Odpowiedz

Re.: nowy system bankowosci internetowej


IwonaP pisze:

Chcieliśmy, aby nowy system był jak najbardziej intuicyjny i czytelny. Dzięki graficznemu przedstawieniu danych, wystarczy jeden "rzut oka", aby zorientować się w swoich finansach. Generalnego wyglądu Mojego ING nie będziemy zmieniać. Dlatego mamy nadzieję, że zmienisz zdanie i nasza nowa bankowość jednak przypadnie Ci do gustu.


Zdecydowana większość użytkowników zwraca uwagę na nieczytelność i niefunkcjonalność nowego systemu transakcyjnego. Jednak bankowi moderatorzy powtarzają swoje formułki: Chcieliśmy, aby nowy system był najbardziej intuicyjny i czytelny.

Tak ma być i koniec a klient ma się przyzwyczaić i dostosować. Oczywiście w nowym systemie i na forum można zgłaszać uwagi do najbardziej najlepszego systemu transakcyjnego, ale przecież bankowi fachowcy nic już nie będą zmieniać w wyglądzie, bo przecież wymyślili najbardziej najlepszy system.  Zostało im jeszcze mnóstwo pracy z wprowadzaniem nowych funkcjonalności. Ciekawe tylko, ile tak naprawdę będzie nowych funkcji w Moim ING, których nie ma obecnie w ING BankOnline ?

sud1
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
61
27
29-11-2015
Wiadomość 131 z 1 332 (22 166 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Serio? "Rzut oka" na stan finansów ("Mam") podpowiada mi że dysponuję 12 000 zł gdy w rzeczywistości na koncie tylko 2 000... Dlaczego? A dlatego że wasz ulubiony bąbelek uwzględnia również dawno zamkniętą kartę kredytową. Oczywiście zachodzące na siebie podpisy poszczególnych elementów typu "Sprawdź" nadal kłują w oczy (Safari na Mac OS X). Już to zgłaszałem i nadal nic... Oczywiście o całości nowego serwisu mam opinię zbieżną z 99% wypowiadających się osób.

 

Czy wy jesteście poważni? Dlaczego ignorujecie wyraźnie negatywną opinię dominującej większości aktywnych na forum klientów o nowym serwisie? Odpowiedzi przedstawicieli banku na tym forum to najczęściej zestaw czułych słówek i nic nie wnoszących ogólników.

 

Ja zdania nie zmienię i w najbliższych tygodniach / miesiącach wybieram inny bank. Widzę bowiem, że nie dzieje się z waszej strony nic co zwiastowałoby poprawę jakości nowego serwisu. Szkoda.

st_dadi
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
2
6
08-12-2015
Wiadomość 132 z 1 332 (22 121 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Szanowni Klienci i Moderatorzy,

 

Ta dyskusja staje się bezwartościowa. Klienci wciąż narzekają na to samo, a moderatorzy odpowiadają standardową formułką jak poniżej:

@NikolaK (Moderator) pisze: Nowy system docelowo zastąpi dotychczasowy. Obecnej wersji nie wyłączymy przynajmniej do końca 2016 r. Chcemy dać klientom czas na poznanie nowego systemu.

i tak w kółko ... 

Co wspólnie chcemy w ten sposób osiągnąć?

 

 

Poniżej jedna z sugestii, która wyłania się z dyskusji:

 

@Pepik78 pisze:
Specjaliści chyba zawiedli, skoro przez rok będziecie pytać ludzi jak ma wyglądać Wasz system. Nie rozumiem Was, ktoś za to bierze pieniądze a ludzie mają Wam doradzać? Czy w związku z powyższym też mogę/ możemy liczyć na wynagrodzenie lub zwolnicie mnie z części opłat przez określony czas?

 

@IwonaP odpowida: 
Nowy system udostępniliśmy już teraz, mimo że nie posiada wszystkich funkcji. Chcemy na bieżąco śledzić opinie klientów. Można to potraktować jako środowisko testowe. Jeśli masz jakieś uwagi do nowego systemu, możesz je zgłosić klikając na „napisz opinię”.

 

To jest naprawdę ciekawa koncepcja i warta rozważenia.

Zwykle przy wdrażaniu nowych stetemów wybiera się grupę reprezentatywną klientów i im wdraża się nową wersję (tzw. pilot). Tacy klienci mają za zadanie testować i ocenić funkcjonalność oraz zgłaszać uwagi / opinie.

