Odpowiedz

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Ile to już...? Trzy lata od mojego pierwszego postu i dalej nic w temacie się realnie nie ruszyło. Słaba ta "perspektywa czasowa".

Bisti
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
13
22
19-01-2016
Wiadomość 31 z 82 (29 951 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

wk, Hubertn, Bisti, dziękujemy za Wasze głosy. Na ten moment nadal pracujemy nad tematem. Kiedy będziemy mieć nowe informacje, na pewno się do Was odezwiemy 😊



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KarolinaM
Moderator
Moderator icon
576
123
19-03-2018
Wiadomość 32 z 82 (29 923 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Bisti, wydaje mi się, że po tak długim czasie można spokojnie powiedzieć, że tej funkcji nie będzie nigdy: żaden bank nie wprowadził opcji U2F. Domyślam się, że to dlatego, że polegają na swoich "algorytmach" które zapewniają wystarczający poziom bezpieczeństwa. Na pewno nie chcą też radzić sobie z wsparciem ludzi którzy stracili token itp.

 

Niestety w ING jest też funkcja maskowanego hasła tak więc nie mogę wygenerować sobie prawdziwie losowego silnego hasła i wypełniać je menadżerem haseł. Tak więc moje konto bankowe jest chyba najsłabiej zabezpieczone ze wszystkich moich usług online.

 

Szkoda, bo z tego co czytałem to bankowość i fintech w Polsce są ponoć na wysokim poziomie.

wk
wk
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
14
12
04-10-2016
Wiadomość 33 z 82 (29 920 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

[ Edytowane ]

Polecam użycie keepass 2.x, przy logowaniu użyj metody wypełnienia hasła {PICKCHARS}{ENTER} zamiast domyślnego, pozwala wyklikać znaki, które będą wpisane. 

 

Pozdro.

 

EDIT: nie zmieniając tematu. Logowanie do aplikacji bankowych bez u2f to w dzisiejszych czasach igranie z ogniem. ING ma klientów w nosie, przecież nikogo nie zmuszą do używania kluczy, jednak są tacy, którzy uznają to za standard. Widać ING zaniża. 

maly_karzel
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
2
01-11-2020
Wiadomość 34 z 82 (29 126 wyświetleń)
Bisti
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
13
22
19-01-2016
Wiadomość 35 z 82 (28 997 wyświetleń)

Re.: Nasila się zjawisko podmiany kart SIM

Odpowiedz
0 Lajków
Bisti
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
13
22
19-01-2016
Wiadomość 36 z 82 (28 945 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

[ Edytowane ]

Pragnę poinformować że kody wysyłane SMS nie są najbezpieczniejszą formą autoryzacji (chodź prostotę i wygodę mają wielką), ponieważ poprzez słabe procedury operatorów telefonicznych łatwo jest wyrobić duplikat karty SIM cudzej osoby (oczywiście bezprawnie). W momencie gdy przestępca przejmie nr telefonu wszystkie SMS przychodzą bezpośrednio do niego, a ofiara jedyne co może zauważyć że jej telefon nie ma zasięgu.

Dodanie U2F jako opcjonalny 2 stopień podczas logowania, podniósłby bezpieczeństwo o rzędy wielkości więcej. SMS mogą zostać do potwierdzania przelewów, wtedy bezpieczeństwo jeszcze bardziej rośnie, tym bardziej że informują o kwocie i rachunku przelewu.

 

U2F działa na tej zasadzie że bank wysyła zapytanie do klucza, klucz koduje odpowiedź która informuje bank do jakiego urządzenia jest on wpięty. bank sprawdza czy odpowiedź z klucza zgadza się z tym co dostał podczas wpisywania hasła (bank sprawdza czy jedno i drugie jest z tego samego komputera). Aby klucz wysłał odpowiedź trzeba go uaktywnić naciskając przycisk/dotykając.

 

Dzisiaj jeśli przestępca wykradnie od ofiary hasło i zduplikuje kartę sim to ma pełny dostęp do konta ofiary.

 

klucza U2F nie da się skopiować, operacja kodowania odbywa się tylko na nim komputer wysyła żądanie zakodowania danej treści do klucza, klucz ją koduje i przesyła do komputera.

każdy klucz ma swój wzór kodowania. i musi być dodany do banku aby ten wiedział jak zakodowaną odpowiedź od niego ma otrzymać.

 

Bartosz574gnfd
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
3
30-01-2021
Wiadomość 37 z 82 (27 477 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

@Bartosz574gnfd Dziękuję za Twój wpis i sugestię. Jeśli będziemy mieli wprowadzić tę opcję autoryzacji, to na pewno wcześniej o tym poinformujemy. Zachęcamy do bezpiecznego bankowania. Więcej informacji w tym temacie znajdziesz tutaj: https://www.ing.pl/indywidualni/bankowosc-internetowa/bezpieczenstwo



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MateuszF
Moderator
Moderator icon
553
120
12-04-2017
Wiadomość 38 z 82 (27 428 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Już dwa lata analizujecie i ani be, ani me, ani kukuryku! Wymijająca odpowiedź to już wasz standard. Emotikon: Smutny Słabo!

Marek_Zegarek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
2
07-01-2021
Wiadomość 39 z 82 (27 381 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Żałosna odpowiedź. Emotikon: Smutny

Odpowiedz
0 Lajków
Marek_Zegarek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
9
2
07-01-2021
Wiadomość 40 z 82 (27 380 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Decyzja w procesie NWH

Cześć, mój doradca również złożył mój wniosek przez NWH. Czy długo ostatecznie czekałaś na decyzję ostateczną?. Mój kompletny wniosek złożyliśmy 22.07 i zastanawiam się ile czasu od tego może być pode...

26-07-2024
Re.: Problem z płatnościami zbliżeniowymi

Proszę w pierwszej kolejności w bankowości internetowej w szczegółach karty wyłączyć zbliżeniowość na karcie. Następnie, proszę dokonać płatności z kodem PIN i na nowo uruchomić płatności zbliżeniowe ...

26-07-2024
Re.: Zablokowane konto przez dział bezpieczenstwa

Napisz proszę do nas ponownie na czacie. Sprawdzimy wówczas dla Ciebie informacje. Tu nie jesteśmy w stanie pomóc.

26-07-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy