Odpowiedz

Zakup biletu w aplikacji mobilnej

Chciałbym poruszyć kwestię zakupu biletu w aplikacji mobilnej. Uważam, że jest to niemożliwe.
Czas na zakup biletu wynosi 17s (taki jest wymuszony przez dostawcę usługi). Zakładam, że liczy się on od momentu wybrania konkretnego biletu.
W tym czasie trzeba wpisać numer boczny pojazdu, potem podać PIN do aplikacji, a potem przychodzi jeszcze sms autoryzacyjny, z którego trzeba przepisać 6-cyfrowy kod.
Inna kwestia, że podawanie PIN-u w tłumie ludzi jest mało bezpieczną opcją. Szukałem, czy da się to zmienić na odcisk palca, ale nie znalazłem.

Napiszę jak to wygląda w aplikacji mobilnej konkurencji. Mam zapisane, jako ulubione, kilka rodzajów biletów.
Jeszcze przed zalogowaniem się do aplikacji wybieram jeden z nich. W tym momencie następuje prośba o zalogowanie, potwierdzam odciskiem palca. Wpisuję numer boczny pojazdu, potwierdzam i następnie zatwierdzam transakcję odciskiem palca. Koniec. W trakcie zakupu widać pasek, który pokazuje ile jeszcze brakuje do końca czasu przeznaczonego na zakup biletu (owych 17s).

Odpowiedz
0 Lajków
Tom___
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
05-07-2023
Wiadomość 1 z 5 (4 868 wyświetleń)

Re.: Zakup biletu w aplikacji mobilnej

Sprawdziłem dziś ponownie opcję zakupu biletu. Nie da się. W momencie kiedy trzeba przepisać kod z sms-a najprawdopodobniej mija czas zakupu biletu i klikanie Potwierdź już nic nie robi. Ta funkcja wymaga zmiany sposobu potwierdzania zakupu. Inaczej będzie bezużyteczna.
Odpowiedz
0 Lajków
Tom___
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
05-07-2023
Wiadomość 2 z 5 (4 810 wyświetleń)

Re: Re.: Zakup biletu w aplikacji mobilnej

17 sekund na zakup biletu, potwierdzenie PINem oraz przepisanie kodu z SMSa to mało – zgadzamy się. Mechanizm potwierdzenia SMS-em jest czasowy i nie zawsze wymagany. Natomiast trwają prace nad wycofaniem elementu SMS jako dodatkowa metoda weryfikacji przy zakupie biletu. 

Jeśli chodzi o potwierdzenie biometrią – niestety w najbliższym czasie nie będzie to możliwe Emotikon: Smutny 

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
DominikaW
Moderator
Moderator icon
254
47
11-02-2020
Wiadomość 3 z 5 (4 302 wyświetleń)

Re: Re.: Zakup biletu w aplikacji mobilnej

Wydaje mi się, że wystarczy zmienić kolejność czynności.

Teraz po dotknięciu Mój transport następuje logowanie do aplikacji. A mogłoby być tak. Po dotknięciu Mój transport nastąpiłby wybór rodzaju biletu (mogłyby być tu zapisane ulubione bilety), następnie byłoby logowanie do aplikacji, wpisanie numeru bocznego pojazdu i dotknięcie OK, które kończyłoby zakup i powodowałoby wylogowanie z aplikacji. Niepotrzebne byłoby wpisywanie wówczas PIN-u i kodu z sms-a. To są transakcje o małej wartości, nie potrzeba aż takich zabezpieczeń.

 

Odpowiedz
0 Lajków
Tom___
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
05-07-2023
Wiadomość 4 z 5 (4 286 wyświetleń)

Re: Re.: Zakup biletu w aplikacji mobilnej

Dziękujemy za Twoją opinię. Przyjrzymy się aktualnym rozwiązaniom. 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
800
173
04-09-2015
Wiadomość 5 z 5 (3 688 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Terminy podpisania umowy

Cześć,

próbuję podpisać umowę o kredyt hipoteczny. Natomiast w Warszawie jest całkowity brak terminów przez 2 tygodnie. A ja w przyszłym tygodniu mam wyznaczony termin podpisania aktu notarialnego. Nik...

19-04-2025
Re.: Błędne zaczytywanie danych do Profilu Zaufanego - 2 imiona

Opisana przez Ciebie sytuacja nie jest błędem. Do Profilu zaufanego przesyłane jest zawsze tylko pierwsze imię i w ten sposób możesz poprawnie potwierdzić swoją tożsamość.

19-04-2025
Re.: Problem z założeniem konta przez selfie - błąd aplikacji przy robieniu zdjęcia

Przykro mi, że napotkałaś kłopot z założeniem konta. Proszę, podaj nam model telefonu oraz wersję systemu, przekażemy je do właściwego działu z prośbą o pomoc w tej sprawie.

19-04-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy