Odpowiedz

BLOKADA NA RACHUNKU

Witam. Mam konto od niedawna i jeszcze nie orientuje się we wszystkim lecz gdy wypłacałem pieniądze z konta i płaciłem karta w sklepie saldo mi obejmowało lecz w historii nie było uwiecznione ty wypłaty/zapłaty tylko jest to w Blokadzie na rachunku, więc mam następujące pytanie o co w tym chodzi i czy pieniądze zostaną drugi raz pobrane.
Odpowiedz
0 Lajków
dpawlowski
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
10-03-2016
Wiadomość 1 z 16 (158 729 wyświetleń)

Re.: BLOKADA NA RACHUNKU

@dpawlowski Gdy używa się karty w sklepie lub w bankomacie obcym, blokujemy kwotę transakcji i czekamy na rozliczenie z tego miejsca do 11 dni kalendarzowych. Saldo wtedy pomniejsza się o kwotę płatności.
Informacje o zaksięgowanych transakcjach znajdują się w ING BankOnLine po wybraniu Historia. Natomiast informacje o transakcjach nierozliczonych są dostępne po wybraniu Historia -> Blokady na rachunku. To oznacza, że po rozliczeniu płatności transakcja znika z blokad a pojawia się w historii. Nie następuje wtedy drugie księgowanie.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
788
172
04-09-2015
Wiadomość 2 z 16 (158 684 wyświetleń)

Re.: BLOKADA NA RACHUNKU

Bardzo irytujące. Ostatnio uległa uszkodzeniu moja karta ING. Próbowałem zapłacić za zakupy w znanym dyskoncie, 2x odmowa płatności. Po tej operacji ING zablokował 2x taką samą kwotę za zakupy za które zapłaciłem gotówką. Właśnie mija 11 dzień...mam nadzieję, że skończy się bez interwencji w placówce. Zastanawia mnie tylko kwestia, zaraz po nieudanych płatnościach skontaktowałem się telefonicznie z ING. Tam dokładnie widzieli, że są to płatności odrzucone i że uległa awari karta płatnicza - to po jaki grzyb skoro płatność odrzucona blokować środki...pomijam że środki x2

Odpowiedz
0 Lajków
scakak
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
08-08-2016
Wiadomość 3 z 16 (157 351 wyświetleń)

Re.: BLOKADA NA RACHUNKU

Tak dla informacji, po 11 dniach środki zostały odblokowane. Dla osób które mają ostatnie środki na koncie może być sytuacja mało komfortowa jak bank przetrzymuje pieniądze prawie 2 tygodnie w próżni za transakcje odrzucone.

Odpowiedz
0 Lajków
scakak
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
08-08-2016
Wiadomość 4 z 16 (157 258 wyświetleń)

Re.: BLOKADA NA RACHUNKU

@scakak Podczas dokonywania transakcji kartą tj. płatność w punkcie handlowo-usługowym, poprzez Internet lub wypłata gotówki w obcym bankomacie, na rachunku jest blokowana kwota na poczet jej rozliczenia. Blokada jest zakładana maksymalnie do 11 dni od dokonania transakcji. Aby bank mógł ściągnąć blokadę musi wypłynąć jej rozliczenie albo informacja, że transakcja nie została zrealizowana. Na jej podstawie transakcja jest rozliczona i udostępniona w historii albo środki zwrócimy na Twój rachunek.

Odpowiedz
0 Lajków
DariuszK
Były moderator
Były moderator icon
28
5
25-03-2016
Wiadomość 5 z 16 (157 227 wyświetleń)

Re.: BLOKADA NA RACHUNKU

@DariuszK Jestem w pełni świadomy tej blokady i zasady jej funkcjonowania. Nadmieniłem jedynie, że niezrozumiałe dla mnie jest to, że obsługa telefoniczna ING dobrze wiedziała, że transakcja nie doszła do skutku (przyczyną było uszkodzenie karty) a mimo to blokada funkcjonowała ustalone 11dni. Skoro było wiadomo, że transakcja jest odrzucona to po co blokować środki? Niema tutaj logicznego uzasadnienia... Przykładem może być to, że próbowałem wybrać pieniądze tą kartą po nieudanej płatności w sklepie w bankomacie obcym i też dostałem informację o odrzuceniu transakcji. Środki zostały zablokowane i błyskawicznie odblokowane na koncie.... tutaj logika zadziałała. W przypadku płatności w sklepie już nie.

