05-07-2023 08:24
Chciałbym poruszyć kwestię zakupu biletu w aplikacji mobilnej. Uważam, że jest to niemożliwe.
Czas na zakup biletu wynosi 17s (taki jest wymuszony przez dostawcę usługi). Zakładam, że liczy się on od momentu wybrania konkretnego biletu.
W tym czasie trzeba wpisać numer boczny pojazdu, potem podać PIN do aplikacji, a potem przychodzi jeszcze sms autoryzacyjny, z którego trzeba przepisać 6-cyfrowy kod.
Inna kwestia, że podawanie PIN-u w tłumie ludzi jest mało bezpieczną opcją. Szukałem, czy da się to zmienić na odcisk palca, ale nie znalazłem.
Napiszę jak to wygląda w aplikacji mobilnej konkurencji. Mam zapisane, jako ulubione, kilka rodzajów biletów.
Jeszcze przed zalogowaniem się do aplikacji wybieram jeden z nich. W tym momencie następuje prośba o zalogowanie, potwierdzam odciskiem palca. Wpisuję numer boczny pojazdu, potwierdzam i następnie zatwierdzam transakcję odciskiem palca. Koniec. W trakcie zakupu widać pasek, który pokazuje ile jeszcze brakuje do końca czasu przeznaczonego na zakup biletu (owych 17s).
06-07-2023 21:07
10-07-2023 15:22
17 sekund na zakup biletu, potwierdzenie PINem oraz przepisanie kodu z SMSa to mało – zgadzamy się. Mechanizm potwierdzenia SMS-em jest czasowy i nie zawsze wymagany. Natomiast trwają prace nad wycofaniem elementu SMS jako dodatkowa metoda weryfikacji przy zakupie biletu.
Jeśli chodzi o potwierdzenie biometrią – niestety w najbliższym czasie nie będzie to możliwe
10-07-2023 21:13
Wydaje mi się, że wystarczy zmienić kolejność czynności.
Teraz po dotknięciu Mój transport następuje logowanie do aplikacji. A mogłoby być tak. Po dotknięciu Mój transport nastąpiłby wybór rodzaju biletu (mogłyby być tu zapisane ulubione bilety), następnie byłoby logowanie do aplikacji, wpisanie numeru bocznego pojazdu i dotknięcie OK, które kończyłoby zakup i powodowałoby wylogowanie z aplikacji. Niepotrzebne byłoby wpisywanie wówczas PIN-u i kodu z sms-a. To są transakcje o małej wartości, nie potrzeba aż takich zabezpieczeń.
11-07-2023 21:30
Dziękujemy za Twoją opinię. Przyjrzymy się aktualnym rozwiązaniom.
Prosimy, skontaktuj się z nami przez czat w Moim ING. Sprawdzimy to. Specjaliści firmowi są dla Ciebie dostępni w dni robocze od 8:00 do 18:00.
03-01-2025Trochę rozjaśniłeś kwestie tej blokady.. czego nie udało się niestety na czacie i w placówce.. Przy okazji.. W Placówce również nie udało się mi uzyskać odpowiedzi na tą sprawę.. a konkretniej kwesti
... 02-01-2025