06-11-2017 16:43 | Edytowano: 06-11-2017 16:48
Sytuacja jest taka, że hotel zablokował mi 26 października pieniądze na koncie po mojej rezerwacji przez booking.com. Następnie 2 listopada hotel pobrał pieniądze z karty (dzisiaj dopiero uzyskałem o tym informację przez ING online). W sumie więc dwa razy pobrało mi pieniądze z karty za hotel i teraz mam debet na koncie, albowiem ta pierwsza blokada dalej funkcjonuje mimo że dawno się wymeldowałem i zapłaciłem za hotel. Jak rozumiem rozwiązanie tego problemu to zwolnienie tej blokady z 26 X, tylko do kogo mam się o to zwrócić, do banku czy do hotelu?
07-11-2017 05:51
07-11-2017 17:03
08-11-2017 06:09
09-11-2017 12:02
@kr Sytuacje ciężko będzie wyjaśnić przez naszą społeczność. Jeżeli hotel wykona preautoryzację podczas Twojego przyjazdu i prawidłowo zakończy ją gdy wyjeżdżasz, to blokadę wynikającą z preautoryzacji zniesiemy i nałożymy blokadę już na właściwą kwotę płatności którą wykonałeś. Później taka transakcja jest rozliczana przez hotel i informację o tym dostajemy od nich zazwyczaj do kilku dni. Jeżeli obsługa hotelu nie zamknie poprawnie preautoryzacji i rozpocznie tak jakby druga płatność, to może się pojawić taki przypadek jak opisałeś. Wtedy taką blokadę (preautoryzacyjną) zniesiemy maksymalnie do 11 dni kalendarzowych.
15-11-2017 05:28
15-11-2017 05:39
15-11-2017 06:27
15-11-2017 07:33
Od siebie dodam że zawsze w sytuacji nieautoryzowanej płatności można skorzystać z rozwiązania "chargeback". Mimo wszystko to spore utrudnienie gdy ktoś ukradnie z karty 10k a są one potrzebne, niezbędne na dalsze np podróże itp.
W jakim czasie bank zwraca pieniądze na konto w takiej sytuacji?. Zastanawiam się, czy nie zacząć używać karty wirtualnej w takim przypadku. Tylko to prowadzi do tego że nasze transakcje są zapisywane na kolejnym rachunku rozliczeniowym.
No i jak ma się do tego wszystkiego 3D Secure
15-11-2017 08:09
Trudno powiedzieć czy Bank czy też operatorzy kart.
Znajomy wprowadzał spory system rozliczeń kartowych (w tym lojalnościowe). MasterCard audytuje co najmniej raz w roku.
Podobnie powinno być z właścicielami terminali, placówek gdzie występują płatności kartą.
Rzecz, która u mnie budzi wątpliwości - płatność kartą na bramkach na autostradzie.
Podajesz kartę pani, która siedzi wyżej od Ciebie. Co robi z kartą? Niestety ona nie poda Ci terminala żeby zbliżyć. Zatem wyjść z auta na czas płatności? Takie sytuacje nie powinny mieć miejsca. W Chorwacji spotkałem się z bramkami gdzie "zbliżak" był umocowany do ścianki budki. Podjeżdżasz, wsuwasz bilet, widzisz ile do zapłaty, przystawiasz kartę. Są więc rozwiązania na wszystko.
Wracając do hoteli i portali online powinny posiadać certyfikaty, audyty bezpieczeństwa jeżeli rezerwacja wymaga podania karty płatniczej.
To naprawdę przykro się czyta. Tak jak waszym obowiązkiem jest weryfikowanie dowodu tożsamości, tak jest nim też zapewnienie dostępu do informacji i komunikacji z OzN. Instrukcje typu: "Aby wyjaśnić
... 19-12-2024Dobry wieczór,
Po godzinnej frustracji spowodowanej nieudanymi próbami odblokowania dostępu do konta mam nadzieję, że ktoś mi tu pomoże.
Postępuję zgodnie z instrukcją, zmieniam hasło, zapisuje też
... 18-12-2024Możesz zrezygnować z pozostałej części transzy, natomiast w takiej sytuacji będziemy i tak prosić Cię o rozliczenie inwestycji. Dodatkowo poprosimy o udokumentowanie środków - które potwierdzą, że będ
... 18-12-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
7 | |
1 | |
1 | |
1 |