Odpowiedz
0 Lajków
scakak
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
4
0
08-08-2016
Wiadomość 6 z 16 (157 213 wyświetleń)

Re.: BLOKADA NA RACHUNKU

Witam.
Co sę dzieje jeśli kwota platności kartą jest zablokowana a firma nie potwierdzi, że transakcja doszła do skutku. czy po 11 dniach kwota jest odblokowywana a następnie jak dana firma potwierdzi tę transakcję to w dowolnej chwili może pobrać tę kwotę z salda dostepnego ?

Pytam też bo nie chce meićtakich sytuacji, że konto dostępne tak naprwdę nie jest dostępne tylko są tam jakieśtransakcję kartowe sprzed 2-3 tygodni nie rozliczone  i wtedy nie wiemy ile dokładnie rzeczywiście mamy.

Nie chce ieć konta w banku, który odblokowuję kwotę za platność kartą i potem pobiera jaw dowolnym momencie, bo może to prowadzić do problemów np. podczas płacenia na stacji benzynowej, mimo salda dostepnego 200 zł, moze w tym momencie zostac pobrana kwota za płatność kartą sprzed 3 tygodni i stawiać nas w kłopotliwej sytuacji, proszę o wyjaśnie jak to jest w przypadku płatności kartą.

W innych bankach transakcje  kartą płatność przez internet były rozliczone po ok. 3 tygodniach i w po tygodniu odblokowano mi srodki i potem pobrano w najmniej oczekiwanym momencie,

Przez to nie znam salda dostepnego, bo środki nie sązablokowane i w każdej chwili transakcje mogą zostać dokonczone..

To rodzi niebezpieczenstwo dla ludzi, ktorzy nie wiedzą ile maja realnie na koncie, bo mają np. z 3 takie transakcje kartą nierozliczone a kwoty już odblokowane i mogą w każdej chwili te środki mieć pobrane.. 

Proszę o wyjaśnienie czy w ING Banku może też dochodzić do takich sytuacji jak w innych dwóhc bankach miałem
Odpowiedz
0 Lajków
grupatf
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
26-08-2017
Wiadomość 7 z 16 (137 555 wyświetleń)

Re.: BLOKADA NA RACHUNKU

@grupatf Jeśli po 11 dniach kalendarzowych nie dostaniemy rozliczenia z danego punktu handlowo- usługowego to pieniądze automatycznie odblokujemy na koncie i są one dostępne dla klienta. W przypadku potwierdzenia płatności po tym czasie, jesteśmy zobowiązani do tego, aby przekazać pieniądze do odpowiedniego punktu. Sytuacja jest taka sama jak w przypadku innych banków.

Przekazałem sugestie do odpowiedniej jednostki naszego banku w sprawie rozliczania takich płatności. Ciężko powiedzieć czy wprowadzimy rozwiązanie blokujące rozliczenie płatności już odblokowanych pieniędzy na koncie (po 11 dniach kalendarzowych).



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MateuszF
Moderator
Moderator icon
584
126
12-04-2017
Wiadomość 8 z 16 (137 458 wyświetleń)

Re.: BLOKADA NA RACHUNKU

Witam,

a co w takiej sytuacji jak moja - 11 dni temu dokonałam płatności kartą w sklepie. Została założona blokada, ja wróciłam z towarem do domu. Dziś przeglądam transakcje na koncie i widzę zwolnienie tej blokady... czy to oznacza że de facto nie zapłaciłam za ten produkt?
Odpowiedz
0 Lajków
Ania_C3
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
01-10-2017
Wiadomość 9 z 16 (134 126 wyświetleń)

Re.: BLOKADA NA RACHUNKU

@Ania_C3 Skontaktuj się ze sprzedawcą, aby wyjaśnić tę sytuację. Zwolniliśmy blokadę, jednak sprzedawca może pobrać pieniądze z Twojego konta w późniejszym terminie. 

 

 

 

 

---
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MarcinB
Były moderator
Były moderator icon
445
144
04-09-2015
Wiadomość 10 z 16 (133 916 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: [UX] [Historia] [datepicker] Bardzo niewygodny tooltip

Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy