05-07-2023 08:24
Chciałbym poruszyć kwestię zakupu biletu w aplikacji mobilnej. Uważam, że jest to niemożliwe.
Czas na zakup biletu wynosi 17s (taki jest wymuszony przez dostawcę usługi). Zakładam, że liczy się on od momentu wybrania konkretnego biletu.
W tym czasie trzeba wpisać numer boczny pojazdu, potem podać PIN do aplikacji, a potem przychodzi jeszcze sms autoryzacyjny, z którego trzeba przepisać 6-cyfrowy kod.
Inna kwestia, że podawanie PIN-u w tłumie ludzi jest mało bezpieczną opcją. Szukałem, czy da się to zmienić na odcisk palca, ale nie znalazłem.
Napiszę jak to wygląda w aplikacji mobilnej konkurencji. Mam zapisane, jako ulubione, kilka rodzajów biletów.
Jeszcze przed zalogowaniem się do aplikacji wybieram jeden z nich. W tym momencie następuje prośba o zalogowanie, potwierdzam odciskiem palca. Wpisuję numer boczny pojazdu, potwierdzam i następnie zatwierdzam transakcję odciskiem palca. Koniec. W trakcie zakupu widać pasek, który pokazuje ile jeszcze brakuje do końca czasu przeznaczonego na zakup biletu (owych 17s).
06-07-2023 21:07
10-07-2023 15:22
17 sekund na zakup biletu, potwierdzenie PINem oraz przepisanie kodu z SMSa to mało – zgadzamy się. Mechanizm potwierdzenia SMS-em jest czasowy i nie zawsze wymagany. Natomiast trwają prace nad wycofaniem elementu SMS jako dodatkowa metoda weryfikacji przy zakupie biletu.
Jeśli chodzi o potwierdzenie biometrią – niestety w najbliższym czasie nie będzie to możliwe
10-07-2023 21:13
Wydaje mi się, że wystarczy zmienić kolejność czynności.
Teraz po dotknięciu Mój transport następuje logowanie do aplikacji. A mogłoby być tak. Po dotknięciu Mój transport nastąpiłby wybór rodzaju biletu (mogłyby być tu zapisane ulubione bilety), następnie byłoby logowanie do aplikacji, wpisanie numeru bocznego pojazdu i dotknięcie OK, które kończyłoby zakup i powodowałoby wylogowanie z aplikacji. Niepotrzebne byłoby wpisywanie wówczas PIN-u i kodu z sms-a. To są transakcje o małej wartości, nie potrzeba aż takich zabezpieczeń.
11-07-2023 21:30
Dziękujemy za Twoją opinię. Przyjrzymy się aktualnym rozwiązaniom.
Prawdą jest, że przestępcy potrafią nadpisać nadawcę wysyłanego SMSa, który będzie wyglądał jak wysłany z ING. Jednak nie potrafią wysłać w imieniu banku kodu autoryzacyjnego, którego można użyć w apl
... 06-12-2025Trudno nam się tutaj odnieść do Twojej sprawy. Natomiast jeśli nie zgadzasz się z odpowiedzią na reklamację, to możesz się od niej odwołać. Możesz też napisać do nas na czacie, po zalogowaniu w Moim I
... 06-12-2025Trafiłem na ten temat w "społeczności ING " bo szukam rozwiązania problemu . Też spotkała mnie blokada konta przez brak oświadczenia. Zablokowane konto - na początku to się z tego śmiałem ale teraz
... 06-12-2025| Użytkownik | Liczba Lajków |
|---|---|
| 22 | |
| 17 | |
| 12 | |
| 8 | |
| 8 |