13-11-2023 18:41
W październiku wysłałem prośbę o interwencję do RF. Po kilku dniach dostałem kopię pisma RF do ING, w której proszą o wyjaśnienia i dają bankowi 30 dni na ustosunkowanie się.
Dzisiaj dostałem odpowiedź banku do RF. Napisali, że KAŻDĄ sprawę związaną z wakacjami kredytowymi traktują indywidualnie i w moim przypadku podtrzymują, że przedłużą ten okres. Jednak w związku z tym, że do przejścia ze stałego na zmienne mam jeszcze dużo czasu, to zabezpieczyli się i dali sobie czas na zmianę w systemie. O wszystkim mnie poinformują.
Dla mnie ważne, że pośrednictwo Rzecznika Finansowego zadziałało i mam już oficjalne i ostateczne stanowisko banku, które zostało przekazane do RF.
Tak więc - warto działać Sami od siebie raczej nie wydłużą nikomu tego okresu.
17-11-2023 15:06 | Edytowano: 17-11-2023 15:07
Hej, napisałam do ING reklamację o przesunięcie daty przejścia z oprocentowania stałego na zmienne. Oczywiście dostałam odpowiedź, że ustawa z 2022 nie daje im podstaw do wydłużenia okresu oprocentowania stałego, a zgodnie z nowelizacją ustawy taka możliwość dotyczy tylko okresu kredytowania i terminu spłat kredytu.
Ostatnią zawieszoną ratę w ramach wakacji kredytowych miałam w październiku, w listopadzie została już pobrana kolejna rata. Na oprocentowanie zmienne przechodzę w 2025 roku, więc jeszcze ma czas, ale chyba pora odezwać się z prośbą o pomoc do Rzecznika Finansowego.
Komuś jeszcze przesunęli tę datę?
22-11-2023 20:43
Kontynuując mój wątek to po 2 tygodniach od ostatniej zawieszonej raty nie została zmieniona data zmiany oprocentowania. Napisałem do banku reklamację przypominającą, że bank zobowiązał się już w 2022 roku o przedłużenie stałego oprocentowania o liczbę miesięcy gdzie raty były zawieszone. Otrzymałem odpowiedź, że data zmiany oprocentowania zostanie przesunięta o 8 miesięcy i nastąpi to najpóźniej na dwa miesiące przed zakończeniem obecnego terminu, w którym obowiązuje stała stopa procentowa. Teoretycznie więc przesunięcie daty zmiany oprocentowania dla mojego kredytu może nastąpić w 2025 roku. Zatem na ten moment nie potwierdzę wam jak wygląda kwestia z przesunięciem daty zmiany oprocentowania.
28-12-2023 10:55
25-04-2024 19:45
Czy bank podjął już jakąś konkretną decyzję w sprawie wydłużenia (bądź nie) okresu obowiązywania stałego oprocentowania o liczbę rat zawieszonych w ramach wakacji kredytowych 2022-2023?
29-04-2024 10:21
Zgodnie z postanowieniami umowy kredytowej okres obowiązywania stałej stopy wynosi 60 miesięcy i nie ulega przedłużeniu. Na mocy art. 73 ust. 10 ustawy z dnia 07.07.2022r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom terminy przewidziane w umowie (dotyczące spłaty kredytu) ulegają przedłużeniu o okres zawieszenia spłaty kredytu. Przepis ten nie może być jednak interpretowany w oderwaniu od pełnego brzmienia art. 73 Ustawy z którego wynika, że przedmiotem zawieszenia jest spłata kredytu. (Czyli mówimy o przesunięciu terminu płatności raty, a nie innych terminach umownych dlatego też terminy i monitoring warunków umownych zostaje bez zmian)
01-05-2024 15:59
Jak ta decyzja ma się do wcześniej pozytywnie rozpatrzonej reklamacji, w której na piśmie jestem zapewniany że po dostosowaniu systemów, okres stałego oprocentowania zostanie przedłużony o czas wakacji ?
06-05-2024 08:51
Od pierwszych odpowiedzi, przygotowywaniem przez nas systemów - do teraz - zmieniły się przepisy.
Działania banku zawsze są zgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, stąd zmiana.
06-05-2024 09:08
nawet jeżeli się przepisy zmieniły ale klient ma ostateczną pozytywnie rozpatrzoną reklamację to musicie klientowi przedłużyć okres. Koniec kropka tu nie ma nad czym debatować.
06-05-2024 13:53
Ok, sprawdzę czy rzecznik praw konsumenta jest tego samego zdania.
ING jest chyba jedynym bankiem który nie daje żadnej możliwości zmiany loginu do bankowości www. Tak samo jak nie dają możliwości wyłączyć hasła maskowanego czy wymusić autoryzację przez aplikacje mob
... 31-05-2024W przypadku ING też bez klucza da się zalogować na konto bez użycia U2F - logując się przez aplikacje mobilną.
Brak mi słów na to jak ING zepsuło implementacje kluczy U2F i żeby normalnie korzystać z
... 30-05-2024