@IwonaP mam dwa pytania:

1. Czy ING udostępnił nowy system wszystkim klientom, czy tylko wybranej grupie reprezentatywnej?

  • Jeśli udostępniliście wszystkim klientom w tak niepełnej formie to chyba jest to spory falstart i nie dziwcie się, że klienci tylko narzekają.
  • Jeśli natomiast tylko wybranej grupie to, może klienci Ci powinnni uprzednio otrzymać zaproszenie do udziału w testach a gdy się zgodzą to w zamian jakiś bonus, np. zwolnenie z cześci opłat - to nazywa się współtworzenie systemu z klientami.

2. Czy ING udostępniło gdzieś dedykowane narzędzie do zgłaszania uwag?

Mam na myśli dedykowane narzędzie gdzie klient zgłasza sugestię, wszystkie sugestie są podzielone na kategorie. Klient może zagłosować na zmiany które są planowane w najbliższej przyszłości. Zmiany wskazane przez klientów byłyby wdrażane w najbliższej przyszłosci.

Klient widziałby coś w rodzaju release planu, np. "Styczeń 2016 planowane nowe funkcjonalności (i tu następuje lista funkcjonlaności)."

W takiej formie klient widziałby co zostanie niedługo udostępnione, frustracja spada a klient ma realne poczucie wpływu na zmiany systemu.

W obecnej formie to forum to "ściana płaczu" a klienci jedyne co mogą się dowiedzieć to, że "Obecnej wersji nie wyłączymy przynajmniej do końca 2016 r. bla.. bla... bla ....."

 

Drodzy Moderatorzy chyba trochę zabrakło skutecznego zarządzania znianą, jest to część pracy dobrego Project Managera.

Jeśli potrzebne wsparcie firmy zewnętrznej, jestem do dyspozycji Emotikon: Szczęśliwy

 

Drodzy Klienci mimo wszystko uważam, że kierunek zmian ING jest dobry. Jako klient udziekłem z Deutsche Bank właśnie ze względu na ich archaiczną bankowość elektroniczną, która utknęła gdzieś w latach 90. Dajmy im czas i konstruktywne sugestie, trzeba pamiętać że te uwagi aby miały jakąkolwiek szansę na realizację muszą trafić wyżej (a nie tylko do Moderatora) dlatego warto pisać konkretnie czego się oczekuje.

 

Powodzenia w nowym 2016! Emotikon: Szczęśliwy

---
Wojtek Em
WojtekEm
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
6
1
28-12-2015
Wiadomość 133 z 1 332 (22 095 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

"Jako klient udziekłem z Deutsche Bank właśnie ze względu na ich archaiczną bankowość elektroniczną, która utknęła gdzieś w latach 90"

Dzięki za sugestię! Pędzę sprawdzić Deutche Bank bo z odpowiedzi moderatorów wynika, że żadne postulaty zmiany generalnego wyglądu nie zostaną uwzględnione. My mamy jedynie wskazać błędy funkcjonalne. Szkoda.

Pani moderator pisze, że w nowym systemie wystarczy rzut oka aby zorientować się w swoich finansach??? Bez żartów proszę. Rzut oka to był w pierwszej wersji ING Bank Online, gdzie od razu po zalogowaniu wyświetlana była prosta i przejrzysta tabelka, a nie kolorowe kółka z nie wiadomo skąd wziętymi danymi.

Funkcjonalnie nie jest źle, przelewy robi mi się nawet łatwiej w nowym systemie, ale wygląd strony głównej i ten nachalny finansometr to całkowite zaprzeczenie intuicyjności i przejrzystości.

Po raz kolejny apeluję: dajcie możliwość konfiguracji strony głównej.

atmt
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
146
77
27-11-2015
Wiadomość 134 z 1 332 (22 042 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Zgadza się - też o tym pisałem wcześniej "dajcie możliwość konfiguracji strony głównej".
@atmt - z Deutsche Bank szybko wrócisz, moge się o to założyć Emotikon: Szczęśliwy

---
Wojtek Em
Odpowiedz
0 Lajków
WojtekEm
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
6
1
28-12-2015
Wiadomość 135 z 1 332 (22 037 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Moderatorzy nabrali wody w usta, bo cóż nowego mogliby napisać?

 @WojtekEm zgadzam się z Tobą całkowicie odnośnie grupy reprezentatywnej. To jedyna słuszna koncepcja.

Moim zdaniem, jeśli dalszy dialog będzie odbywał się na zasadzie:  nic nie zmienimy i co nam zrobicieEmotikon: Szczęśliwy ale swoje żale dalej możecie zgłaszać, to myślę, że warto przedstawić nasz problem kilku serwisom oraz blogom  poświęconym bankowości internetowej.

