13-11-2023 18:41
W październiku wysłałem prośbę o interwencję do RF. Po kilku dniach dostałem kopię pisma RF do ING, w której proszą o wyjaśnienia i dają bankowi 30 dni na ustosunkowanie się.
Dzisiaj dostałem odpowiedź banku do RF. Napisali, że KAŻDĄ sprawę związaną z wakacjami kredytowymi traktują indywidualnie i w moim przypadku podtrzymują, że przedłużą ten okres. Jednak w związku z tym, że do przejścia ze stałego na zmienne mam jeszcze dużo czasu, to zabezpieczyli się i dali sobie czas na zmianę w systemie. O wszystkim mnie poinformują.
Dla mnie ważne, że pośrednictwo Rzecznika Finansowego zadziałało i mam już oficjalne i ostateczne stanowisko banku, które zostało przekazane do RF.
Tak więc - warto działać Sami od siebie raczej nie wydłużą nikomu tego okresu.
17-11-2023 15:06 | Edytowano: 17-11-2023 15:07
Hej, napisałam do ING reklamację o przesunięcie daty przejścia z oprocentowania stałego na zmienne. Oczywiście dostałam odpowiedź, że ustawa z 2022 nie daje im podstaw do wydłużenia okresu oprocentowania stałego, a zgodnie z nowelizacją ustawy taka możliwość dotyczy tylko okresu kredytowania i terminu spłat kredytu.
Ostatnią zawieszoną ratę w ramach wakacji kredytowych miałam w październiku, w listopadzie została już pobrana kolejna rata. Na oprocentowanie zmienne przechodzę w 2025 roku, więc jeszcze ma czas, ale chyba pora odezwać się z prośbą o pomoc do Rzecznika Finansowego.
Komuś jeszcze przesunęli tę datę?
22-11-2023 20:43
Kontynuując mój wątek to po 2 tygodniach od ostatniej zawieszonej raty nie została zmieniona data zmiany oprocentowania. Napisałem do banku reklamację przypominającą, że bank zobowiązał się już w 2022 roku o przedłużenie stałego oprocentowania o liczbę miesięcy gdzie raty były zawieszone. Otrzymałem odpowiedź, że data zmiany oprocentowania zostanie przesunięta o 8 miesięcy i nastąpi to najpóźniej na dwa miesiące przed zakończeniem obecnego terminu, w którym obowiązuje stała stopa procentowa. Teoretycznie więc przesunięcie daty zmiany oprocentowania dla mojego kredytu może nastąpić w 2025 roku. Zatem na ten moment nie potwierdzę wam jak wygląda kwestia z przesunięciem daty zmiany oprocentowania.
28-12-2023 10:55
25-04-2024 19:45
Czy bank podjął już jakąś konkretną decyzję w sprawie wydłużenia (bądź nie) okresu obowiązywania stałego oprocentowania o liczbę rat zawieszonych w ramach wakacji kredytowych 2022-2023?
29-04-2024 10:21
Zgodnie z postanowieniami umowy kredytowej okres obowiązywania stałej stopy wynosi 60 miesięcy i nie ulega przedłużeniu. Na mocy art. 73 ust. 10 ustawy z dnia 07.07.2022r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom terminy przewidziane w umowie (dotyczące spłaty kredytu) ulegają przedłużeniu o okres zawieszenia spłaty kredytu. Przepis ten nie może być jednak interpretowany w oderwaniu od pełnego brzmienia art. 73 Ustawy z którego wynika, że przedmiotem zawieszenia jest spłata kredytu. (Czyli mówimy o przesunięciu terminu płatności raty, a nie innych terminach umownych dlatego też terminy i monitoring warunków umownych zostaje bez zmian)
01-05-2024 15:59
Jak ta decyzja ma się do wcześniej pozytywnie rozpatrzonej reklamacji, w której na piśmie jestem zapewniany że po dostosowaniu systemów, okres stałego oprocentowania zostanie przedłużony o czas wakacji ?
06-05-2024 08:51
Od pierwszych odpowiedzi, przygotowywaniem przez nas systemów - do teraz - zmieniły się przepisy.
Działania banku zawsze są zgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, stąd zmiana.
06-05-2024 09:08
nawet jeżeli się przepisy zmieniły ale klient ma ostateczną pozytywnie rozpatrzoną reklamację to musicie klientowi przedłużyć okres. Koniec kropka tu nie ma nad czym debatować.
06-05-2024 13:53
Ok, sprawdzę czy rzecznik praw konsumenta jest tego samego zdania.
Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.
08-11-2024Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.
08-11-2024Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.
08-11-2024