09-02-2023 11:22 | Edytowano: 09-02-2023 11:24
U mnie identyczna reakcja (przedłużyli termin rozpatrywania reklamacji do 60 dni). Jeśli stanowiskiem banku będzie nie przedłużać terminu obowiązywania stałego oprocentowania to sprawa leci do rzecznika finansowego, uokiku i subiektywnie o finansach pl. Czekam do początku marca.
09-02-2023 11:25
Na dziś nie wydłużamy, ale pracujemy nad dopasowaniem się do wymogów ustawy. Decyzję podejmiemy wkrótce.
09-02-2023 23:58
Zatem ci których reklamacja została rozpatrzona pozytywnie mają przedłużone stałe oprocentowanie, a pozostali nie? To naprawdę jest forum z pracownikami banku ING? Oczekuję jasnej informacji: np. "Tak, przedłużamy wszystkim". "Nie, nie przedłużamy nikomu". "Nie wiemy co z tym zrobić - czekamy na pierwsze rozprawy". Pisanie przez pół roku "pracujemy nad dostosowaniem się do ustawy" nie jest profesjonalne.
A tak jedni się cieszą, że reklamacja została uznana (choć chyba nie została, bo nie idą za nią żadne ruchy banku), inni się odwołują bezskutecznie.
Proszę o podanie jakiegoś terminu, kiedy zostaną podjęte ostateczne decyzje.
01-03-2023 19:55
Dzisiaj dostałam odpowiedź...... "Pracujemy nad modyfikacja systemu, która umożliwi nam wydłużenie okresu stałego kredytowania."
Bank ING - jaki jest termin wprowadzenia modyfikacji? Patrząc na historię tego wątku trwa to już co najmniej 5 miesięcy.
Zgodnie z polskim prawem ustalenia reklamacji powinny być wprowadzane bezzwłocznie a tutaj tego nie widzę.
01-03-2023 21:38
01-03-2023 23:49
Dostałeś jakieś info z ING w tej sprawie? U mnie w systemie dalej stara data, napisałem reklamację dlaczego mi o te 8 miesięcy nie przedłużyli.
02-03-2023 12:25
Ze względu na moją niepewną sytuację, nie zdecydowałem się wziąć wakacji kredytowych przy tak stanowczej (i negatywnej) deklaracji banku. Gdyby pojawiło się oświadczenie, że wakacje nie "skracają" terminu obowiązywania stałej stopy oprocentowania, na pewno zdecydowałbym się na nie. Z tego powodu czuję się zawidziony postawą banku. Gdyby się okazało, że stanowisko banku się nie zmieni, a reklamacja nic nie da, to byłbym bardzo stratny.
02-03-2023 13:23
Już w pierwszym miesiącu obowiązywania wakacji 6 banków potwierdziło, że przedłuża to okres stałego oprocentowania. Zapis ustawy też jest bardzo jasny w tym zakresie. Fakt, że ING podchodzi w tej kwestii tak "nieprokliencko" jest nierozsądne. Liczba taki umów stanowi bardzo mały % wszystkich umów banku (na tamten czas w przybliżeniu 5%). Według mnie może dojść do nałożenia kary przez UOKiK. Dziwne zachowanie banku.
Według mnie nawet zakładając najgorszy scenariusz, że stały okres by nie uległ przedłużeniu to wakacje kredytowe opłacają się w każdy przypadku, gdzie częścią raty są odsetki. Czyli wszystkie kredyty Odsetki zamieniasz na kapitał do nadpłaty, tu nie ma się nad czym zastanawiać.
Ja na swoją decyzje czekam już ponad miesiąc, bo wydłużyli czas na odpowiedź. Oczywiście odpowiedź zamieszczę pod postem.
02-03-2023 17:33
Dzisiaj na czacie z ING dostałam informację, że pomimo iż reklamacja została uznana to nie zostanie wykonana. Modyfikacji systemu nie ma i nie wiadomo kiedy będzie.
W związku z tym sprawa będzie musiała być przekazana do UOKiK.
Ze smutkiem stwierdzam, że jeszcze nie widziałam tak bezczelnej postawy przy składaniu reklamacji u żadnej z firm.
08-03-2023 09:11
Moja reklamacja została uznana we wrześniu ubiegłego roku przejście na zmienną stopę mam w grudniu tego roku, do tej pory myślałem że Bank ING wywiąże się z wydłużeniem stałego oprocentowania ale widzę że raczej nie.
@Beatrzizz007 Jeżeli masz jakiś gotowy zwór pisma (zgłoszenia nieprawidłowości, niewywiązania się prze ING) do UOKiK to czy mogę Cie prosić o jego udostępnienie?
Mam ten sam problem. Jak to rozwiązać?
24-11-2024Witam,
mam podobnie, podczas próby aktywacji aplikacji wszystko przebiega prawidłowo aż do przyjścia smsa z kodem i po jego wpisaniu do aplikacji pojawia się ekran na wpisanie kodu przekazanego przez p
... 24-11-2024