08-04-2020 12:51 | Edytowano: 08-04-2020 12:57
Odpowiadając na pytania to:
- Tak dokładnie zostałem poinformowany o ile wzrosną koszty kredytu (dokładna kwota)
- nie musiałem akceptować jakieś dodatkowe zobowiązania, oświadczenia, zgody itd
- wyrażenie zgody podczas rozmowy telefonicznej na skorzystanie z zawieszenia spłaty oznacza tylko wyrażenie zgody. Bank ma jeszcze 5 dni roboczych na akceptacje wniosku. Po akceptacji przez bank otrzymasz nowy harmonogram spłat. Ale tego dokładnie nie wiem bo jestem dopiero po rozmowie telefonicznej z konsultantem.
08-04-2020 12:55
Jest zaraz jak zaznaczysz na jaki okres chcesz odroczyć raty i czy sam kapitał lub czy kapitał i odsetki.
08-04-2020 13:40 | Edytowano: 08-04-2020 13:41
Znalazł ktoś może informację do kiedy trzeba podjąć decyzję odnośnie skorzystania z "wakacji" (jak długo funkcjonalność złożenia wniosku będzie dostępna)?
08-04-2020 15:15
08-04-2020 16:35
Wszystkie informacje znajdziesz tutaj: https://www.ing.pl/kontakt/zawieszenie-splaty-rat#zawieszenie=2
Jeśli masz bardziej szczegółowe pytania w zakresie swojego kredytu, skontaktuj się z nami na czacie lub telefonicznie (32 357 00 57).
09-04-2020 07:04
Pani Agnieszko,
Dla jakiej marży wyliczony jest koszt kredytu z przykładów dotyczących zawieszenia? Wyliczenia, których tu wcześniej dokonaliśmy wskazywały, że biorąc pod uwagę realny WIBOR sprzed wybuchu epidemii w Polsce (1,79%), marża na kalkulacji założona została na poziomie 1,30% co raczej nie zdarzało się w ostatnim czasie. W okolicach września przy podpisywaniu umów marże promocyjne oscylowały w okolicach 1,70 - 1,90%.
09-04-2020 09:04
Witam,
Teraz RPP obniżyła stopy procentowe. Czy będę miał nowy harmonogram po 15 czerwca kiedy mam przeliczany wibor6??
09-04-2020 12:28
po kliknięciu "składam dyspozycje" w kolejnym, drugim kroku, system jednak wyświetla ile będzie dokładnie będzie kosztowało zawieszenie dla wybranej opcji (zał. screen). Jest tam też symulacja nowego harmonogramu. Można też się cofnąć i wybrać inne opcje.
09-04-2020 18:16
09-04-2020 19:38
Kwota się bierze stąd, że najpierw nie płacisz odsetek od kredytu przez 6 miesięcy. Następnie musisz je oddać spłacając dalej odsetki, więc włączają Ci karencje i część kapitałową zastępują odsetkami. W takim razie jeśli np. twój kapitał jest połowy wartości odsetek, to potem by spłacić wakacje, musisz oddawać przez 2-5 razy tyle, a cały czas płacisz nowe odsetki. I stąd nagle magicznie i pięknie płacisz horrendalne pieniądze.
Jeszcze jak by to rozłożyli na cały okres kredytowania, czy zwiększyli wartość kredytu i dali Ci szanse zmniejszyć późniejszy koszt odsetek dodatkowych. Lecz zaproponowane rozwiązanie nie ma nic wspólnego z pomocą, jest zwykłym wykorzystaniem sytuacji, i tego, że jakiemuś kredytobiorcy wyciągniemy jeszcze więcej z kieszeni. Bo karencja w czasie spłacania odsetek z wakacji kredytowych, to jak dla mnie najgorsze co może zrobić bank dla klienta.
Już bym wolał zwiększenie kwoty kredytu o odsetki za ten okres. I tak by człowiek zapłacił, a ekstra odsetki zminimalizował.
Ech.
Dziękujemy za opinię i przesłane sugestie. Historycznie – pierwsze wyciągi i potwierdzenia transakcji w Moim ING były kolorowe (logo i kwoty), ale ze względu na głos klienta zostały dość szybko zmieni
... 25-11-2024