03-08-2022 09:33
Rozbiezne interpretacje deklarowane przez banki dowodza, ze to, co w opinii jednych jest tym, co "nalezy" przyjac, w konsekwencji jest tym, co "mozna" przyjac. A czy reprezentowana przez ING intepretacja, ktora "mozna" bylo przyjac, spotka sie z aprobata regulatorow i sądow, okaze sie w czasie.
No to czekamy.
03-08-2022 11:31
Ja złożyłam reklamację przez aplikację mobilną.
po otwarciu aplikacji w prawym górnym rogu symbol ludzika -> kontakt i pomoc -> następnie przewinąć do dołu i wybrać kafelek reklamacje -> zgłoś reklamację na inny temat.
Plus tego rozwiązania jest taki, ze można zgłosić reklamacje o każdej porze a konsultant nie musi być na czacie.
03-08-2022 13:47
Stanowisko ING się dobrowolnie nie zmieni, pewnie będziemy się z nimi sądzić, dlatego proponuję (niezależnie od złożonej reklamacji) już poinformować rzecznika finansowego i UOKiK o tym fakcie. Im więcej będzie zgłoszeń (choćby tylko przez e-mail), tym większe prawdopodobieństwo, że się sprawą zajmą "odgórnie" i nakażą realizowanie postanowień ustawy.
Dane kontaktowe:
https://uokik.gov.pl/kontakt.php
https://rf.gov.pl/kontakt/ - tutaj stworzony został dedykowany adres e-mail: wakacjekredytowe@rf.gov.pl.
07-08-2022 21:38
W związku ze złożoną reklamacją otrzymałem od banku odpowiedź. Screen z kluczowej części znajdziecie w załączniku.
No to należy się zwrócić teraz do odpowiedniego podmiotu o wydanie interpretacji do zapisów w ustawie.
08-08-2022 21:05
Myślę że osobą uprawnioną do wydania interpretacji w tej sprawie może być rzecznik finansowy
https://rf.gov.pl/jak-pomaga-rzecznik-finansowy/porady/
porady@rf.gov.pl
Obowiązuje od 19 grudnia 2024 r.
§1 Wprowadzenie
Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
10 | |
5 | |
5 | |
4 | |
2 |