Aplikacja mobilna

Odpowiedz

Re.: Płatność zbliżeniowa tylko po odblokowaniu telefonu

Wg mnie to kwestia kilku dodatkowych linijek kodu, proszę skonsultować sprawę z działem IT, bo informatyk w mojej firmie twierdzi, że SIĘ DA. Nie mam powodu, żeby mu nie wierzyć....

Odpowiedz
0 Lajków
HansHawk
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
36
6
30-09-2016
Wiadomość 21 z 64 (39 862 wyświetleń)

Re.: Płatność zbliżeniowa tylko po odblokowaniu telefonu

Wieczorem była aktualizacja Moje ING z usprawnieniami HCE. Ktoś testował? Bo ja jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, czy coś się zmieniło.
Odpowiedz
0 Lajków
luk_g
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
0
21-03-2017
Wiadomość 22 z 64 (39 834 wyświetleń)

Re.: Płatność zbliżeniowa tylko po odblokowaniu telefonu

Wg mnie apka szybciej działa... inaczej: wreszcie działa tak szybko jak powinna :-)
Odpowiedz
0 Lajków
HansHawk
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
36
6
30-09-2016
Wiadomość 23 z 64 (39 783 wyświetleń)

Re.: Płatność zbliżeniowa tylko po odblokowaniu telefonu

[ Edytowane ]

admg pisze:

@WiolettaS

Ale ja używam NFC do innych rzeczy i nie chcę go wyłączać.

Po to mam w telefonie zabezpieczenie na kod/odcisk palca/hasło, żebym mógł dzięki niemu chronić zawartość.

To może taka analogia: Przypuśćmy, że mam dom i pokój gdzie znajduje się sejf. Która ochrona jest lepsza?

1. Alarm w całym domu łącznie z tym pokojem (odpowiednik blokady telefonu na hasło).

2. Alarm w części domu, a w pokoju z sejfem ING proponuje mi przed każdym wyjściem zamurować drzwi a po powrocie wykuć dziurę (vide włączenie/wyłączenie NFC)?

A propos tego, że część ludzi jest 'przyzwyczajonych' to moze jeszcze w pokoju wykuć okno, żeby był łatwiejszy dostęp (analogia szybkiego płacenia bez odblokowania telefonu).

No coś tu nie gra.

 



Budując usługę uwzględniliśmy wszystkie przypadki użycia. Gdyby każdy telefon był wyposażony w biometrię, która wydaje się być najłatwiejszym sposobem odblokowania telefonu to sytuacja byłaby łatwiejsza. Zastosowalibyśmy potrzebę odblokowania telefonu. Natomiast wiele urządzeń nie posiada biometrii i odblokowywanie telefonu gdzie zastosowane jest długie hasło powodowałoby, ze usługa jest bardziej skomplikowana niż karta plastikowa.

Słuchamy również głosu klientów i jeżeli takie głosy będą się pojawiać, zastanowimy się nad decyzją aktualizacji aplikacji gdzie klient będzie mógł ustawić czy chce korzystać z podświetlonym ekranem czy z odblokowanym.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KamilaC
Moderator
Moderator icon
184
71
04-09-2015
Wiadomość 24 z 64 (39 566 wyświetleń)

Re.: Płatność zbliżeniowa tylko po odblokowaniu telefonu

Witam, ja dzisiaj zainteresowałem się usługą płatności telefonem HCE. Ale trochę obawiałem sie sformuowania że "wystarczy podświetlić telefon". A więc przy pierwszej płatności na stacji paliw nie odblokowałem telefonu biometrycznie a jedynie go podświetliłem i płatność przeszła poprawnie jak marzenie.... Jak marzenie kogoś kto nie ma w ogóle poczucia podstawowych zasad bezpieczeństwa Emotikon: Mrugający . A więc dla mnie dyskwalifikacja do codziennego użytkowania, Narazie wyłączę NFC bo i tak nie używam i czekam na poprawki. Wyłączyłem również zbliżeniowość na karcie debetowej, a w obecnej sytuacji telefon jest jeszcze większym zagrożeniem niż karta. 

 

Poprzedni post jest z kwietnia, wątpie aby wspomniane poprawki zostały już wprowadzone do aplikacji ale ja popieram koniecznie taką potrzebę, niech do będzie chociaż tylko opcja "pozwalaj na płatności tylko po odblokowaniu telefonu" i problem znika. 

 

Pozdrawiam. 

