Odpowiedz

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Ile to już...? Trzy lata od mojego pierwszego postu i dalej nic w temacie się realnie nie ruszyło. Słaba ta "perspektywa czasowa".

Bisti
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
12
15
19-01-2016
Wiadomość 31 z 44 (9 666 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

wk, Hubertn, Bisti, dziękujemy za Wasze głosy. Na ten moment nadal pracujemy nad tematem. Kiedy będziemy mieć nowe informacje, na pewno się do Was odezwiemy 😊


***
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
KarolinaM
Moderator
Moderator icon
383
92
19-03-2018
Wiadomość 32 z 44 (9 638 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Bisti, wydaje mi się, że po tak długim czasie można spokojnie powiedzieć, że tej funkcji nie będzie nigdy: żaden bank nie wprowadził opcji U2F. Domyślam się, że to dlatego, że polegają na swoich "algorytmach" które zapewniają wystarczający poziom bezpieczeństwa. Na pewno nie chcą też radzić sobie z wsparciem ludzi którzy stracili token itp.

 

Niestety w ING jest też funkcja maskowanego hasła tak więc nie mogę wygenerować sobie prawdziwie losowego silnego hasła i wypełniać je menadżerem haseł. Tak więc moje konto bankowe jest chyba najsłabiej zabezpieczone ze wszystkich moich usług online.

 

Szkoda, bo z tego co czytałem to bankowość i fintech w Polsce są ponoć na wysokim poziomie.

wk
wk
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
14
7
04-10-2016
Wiadomość 33 z 44 (9 635 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

[ Edytowane ]

Polecam użycie keepass 2.x, przy logowaniu użyj metody wypełnienia hasła {PICKCHARS}{ENTER} zamiast domyślnego, pozwala wyklikać znaki, które będą wpisane. 

 

Pozdro.

 

EDIT: nie zmieniając tematu. Logowanie do aplikacji bankowych bez u2f to w dzisiejszych czasach igranie z ogniem. ING ma klientów w nosie, przecież nikogo nie zmuszą do używania kluczy, jednak są tacy, którzy uznają to za standard. Widać ING zaniża. 

maly_karzel
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
2
01-11-2020
Wiadomość 34 z 44 (8 841 wyświetleń)
Bisti
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
12
15
19-01-2016
Wiadomość 35 z 44 (8 712 wyświetleń)

Re.: Nasila się zjawisko podmiany kart SIM

Odpowiedz
0 Lajków
Bisti
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
12
15
19-01-2016
Wiadomość 36 z 44 (8 658 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

[ Edytowane ]

Pragnę poinformować że kody wysyłane SMS nie są najbezpieczniejszą formą autoryzacji (chodź prostotę i wygodę mają wielką), ponieważ poprzez słabe procedury operatorów telefonicznych łatwo jest wyrobić duplikat karty SIM cudzej osoby (oczywiście bezprawnie). W momencie gdy przestępca przejmie nr telefonu wszystkie SMS przychodzą bezpośrednio do niego, a ofiara jedyne co może zauważyć że jej telefon nie ma zasięgu.

Dodanie U2F jako opcjonalny 2 stopień podczas logowania, podniósłby bezpieczeństwo o rzędy wielkości więcej. SMS mogą zostać do potwierdzania przelewów, wtedy bezpieczeństwo jeszcze bardziej rośnie, tym bardziej że informują o kwocie i rachunku przelewu.

 

U2F działa na tej zasadzie że bank wysyła zapytanie do klucza, klucz koduje odpowiedź która informuje bank do jakiego urządzenia jest on wpięty. bank sprawdza czy odpowiedź z klucza zgadza się z tym co dostał podczas wpisywania hasła (bank sprawdza czy jedno i drugie jest z tego samego komputera). Aby klucz wysłał odpowiedź trzeba go uaktywnić naciskając przycisk/dotykając.

 

Dzisiaj jeśli przestępca wykradnie od ofiary hasło i zduplikuje kartę sim to ma pełny dostęp do konta ofiary.

 

klucza U2F nie da się skopiować, operacja kodowania odbywa się tylko na nim komputer wysyła żądanie zakodowania danej treści do klucza, klucz ją koduje i przesyła do komputera.

każdy klucz ma swój wzór kodowania. i musi być dodany do banku aby ten wiedział jak zakodowaną odpowiedź od niego ma otrzymać.

 

Odpowiedz
0 Lajków
Bartosz574gnfd
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
30-01-2021
Wiadomość 37 z 44 (7 189 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

@Bartosz574gnfd Dziękuję za Twój wpis i sugestię. Jeśli będziemy mieli wprowadzić tę opcję autoryzacji, to na pewno wcześniej o tym poinformujemy. Zachęcamy do bezpiecznego bankowania. Więcej informacji w tym temacie znajdziesz tutaj: https://www.ing.pl/indywidualni/bankowosc-internetowa/bezpieczenstwo

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
MateuszF
Moderator
Moderator icon
397
94
12-04-2017
Wiadomość 38 z 44 (7 138 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Już dwa lata analizujecie i ani be, ani me, ani kukuryku! Wymijająca odpowiedź to już wasz standard. Emotikon: Smutny Słabo!

Marek_Zegarek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
1
07-01-2021
Wiadomość 39 z 44 (7 091 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Żałosna odpowiedź. Emotikon: Smutny

Odpowiedz
0 Lajków
Marek_Zegarek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
1
07-01-2021
Wiadomość 40 z 44 (7 090 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Składka Zdrowotna za grudzien 2021 - zapłacona w grudniu

Hej,

 

czy dostosowane do Nowego Ładu ING Księgowość pozwoli mi obniżyć podatek o 7.75% składki zdrowotnej jeżeli zapłacę ją jeszcze w grudniu? Znowelizowana ustawa przewiduje taką możliwość, ale czy pr

...

06-12-2021
Re: Re.: Czas na przelew ostatniej transzy po przesłaniu protokołu odbioru

Tak, złóż nam dyspozycję uruchomienia transzy w aplikacji. Wypłatę wykonamy:

  • do 10 dni kalendarzowych - kiedy Twoja umowa została podpisana przed 16.05.2021 r.
  • do 10 dni roboczych - kiedy Twoja um
...

06-12-2021
Re: Nie aktywowaliśmy płatności, sprawdź później w szczegółach karty

Przyczyną takiej sytuacji może być brak aktualnej wersji naszej aplikacji mobilnej lub brak aktualnego oprogramowania na Twoim urządzeniu. Z płatności telefonem możesz korzystać na systemie Android od

...

06-12-2021
Najbardziej pomocni użytkownicy