03-12-2019 15:14
Witam,
zatem problem pojawił się już winnych bankach...
Niestety poza informacją o zablokowaniu kart i przesłaniu całej długiej listy dotyczącej bezpieczeństwa bankowości internetowej i kart płatniczych (do której i tak się stosuję), banki generalnie nic nie robią, aby zabezpieczyć nieautoryzowane płatności.
Jak widzę, z kont znikają coraz wyższe kwoty a problem dalej istnieje...
Ja zgłaszałam to wcześniej do banku internetowo, telefonicznie, byłam w oddziale, tłumaczyłam kilu osobom na czym polega problem i zadawałam cały czas to samo pytanie - dlaczego jest możliwa transakcja kartą bez mojej autoryzacji??? dlaczego płacąc w internecie, w sklepie itp. musze podawać PIN, hasło, logować się itp. a tu nagle pojawia się obciążenie dokonane przez obcą osobę na mojej karcie bez autoryzacji, która jest zawsze wymagana, gdy to ja używam karty?
03-12-2019 18:39
Wielka bezsilność mnie ogarnia, bowiem okazuje się że ktoś dysponuje moimi pieniędzmi a bank który ma być ich "strażnikiem" zachowuje się jak by się nic nie stało. Do tej pory nie martwiłam się o stan moich środków w banku, miałam pewność że są bezpieczne. Teraz to zaufanie straciłam. Z forum dowiaduje się że dotyczy to nie tylko ING, zatem jaki jest sposób aby moje pieniądze były bezpieczne?
03-12-2019 19:19
@TGWP @Ola1201 Płatności kartą w internecie, nie są przelewami- dlatego nie będziecie proszeni o zalogowanie do bankowości internetowej. Płatności te, wykonywane są za pomocą danych z karty, które mogą zostać skopiowane/ skradzione przez oszustów, tak jak fizyczna karta również może zostać zrabowana na ulicy. Kody sms, które służą do potwierdzenia płatności kartą są wysyłane dzięki systemowi 3D Secure. Jednak to od sklepu zależy, czy wymaga potwierdzenia transakcji takim kodem. My ze swojej strony, po zgłoszeniu przez Was reklamacji, staramy się pomóc każdemu z Was, gdy niestety dojdzie już do takiej sytuacji, o której piszecie w tym wątku.
Dbamy też o bezpieczeństwo Waszych pieniędzy, jest ono dla nas priorytetem. Jednak to bezpieczeństwo zależy także od każdego z Was. Uczulamy na wszelkie niebezpieczeństwa w internecie, na naszej stronie internetowej na bieżąco informujemy o wszelkich nowych sposobach, którymi posługują się oszuści. Aby uniknąć takich sytuacji należy m.in.:
- pilnować, aby oprogramowanie w Waszych komputerach zawsze było aktualne. Dzięki temu obniżycie ryzyko złośliwych wirusów, które mogą kraść Wasze dane,
- uważać, aby zakupów dokonywać tylko na zabezpieczonych stronach, które nie są podstawione wyłącznie do kopiowania informacji o klientach.
W ustawieniach Visy Zbliżeniowej w Moim ING (Moje finanse> Karty i płatności telefonem> Visa Zbliżeniowa> Limity transakcyjne) możecie zmieniać limity transakcyjne do płatności przez internet. Jeśli będzie ustawiony na "0", to nawet jeśli ktoś spróbuje posłużyć się Waszą kartą, transakcja zostanie odrzucona. Udostępniamy Wam też kartę wirtualną. Ma ona osobny numer rachunku. Przed płatnością możecie go w każdym momencie zasilić ze swojego głównego konta.
Tak jak pisaliśmy wyżej. W każdej sytuacji, gdy ktoś ukradnie Waszą kartę (fizycznie lub tylko jej dane) możecie zgłosić nam reklamację, powinniście również zgłosić taką sytuację na policję. Robimy wszystko, co w naszej mocy by Wam pomóc odzyskać utracone pieniądze.
04-12-2019 09:20
Witam,
Rozumiem, że płatności w internecie nie są przelewami, ale jeśli ja robię zakupy, to nie zdarzyło się do tej pory, aby nie było potrzebne uwierzytelnienie płatności. Jak to jest możliwe, że bank dopuszcza możliwość płacenie bez autoryzacji?
Jak Pan pisze karta może być skopiowana lub ukradziona, ale wtedy powinien chronić jeszcze PIN…
Oczywiście banki mają całą listę rad jak się zabezpieczyć, ale co jeśli:
- nikomu nie udostępniam karty (obecnie mogę dokonać płatności nie wypuszczając karty z ręki)
- robię zakupy tylko w zaufanych sklepach, staram się też dokonywać płatności poprzez system Paypal
-wypłacam gotówkę tylko w bankomatach przy siedzibach Banku Śląskiego, bo mam nadzieję, że w banku kontrolujecie Państwo czy ktoś nie grzebał w bankomacie
- mam aktualne oprogramowanie na komputerze i komórce?
Stosuję się do wszystkich rad, ale i tak pieniądze znikają… jeśli ustawię limity transakcyjne na „0”, to po co mi karta? Policja też nie pomoże.
Jedynym rozwiązaniem jest zniesienie możliwości płacenia kartą bez autoryzacji, ale to już nie po mojej stronie.
04-12-2019 21:46
Jestem klientką mbanku, skradziono mi tak z konta ponad 1700 zł! (kilka tranzakcji, zakupy: paypal*Facebook, nie mam fb, payapal nie powiązany z kartą mbank). Zablokowałam kartę, zgłosiłam na policję. Bank zlał sprawę, - odrzucił reklamację, motywując, ze płatnosc została wykonana zgodnie z regulaminem.
Nawet nie gwarantuja opcji 3D secure. Trzymaj pieniądze w banku...
05-12-2019 08:10
05-12-2019 08:21 | Edytowano: 05-12-2019 08:22
@Paweł-TG Pełną informację udzielił DawidSz wcześniej. Zachęcam Cię do sprawdzenia jego wpisu oznaczonego jako rozwiązanie i kontakt bezpośrednio ze swoim bankiem i policją.
05-12-2019 20:39
Witam,
zgłos reklamację do FB, banku i na policję.
FB odpowiada znacznie szybciej niż bank
Pozdrawiam
05-12-2019 20:41
Witam ponownie,
Wg mnie przesłana odpowiedź nie rozwiązuje problemu. Ze wszystkimi komunikatami banku odnoście bezpiecznych transakcji w internecie jestem na bieżąco a sugestia, aby ustawić limit na 0 zł oznacza, że ja też nie mogę robić takich płatności, tzn. mam kartę, nie mogę jej używać a bank pobiera opłatę – super rozwiązanie!
Proponuję wprowadzenie następujących rozwiązań:
W dyrektywie jasno zapisano, że procedura silnego uwierzytelnienia musi być przeprowadzana, gdy płatnik: uzyskuje dostęp do swojego rachunku płatniczego w trybie online, inicjuje elektroniczną transakcję płatniczą, przeprowadza czynność za pomocą kanału zdalnego, która może wiązać się z ryzykiem oszustwa płatniczego lub innych nadużyć.
Czyli nieautoryzowane płatności wg mojej wiedzy nie powinny być realizowane
I mam ostanie pytanie: ponieważ problem mam długą historię czy zgłosili Państwo ten fakt na policję? Czy Państwa bank podjął jakieś kroki poza informowaniem klientów o możliwości złożenia reklamacji i udzieleniem innych, nieskutecznych rad?
06-12-2019 01:19
No właśnie nie jest to takie proste, bo ING Business nie jest dostępne dla JDG. Więc nawet jeśli ktośzdecyduje się płacić więcej, to nie musiałby najpierw się przekształcić w spółkę.
24-12-2024Skontaktuj się z nami przez czat w Moim ING. Specjaliści z tego zakresu są dostępni w dni robocze od 8:00 do 16:00. Dostępne opcje w tej sytuacji możemy sprawdzić również pod numerem 32 357 00 77 w dn
... 24-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
7 | |
1 | |
1 | |
1 |