Odpowiedz
0 Lajków
darkneess
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
06-06-2017
Wiadomość 25 z 64 (38 481 wyświetleń)

Re.: Płatność zbliżeniowa tylko po odblokowaniu telefonu

Rozumiem Twoje obawy, ale zapewniam, że korzystanie z tej karty jest bezpieczne, dzięki zabezpieczeniom w postaci:

  • Limitów transakcyjnych - aplikacja daje Ci możliwość zarzadzania limitem,
  •  Ustawy – ochrona wynikająca z Regulaminu, która gwarantuje, że bank pokryje straty powyżej 50 euro w sytuacji kradzież/utraty karty zbliżeniowej i wykonania płatności przez osobę niepowołaną Warunkiem skorzystania z tej ochrony jest niezwłoczne zastrzeżenie karty po stwierdzeniu, ż nastąpił kradzież lub utrata karty oraz zgłoszenie reklamacji wskazującej transakcje wykonane przez osobę niepowołaną
  •  Anteny NFC – aby płacić telefonem, należ uruchomić antenę NFC. Jeśli obawiasz się przypadkowych transakcji możesz wyłączyć antenę NFC,
  •  Logowania do aplikacji Moje ING mobile – co pewien czas aplikacja wysyła powiadomienie z prośbą o zalogowanie.

Twoja sugestia rownież została przekazana dalej.

 



-----------------
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
KatarzynaA
Były moderator
Były moderator icon
354
91
04-09-2015
Wiadomość 26 z 64 (38 437 wyświetleń)

Re.: Płatność zbliżeniowa tylko po odblokowaniu telefonu

Drodzy "Moderatorzy" chciałbym wam tylko przypomnieć, że usługę NFC można włączyć również przy zablokowanym ekranie, wystarczy że klient ma NFC wrzucone do górnej belki jako skrót do uruchamiania. Belka ta aktywna jest po włączeniu ekranu nawet bez odblokowywania telefonu.

Mając na względzie bezpieczeństwo klientów nie możecie stwierdzać, że wystaczy wyłączone NFC i nikt nie uprawniony nie zapłaci telefonem bez jego odblokowania. 

Trzeba również podkreślać, że nie można mieć NFC w górnej belce skrótów ponieważ nie da się jej w nowym andridzie zblokować żeby nie była dostępna bez odbezpieczenia telefonu.

---
Jeśli podoba ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
Michal_Br
Pracuję w ING
Pracuję w ING icon
17
6
15-03-2017
Wiadomość 27 z 64 (38 177 wyświetleń)

Re.: Płatność zbliżeniowa tylko po odblokowaniu telefonu

Dziękujemy za trafną sugestię. Przyjrzymy się temu.

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
ŁukaszW
Były moderator
Były moderator icon
699
228
12-10-2015
Wiadomość 28 z 64 (38 124 wyświetleń)

Re.: Płatność zbliżeniowa tylko po odblokowaniu telefonu

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie w Samsungu S7 edge pomimo, że belkę można zsunąć przy zablokowanym telefonie i włączyć NFC to i tak ono zostanie włączone dopiero po odblokowaniu telefonu. Zrobiłem test tak jak piszesz włączyłem NFC przy zablokowanym telefonie i zapłacić nie mogłem dopiero jak odblokowalem telefon włączyło się NFC.
Odpowiedz
0 Lajków
Lolo
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
35
1
18-01-2017
Wiadomość 29 z 64 (38 021 wyświetleń)

Re.: Płatność zbliżeniowa tylko po odblokowaniu telefonu

[ Edytowane ]

Sprawdziłem wczoraj dla pewności w 3 sklepach metodą włączanie NFC tylko na zablokowanym telefonie i próba płatności. Raz wyskoczył błąd odczytu na terminalu ale pozostałe dwie płatności przeszły bez problemu cały czas na zablokowanym telefonie.

Nie jestem wstanie stwierdzić czy tylko mi tak to działa czy np. tylko na Samsungach S7 to nie działa.

Problem pozostaje, że jeśli klient czuje się bezpieczny bo ma wyłączone NFC to może się grubo pomylić mając nieświadomie możliwość włączania NFC na belce szybkiego dostępu. Powinno być to jakoś rozwiązane lub jasno komunikowane klientom żeby zwracali na to uwagę.

 

Informacyjnie mój tel. to:
HTC M9 android 7.0 wersja oprogramowania 4.28.401.3

---
Jeśli podoba ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Michal_Br
Pracuję w ING
Pracuję w ING icon
17
6
15-03-2017
Wiadomość 30 z 64 (37 773 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: [UX] [Historia] [datepicker] Bardzo niewygodny tooltip

Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy