03-04-2017 19:19
Wg mnie to kwestia kilku dodatkowych linijek kodu, proszę skonsultować sprawę z działem IT, bo informatyk w mojej firmie twierdzi, że SIĘ DA. Nie mam powodu, żeby mu nie wierzyć....
03-04-2017 23:24
04-04-2017 13:40
12-04-2017 17:58 | Edytowano: 12-04-2017 18:00
admg pisze:
Ale ja używam NFC do innych rzeczy i nie chcę go wyłączać.
Po to mam w telefonie zabezpieczenie na kod/odcisk palca/hasło, żebym mógł dzięki niemu chronić zawartość.
To może taka analogia: Przypuśćmy, że mam dom i pokój gdzie znajduje się sejf. Która ochrona jest lepsza?
1. Alarm w całym domu łącznie z tym pokojem (odpowiednik blokady telefonu na hasło).
2. Alarm w części domu, a w pokoju z sejfem ING proponuje mi przed każdym wyjściem zamurować drzwi a po powrocie wykuć dziurę (vide włączenie/wyłączenie NFC)?
A propos tego, że część ludzi jest 'przyzwyczajonych' to moze jeszcze w pokoju wykuć okno, żeby był łatwiejszy dostęp (analogia szybkiego płacenia bez odblokowania telefonu).
No coś tu nie gra.
Budując usługę uwzględniliśmy wszystkie przypadki użycia. Gdyby każdy telefon był wyposażony w biometrię, która wydaje się być najłatwiejszym sposobem odblokowania telefonu to sytuacja byłaby łatwiejsza. Zastosowalibyśmy potrzebę odblokowania telefonu. Natomiast wiele urządzeń nie posiada biometrii i odblokowywanie telefonu gdzie zastosowane jest długie hasło powodowałoby, ze usługa jest bardziej skomplikowana niż karta plastikowa.
Słuchamy również głosu klientów i jeżeli takie głosy będą się pojawiać, zastanowimy się nad decyzją aktualizacji aplikacji gdzie klient będzie mógł ustawić czy chce korzystać z podświetlonym ekranem czy z odblokowanym.
06-06-2017 20:38
Witam, ja dzisiaj zainteresowałem się usługą płatności telefonem HCE. Ale trochę obawiałem sie sformuowania że "wystarczy podświetlić telefon". A więc przy pierwszej płatności na stacji paliw nie odblokowałem telefonu biometrycznie a jedynie go podświetliłem i płatność przeszła poprawnie jak marzenie.... Jak marzenie kogoś kto nie ma w ogóle poczucia podstawowych zasad bezpieczeństwa . A więc dla mnie dyskwalifikacja do codziennego użytkowania, Narazie wyłączę NFC bo i tak nie używam i czekam na poprawki. Wyłączyłem również zbliżeniowość na karcie debetowej, a w obecnej sytuacji telefon jest jeszcze większym zagrożeniem niż karta.
Poprzedni post jest z kwietnia, wątpie aby wspomniane poprawki zostały już wprowadzone do aplikacji ale ja popieram koniecznie taką potrzebę, niech do będzie chociaż tylko opcja "pozwalaj na płatności tylko po odblokowaniu telefonu" i problem znika.
Pozdrawiam.
07-06-2017 18:43
Rozumiem Twoje obawy, ale zapewniam, że korzystanie z tej karty jest bezpieczne, dzięki zabezpieczeniom w postaci:
Twoja sugestia rownież została przekazana dalej.
14-06-2017 11:17
Drodzy "Moderatorzy" chciałbym wam tylko przypomnieć, że usługę NFC można włączyć również przy zablokowanym ekranie, wystarczy że klient ma NFC wrzucone do górnej belki jako skrót do uruchamiania. Belka ta aktywna jest po włączeniu ekranu nawet bez odblokowywania telefonu.
Mając na względzie bezpieczeństwo klientów nie możecie stwierdzać, że wystaczy wyłączone NFC i nikt nie uprawniony nie zapłaci telefonem bez jego odblokowania.
Trzeba również podkreślać, że nie można mieć NFC w górnej belce skrótów ponieważ nie da się jej w nowym andridzie zblokować żeby nie była dostępna bez odbezpieczenia telefonu.
14-06-2017 14:23
Dziękujemy za trafną sugestię. Przyjrzymy się temu.
17-06-2017 07:22
20-06-2017 14:16 | Edytowano: 20-06-2017 14:17
Sprawdziłem wczoraj dla pewności w 3 sklepach metodą włączanie NFC tylko na zablokowanym telefonie i próba płatności. Raz wyskoczył błąd odczytu na terminalu ale pozostałe dwie płatności przeszły bez problemu cały czas na zablokowanym telefonie.
Nie jestem wstanie stwierdzić czy tylko mi tak to działa czy np. tylko na Samsungach S7 to nie działa.
Problem pozostaje, że jeśli klient czuje się bezpieczny bo ma wyłączone NFC to może się grubo pomylić mając nieświadomie możliwość włączania NFC na belce szybkiego dostępu. Powinno być to jakoś rozwiązane lub jasno komunikowane klientom żeby zwracali na to uwagę.
Informacyjnie mój tel. to:
HTC M9 android 7.0 wersja oprogramowania 4.28.401.3
Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.
08-11-2024Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.
08-11-2024Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.
08-11-2024