20-04-2020 16:10
Witam wszystkich, mój pierwszy post niestety. Miałem nadzieję, że nie będę musiał tutaj zaglądać.
Zakupiłem mieszkanie w inwestycji, która miła być do odbioru w sierpniu 2020.
Ostatnia rata za mieszkanie miała wpłynąć na konto Dewelopera na przełomie czerwca/lipca 2020.
Z racji delikatnej zimy prace budowlane trwały cały czas i w efekcie mieszkanie do odbioru będzie w maju 2020.
W konsekwencji Deweloper zwrócił się z prośbą o wpłatę całości kwoty za zakup mieszkania do końca kwietnia 2020.
Otrzymałem kredyt w Banku ING ale w trakcie okazało się, że nie potrzebują uruchamiać całości kredytu bo poradzę sobie własnymi siłami. Powiedziano mi, że w takim wypadku by zakończyć okres karencji i zacząć spłacać raty kapitałowe wystarczy informacja od Dewelopera o uregulowania w całości kwoty należności za zakupione mieszkanie.
Potwierdzenie otrzymałem i okazało się, że jest problem bo takie zaświadczenie nie jest odpowiednie i Deweloper wystawić je powinien po wykonaniu pomiarów końcowych i naliczeniu ewentualnych różnic pomiarowych.....problem w tym, że zostały one już dokonane,a rozliczenie końcowe złożone na moje ręce.
Na ten moment posiadam:
1. Rozliczenie końcowe od Dewelopera z informacją o cenie mieszkania po wykonaniu pomiarów końcowych, jaka część należności została już uregulowana i ile pozostało do zapłaty na dzień 09.03.2020
2. Potwierdzenia przelewów na konto Dewelopera środków uruchomionych w ramach kredytu ING z dnia 10.03.2020
3. Potwierdzenia przelewów pozostałej części należności z mojego prywatnego konta pod koniec 04.2020
4. Potwierdzenie od Dewelopera o całkowitym uregulowaniu należności za zakup inwestycji.
Pytanie jakich dokumentów potrzebuję by móc udowodnić, że zakup jest już w pełni opłacony, a ja chcę zrezygnować z nieuruchomionej części kredytu,a także zakończyć okres karencji i zacząć płacić pełne raty kredytowe?
Będę wdzięczny za pomoc bo z "wystarczy zaświadczenie od Dewelopera i nie będzie problemu" jednak problem się robi.
21-04-2020 19:34
Zawsze naszą transzą zamykamy inwestycję, żeby mieć pewność, że jest zakończona.
W opisanej przez Ciebie sytuacji będziemy Cię prosili o zaświadczenie od dewelopera, że cała kwota związana z inwestycją do niego wpłynęła.
22-04-2020 10:23
Czy ostatnia transza musi być wypłacona w całości z banku, czy istotne jest, żeby bank miał jakiś udział w tej ostatniej transzy? Np. transza wynosi 30 tys., ale okazuje się, że mam 20 tys. własnych pieniędzy, więc na ostatnią transzę z banku potrzebuję tylko 10 tys. i tym samym nie uruchamiam całej wnioskowanej kwoty kredytu. Czy taki sposób wypłaty ostatniej transzy jest dopuszczalny?
22-04-2020 13:22 | Edytowano: 22-04-2020 13:31
Jeśli dysponujesz gotówką na ostatnią transzę to najszybszą opcją byłoby uruchomienie ostatniej transzy na rzecz dewelopera i jednoczesna nadpłata kredytu z własnych środków. Za wcześniejszą spłatę kredytu hipotecznego udzielonego w ostatnich latach nie jest pobierana prowizja więc taki zabieg nie będzie dla Ciebie kosztowny. Oczywiście taka opcja jest możliwa gdy nie nadpłaciłaś bezpośrednio deweloperowi transzy z własnych środków - tutaj powinnaś poczekać na uruchomienie środków banku z ostatniej transzy.
Jeśli Deweloper nie zamknął jeszcze Twojego rachunku powierniczego, otwartego, na który przelewane były transze z banku to możesz go dopytać, czy jeśli tam nadpłacisz środki to czy je Ci zwróci na Twoje konto w banku - jeśli tak to po prostu uruchom transze banku nawet gdy wszystkie środki już były przekazane deweloperowi, a następnie Deweloper po otrzymaniu ostatniej transzy z banku, która będzie stanowić nadpłatę, te środki Ci zwróci. Zanim pojdziesz tą - dopytaj dewelopera czy jest to możliwe. Nadpłaty środków deweloper nie może zatrzymać, ale jeśli rachunek powierniczy otwarty będzie już zamknięty to przelew transzy z banku się odbije i taki scenariusz nie będzie możliwy.
23-04-2020 11:21
@czarna666 Ostatnią transzę standardowo wypłacamy w całości. Możesz od razu nadpłacić nią kredyt lub z własnej gotówki wpłacić część transzy - tak, jak napisałaś. W tej sprawie decyzję podejmujemy indywidualnie. Najlepiej będzie, jak skontaktujesz się z opiekunem Twojego wniosku. Specjalista sprawdzi, czy będziemy mogli podzielić ostatnią transzę Twojego kredytu
@DominikaW:Nie mamy takich zgłoszeń. Proszę, zrestartuj telefon. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, napisz do nas na czacie w bankowości internetowej. Przyjmiemy zgłoszenie techniczne.
To chyba będz
... 18-11-2024Dzień dobry, jestem tutaj nowa i nieco pogubiona Chciałabym zrozumieć z kim sie tutaj rozmawia: czy ktoś, kto ma rangę "Zaprawiony analityk" to pracownik banku? Jak rozpoznać pracownika a jak kogoś,
... 18-11-2024