26-07-2022 08:40 – ostatnio edytowany 26-07-2022 19:35 przez KarolinaM
Na stronach ING jest informacja, że jeśli ma się kredyt wraz ze wspolkredytobiorca, to wynagane jest Upoważnienie. Jak to wygląda w przypadku kredytu mąż+żona? Czy za każdym razem, za kazyny z 8 wniosków, które każecie składać mam mieć jakieś pełnomocnictwo od żony? CY może musimy 8 razy przyjeżdżać we dwoje do Bankur? Dodam, że no. Bank pekao SA nie utrudnia klientowi tak jak to robi ING. Rozumiem, że dla banku wakacje kredytowe są siłą w oku, ale to jak ING utrudnia to jest karygodne. Każdy inny bank udostępnia wniosek w aplikacji, 2 wniosek gdzie się wybiera okres zawieszenia kredytu, a ING proszę bardzo [link do artykułu]
Proszę o wyjaśnienie jak ma postępować mąż+żona. Jasne informacje.
27-07-2022 06:06
Wniosek możesz złożyć samodzielnie w Moje ING. W przypadku kredytu wspólnego wymagamy upoważnienia drugiego kredytobiorcy. Wzór upoważnienia dostępy jest na naszej stronie https://www.ing.pl/kontakt/pomoc-dla-kredytobiorcow/zawieszenie-splaty-kredytu-hipotecznego . Wystarczy go podpisać i dołączyć do wniosku w aplikacji.
Wizyta w oddziale nie jest konieczna.
27-07-2022 09:11
UOKIK już zauważył jak sprawa wakacji kr. wygląda w niektórych bankach, w tym zapewne ING, które informuje, iż (...) Dla każdej raty musisz złożyć osobny wniosek. Pamiętaj, że nie złożysz wniosku z wyprzedzeniem. Wniosek na kolejny miesiąc złożysz dopiero po terminie płatności raty w bieżącym miesiącu. Np. jeśli chcesz zawiesić ratę płatną w listopadzie, zrobisz to dopiero po terminie płatności raty z października (...)
wymaga (jak .
Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
– Nie akceptujemy praktyki, która pojawia się już w niektórych bankach, a dotyczy np. wymagania osobnego wniosku na zawieszenie spłaty rat w każdym kwartale obowiązywania wakacji kredytowych, a nawet osobnego wniosku na spłatę poszczególnej raty. To utrudnianie skorzystania z wakacji kredytowych, wprowadzonych, aby ulżyć konsumentom.
(...) Zwrócimy również uwagę na to, czy banki nie utrudniają konsumentom skorzystania z wakacji kredytowych lub czy nie próbują ich do tego zniechęcać (...)
29-07-2022 08:47
29-07-2022 09:07
Właśnie wypełniłem wniosek o zawieszenie rat, w którym wybrałem:
- 08.2022
- 09.2022
- 10.2022
- 11.2023
oraz w każdy pierwszy miesiąc kolejnego kwartału w 2023.
Klikanie miesięcy było bardzo uciążliwe, a z każdym kliknięciem pojawiał się loader, który kręcił się kilkadziesiąt sekund.
To co mnie martwi to to, że na zakładce kredytu, o którego zawieszenie rat wnioskowałem, widzę, że kolejna rata przypada na 09.2022. Jak mam to rozumieć? Dlaczego została zawieszona tylko rata za 08.2022? Czy to prawidłowe zachowanie i wraz z kolejnymi miesiącami kolejne raty będą zawieszane, czy jest to spowodowane źle złożonym/przeprocesowanym wnioskiem. Czy ktoś się z tym również spotkał?
29-07-2022 09:10
Mam taką samą sytuację. W harmonogramie spłaty widzę kolejną ratę we wrześniu. Jest ona tej samej wysokości co poprzednie, ale składa się tylko z części odsetkowej.
29-07-2022 09:17
29-07-2022 09:32
Niestety widać do zapłaty odsetki, co więcej jest to dwukrotna ich wartość tzn z raty sierpniowej i wrzesniowej. Mam naliczone 3 tys odsetek a we wrzesniu jesli nie wezmę wakacji to będę miała do spłaty ponad 7 tys zł?! A jak wezme wakacje jeszcze we wrzesniu to rata w październiku 10 tys zł?! To się nie klei, nie tak miało być.
29-07-2022 09:55
Czy ktoś dzwonił już na infolinię banku? Ja nie byłem w stanie się dodzwonić
29-07-2022 10:08
To ja chciałbym od razu zaznaczyć, że:
1) Wniosek w aplikacji można złożyć a i owszem (teraz się zawiesza ale rano działała prawidłowo) W pierwszej nazwijmy to fazie załącza się pełnomocnictwo
2) klika się dalej i wypełnia treść wniosku (tutaj jest pułapka, że z aktualnego kwartału zaznaczony jest wyłącznie jeden miesiąc) trzeba rozwinąć "menu" i zaznaczyć także wrzesień.
3) można wybrać wszystkie kolejne kwartały - działa to dość karkołomnie, bo za każdym razem trzeba rozwijać menu ale do ogarnięcia
4) akceptujemy co trzeba dalej dalej i mamy złożony wniosek
5) trafia do zakładki "wysłanych dokumentów" gdzie można go pobrać, wysłać do siebie mailem itp - tutaj poza jednym haczykiem z pkt 2 wszystko piknie
na koniec tego całego zamieszania jest jedno ale.
Treść wniosku jest dostępna w dokumentach ale nigdzie nie ma śladu, że załączono pełnomocnictwo. W treści wniosku nie ma, w dokumentach przesłanych nie ma. I tutaj jest w mojej ocenie potencjalny haczyk. Jeśli bank odrzuci mój wniosek z racji, że nie ma pełnomocnictwa to nie ma jak udowodnić jego złożenie. Może jeszcze się nie dokopałem, bo wszystko przestało działać ale tak na pierwszy rzut oka mi to wyglądało.
Ale uspokajając wszystkich można złożyć jeden wniosek na wszystkie okresy, działa to i jeszcze jedno info. Jak złożysz raz wniosek to w apce wyskakuje info, że wniosek już złożono i nawet do pierwszej zakładki gdzie załączało się pełnomocnictwa nie da się już wejść
Patrzymy na to co robi konkurencja i dostrzegamy zainteresowanie IKE i rynkami zagranicznymi. Analizujemy możliwość wprowadzenia tych usług u nas. Rozumiemy, że chcielibyście skorzystać z nich już ter
... 19-11-2024
@DominikaW:Nie mamy takich zgłoszeń. Proszę, zrestartuj telefon. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, napisz do nas na czacie w bankowości internetowej. Przyjmiemy zgłoszenie techniczne.
To chyba będz
... 18-11-2024Dzień dobry, jestem tutaj nowa i nieco pogubiona Chciałabym zrozumieć z kim sie tutaj rozmawia: czy ktoś, kto ma rangę "Zaprawiony analityk" to pracownik banku? Jak rozpoznać pracownika a jak kogoś,
... 18-11-2024