29-07-2022 14:52
@Sfkself:Dzięki za przydatne info.
"Treść wniosku jest dostępna w dokumentach ale nigdzie nie ma śladu, że załączono pełnomocnictwo. W treści wniosku nie ma, w dokumentach przesłanych nie ma. I tutaj jest w mojej ocenie potencjalny haczyk." -> W razie czego polecam robić sobie zrzuty ekranu przy wypełnianiu wniosku.
Mam również dwie wątpliwości które wyłapałem:
1. Numer umowy kredytowej widoczny na podglądzie złożonego wniosku jest inny niż ten który mam fizycznie na umowie. Wie ktoś o co chodzi?
2. Przestała mi dzisiaj działać opcja "Nadpłać kredyt" i to jeszcze przed złożeniem wniosku o zawszenie rat. Dodam że dotychczas nie było z tym problemu. Wiecie jak należy postępować w przypadku, gdy będę chciał nadpłacać kredyt w miesiącach zawieszonych? Jakaś inna procedura?
ad. 1. Na stronie gdzie się pobiera pełnomocnictwo jest info:
"Numer jest w Twojej umowie kredytowej.
Jeśli nie możesz znaleźć umowy, zaloguj się do Mojego ING i przejdź do szczegółów kredytu hipotecznego. Wybierz Zaświadczenia. Pobierz bezpłatne zaświadczenie o kwocie przyznanego kredytu. Na tym zaświadczeniu zobaczysz numer umowy kredytowej. "
Osobiście sprawdziłem i działa ta opcja tylko trzeba zaznaczyć "o kwocie przyznanego kredytu" bo z automatu zaznaczony jest wyłącznie nr rachunku. Jak pobierzecie to w moment jest dokument i na samym dole jest prawidłowy nr umowy.
ad. 2 Co do braku działającej opcji nadpłać kredyt to bug - u mnie działa normalnie u innych w kratkę. Obciążenie serwerów się zmniejszy to powinno wrócić do normy. Tutaj taki mój tip - nie ma sensu nadpłacać teraz kredytu. Przez najbliższe 4 miesiące wakacji nic wpłacone pieniądze nie zmienią. Zmienią dopiero po tym okresie, bo wtedy dostaniemy nowy harmonogram stąd ja póki co nic nie nadpłacam, bo to nie ma wpływu na "zamrożony" kredyt Kwartał spokojnie można się wstrzymać - dozbierać.
29-07-2022 14:54
@easye:
czy ktoś z Was dostał maila z potwierdzeniem?
Wypełniłem wniosek 3h temu, ale nic nie dostałem.
Sprawdź w apce w usługi/ moje dokumenty/ dokumenty bankowe/kredyty/ tutaj będzie "wniosek o zawieszenie spłaty kredytu" albo kliknij raz jeszcze złóż wniosek i wyskoczy info, że już złożyłeś
29-07-2022 16:15
U mnie ten sam błąd, inny numer umowy. Na infolinii poinformowano mnie, że finalnie wniosek zostanie odrzucony a jedyne rozwiązanie jakie proponują to anulować wniosek i czekać 14 dni. Składając wniosek z poziomiu Moje ING, nie miałam opcji wpisania samodzielnie numeru umowy, system sam zaczytał jakiś numer umowy, który pokazał mi się dopiero po złożeniu i pobraniu wniosku. Czy ktoś jeszcze ma podobny problem?
29-07-2022 16:18
odpowiedź znajdziesz tutaj: https://www.ing.pl/kontakt/pomoc-dla-kredytobiorcow/zawieszenie-splaty-kredytu-hipotecznego
29-07-2022 16:21
Infolinia poinformowala, ze wniosek zlozony poprzez aplikacje zostanie odrzucony z powodu zlego numeru umowy na wniosku?
29-07-2022 16:34 | Edytowano: 29-07-2022 16:39
u mnie ta sama sytuacja - inny numer na pełnomocnictwie (numer umowy z zaświadczenia o kredycie) i inny numer na wniosku. Dzwoniłam na infolinię, powiedzieli,że jest okej (na wniosku o zawieszenie spłaty widnieje10 ostatnich cyfr numeru rachunku kredytowego, co jest wewnętrznym oznaczeniem banku).
29-07-2022 16:44
LOL
Faktycznie teraz dopiero zrozumiałem w czym rzecz!
Umowa kredytowa ma 16 cyfr a z automatu wniosek wpisuje 10 cyfr z rachunku bankowego spłaty kredytu. Jeśli infolinia mówi, że to co system wypełnia jest złe to wówczas myślę, że 99% (może nawet 100%) wniosków będzie wadliwa.
Nawet nie pamiętam (może ktoś jeszcze nie wypełnił i da info) czy była możliwość zmiany numeru kredytu przy składaniu wniosku czy tylko krateczki zaznaczające okresy. Oj jeśli bank będzie odrzucał wnioski jako wadliwe to będzie dobra zadyma Obstawiam, że skrypt pobierał numery ze złego miejsca i wstawiał automatycznie ostatnie 10 cyfr nr konta spłaty a nie zawsze to są nr umowy kredytowej jaki powinien być zgodnie z opisem pozycji.
Porównajcie sobie wniosek (może być ten wysłany) z numerem umowy kredytowej - u mnie jest rozbieżność a nic z "rąsi" nie wpisywałem
Jak się potwierdzi info to będzie gruby raban!
@onlyoneme:
Infolinia poinformowala, ze wniosek zlozony poprzez aplikacje zostanie odrzucony z powodu zlego numeru umowy na wniosku?
29-07-2022 16:47
@dormoc15:u mnie ta sama sytuacja - inny numer na pełnomocnictwie (numer umowy z zaświadczenia o kredycie) i inny numer na wniosku. Dzwoniłam na infolinię, powiedzieli,że jest okej (na wniosku o zawieszenie spłaty widnieje10 ostatnich cyfr numeru rachunku kredytowego, co jest wewnętrznym oznaczeniem banku).
Ta opcja wydaje mi się być bardziej realna. Jakby odrzucali przez nich wstępnie wypełniany wniosek to strach pomyśleć co by było
29-07-2022 16:52
Wyglada na to, ze bank identyfikuje umowe przez NRB 26 znakow lub ostatnie 10 znakow z tegoz NRB, lub przez numer wziety wprost z umowy, ktory ma 15 znakow. Wszystkie te ID bywaja okreslane mianem "numeru umowy".
29-07-2022 19:39
Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.
08-11-2024Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.
08-11-2024Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.
08-11-2024