Myślę, że wtedy ktoś pójdzie po rozum do głowy.

Pepik78
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
11
03-01-2016
Wiadomość 136 z 1 332 (22 007 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

Już tak nie jedźcie po moderatorach, to tylko ludziki z PRu które nic nie mogą poza wklejaniem ustandaryzowanych formułek, taka ich praca - czy użyteczna czy nie to już inna kwestia. W każdym razie to forum to złe miejsce do formułowania zarzutów, nikt nie będzie brał pod uwagę tego co tu piszemy.

Tak naprawdę to problemem jest nie to że system jest niefunkcjonalny i stara się imitować system dla przedszkolaków z mbanku (kolorowe kółka? serio?) tylko najwyraźniej wygórowane i przerastające bank wymagania poweruserów takich jak większość tutejszych użytkowników - jakieś przelewy do US, kilka kont pod jednym loginem, odrobinę bardziej zaawansowane zestawienia, czytelność serwisu?

Przecież z tego nikt nie korzysta, ma być kolorowo, radośnie i prosto.
xtr
xtr
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
56
28
29-11-2015
Wiadomość 137 z 1 332 (21 995 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej


xtr pisze:
Przecież z tego nikt nie korzysta, ma być kolorowo, radośnie i prosto.

Dlatego chciałem aby można było zmieniać samemu kolory tych kółekEmotikon: Szczęśliwy.

Jest juz po poludniu wiec zmienił bym sobie teraz kolor na żółty albo nie wolę pomaranczowy a koło 20:00 zmienie sobie kolor (pokoloruje) na zielony.

To by było coś taka zmiana kolorow przez Użytkownika! Jestem pewien ze wszyscy by korzystali z takiego rozwiazania i cieszyłoby sie ono popularnością a i można by je zaadoptowac w innych krajach.

Wszyscy by sie cieszyli i byłoby super.

To na pewno byłby dobry kierunek. Albo: za opłatą miesieczną powiedzmy 6,99 PLN zmiana kolorów byłaby możliwa taka że każde kółko miałoby inny kolor.

 

Jesus... szkoda ze odchodzimy od meritum a na pewno ja. ale chcialem pokazac w jaki absurd idziemy...

Odpowiedz
0 Lajków
Keicam
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
126
61
13-11-2015
Wiadomość 138 z 1 332 (21 985 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

[ Edytowane ]
Moją intencją naprawdę nie jest "jechanie" po Moderatorach. Uważam też, że nie ma sensu publikowanie negatywnych opinii na zewnętrznych forach i serwisach społecznościowych bo to byłby zwykły "hejt".
Warto natomiast merytorycznie wskazywać im błędy i sugerować rozwiązania.
Bank z nich skorzysta albo nie. Jeśli nie, to cóż... przecież ING to nie jedyny bank, są inne.
Uważam że błędy popełniają w zasadzie wszystkie firmy ale liderami są ci którzy umieją szybko wyciągnąć z tego wnioski i skutecznie zareagować.
Naprawdę uważam że ten system ma szansę rozwijać się w dobrym kierunku.
---
Wojtek Em
Odpowiedz
0 Lajków
WojtekEm
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
6
1
28-12-2015
Wiadomość 139 z 1 332 (21 931 wyświetleń)

Re.: nowy system bankowosci internetowej

W starym systemie skasowałem dwóch odbiorców ale dla nowego systemu są ciągle widoczni. Wyszukiwarka ich znajduje i nawet prawidłowo wypełnia przelew.

Odpowiedz
0 Lajków
tex
tex
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
18
5
05-12-2015
Wiadomość 140 z 1 332 (21 437 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Wpłatomat nie wydał pieniędzy mimo błędu transakcji

Przykro nam, że wpłatomat nie zadziałał prawidłowo Emotikon: Smutny Przekazaliśmy numer reklamacji do analityków z prośbą o pilną weryfikację Twojego zgłoszenia.

18-07-2024
Re.: Czas rozpatrywania wniosku

Standardowo, czas to 21 dni od otrzymania kompletu dokumentów. Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące statusu swojego wniosku i czasu jego rozpatrzenia, skontaktuj się z doradcą, z którym go składałeś

...

18-07-2024
Nie można dodać karty ING Visa do Google Pay

Witam. Borykam się z takim problemem, bo ja nie mogę dodać swojej karty ING Visa do Google Pay. Wyskakuje mi taki błąd: "Tej karty nie można używać do płatności zbliżeniowych", wszystkie opcje w aplik

...

18-07-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy