    2. Jeżeli Użytkownik jest zarejestrowany na stronie spolecznosc.ing.pl otrzyma wiadomość e-mail z informacją o zmianie Regulaminu najpóźniej na 30 dni przed planowaną datą zmiany Regulaminu.
    3. Do zdarzeń mających miejsce przed wejściem zmiany Regulaminu w życie stosuje się Regulamin obowiązujący w chwili zdarzenia.
    4. Jeżeli Użytkownik nie akceptuje zmiany Regulaminu może zrezygnować z korzystania z Serwisu składając oświadczenie o jakim mowa w pkt IV ust.5.
    5. Zmiany Regulaminu nie wpływają na prawa nabyte przez Użytkownika przed dniem wejścia zmiany w życie.
    6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.03.2025 r.
    7. Korzystanie przez Użytkownika niezarejestrowanego z Serwisu po wprowadzeniu zmian Regulaminu oznacza jego akceptację.
    8. Wszelkie uwagi, komentarze i pytania związane z Serwisem, kwestiami dotyczącymi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z  dnia 19 Października 2022 r. w sprawie Jednolitego Rynku Usług Cyfrowych oraz zmiany Dyrektywy 2000/31/We (Akt o usługach cyfrowych) z dnia 19 października 2022 r. należy kierować drogą elektroniczną na adres: spolecznosc@ing.pl lub pisemnie na adres: ING Bank Śląski, CECBE, ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim i angielskim.
    9. Pozyskanie, utrwalenie lub odtworzenie aktualnej wersji Regulaminu jest możliwe na stronie internetowej pod adresem: www.ing.pl/spolecznosc