Odpowiedz

Re: Re.: Problem z logowaniem (menedżer haseł)

Jako bank nie rekomendujemy tych narzędzi, ale również nie zabraniamy z nich korzystać.

 

A to bardzo ciekawe. Mogę wiedzieć dlaczego? Wolicie aby klienci ustawiali proste hasła? Albo aby keyloggery łatwiej ich łapały?

Dlaczego na każdym szkoleniu z bezpieczeństwa słyszę - używajcie menedżerów haseł, a ING ich nie zaleca?

Szkot
Zaprawiony analityk I
Zaprawiony analityk I icon
112
30
21-01-2016
Wiadomość 11 z 25 (8 596 wyświetleń)

Re: Re.: Problem z logowaniem (menedżer haseł)

„Nie rekomendujemy” w tym przypadku nie oznacza, że nie zalecamy, tylko że nie rekomendujemy konkretnego narzędzia (na rynku jest ich wiele). W ostatnich dniach, po wprowadzaniu nowej wersji Mojego ING wykonaliśmy kilka zmian, mających na celu umożliwienie działania managerów haseł.





-----------------
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MateuszS
Moderator
Moderator icon
177
36
02-09-2021
Wiadomość 12 z 25 (8 426 wyświetleń)

Re: Re.: Problem z logowaniem (menedżer haseł)

z 1password dalej nie działa Emotikon: Szczęśliwy

Czemu zarzucony został temat możliwości logowania pełnym hasłem jak w ING Business?

Odpowiedz
0 Lajków
leskito
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
14-12-2023
Wiadomość 13 z 25 (8 339 wyświetleń)

Re: Re.: Problem z logowaniem (menedżer haseł)

Logowanie do Mojego ING w przeglądarce wymaga podania hasła, hasło pobieramy w formie maskowanej. Jeśli będziemy planowali jakieś zmiany w tym zakresie poinformujemy z odpowiednim wyprzedzeniem.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
788
172
04-09-2015
Wiadomość 14 z 25 (7 996 wyświetleń)

Re: Re.: Problem z logowaniem (menedżer haseł)

Niestety nowa wersja przestała wspierać logowanie za pomocą KeePass. Jest to dosyć dziwne bo wspieranie nie wymaga żadnych dodatkowych działań ani kodu w formularzu logowania. Oznacza to, że jakiś mechanizm aktywnie blokuje możliwość korzystania z tego (i jak czytam innych) managera haseł.
Poniżej opis w jaki sposób zreprodukować problem:

  1. Po podaniu loginu wyświetla się hasło maskowane z kilkoma polami do wypisania.
  2. Kursor automatycznie wskazuje na pierwsze pole.
  3. Po uruchomieniu managera haseł KeePass kursor w przeglądarce automatycznie przeskakuje na pole drugiego znaku.
  4. Aby poprawić błąd trzeba wrócić do przeglądarki, zaznaczyć ponownie pierwsze pole i spowrotem przejść do managera haseł.
  5. Po wybraniu znaków hasła w managerze haseł i kliknięciu ok, litery są kopiowane do pól na stronie, jednak strona banku omija niektóre pola przeskakując do kolejnych bez wypełniania ich przez manager Keepass. Czasami pierwsze pole jest omijane, czasami drugie, czasami dwa pola.

Problem występuje wyłącznie na stronie https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#login
Żaden inny portal ani bank, z którego korzystam wymagający maskowanego hasła nie zachowuje się w ten sposób. Co więcej, panel logowania ing jest popsuty, odkąd został zaktualizowany jakiś czas temu. Wcześniej logowanie z managerem KeePass i hasłem maskowanym działało bezproblemowo.
Testowane na dwóch przeglądarkach: Firefox i Chrome, z poniższymi ustawieniami autotype w KeePass:
{TAB}+{TAB}{DELAY=500}{PICKCHARS}
{TAB}{DELAY=500}{PICKCHARS}
{DELAY=1500}{PICKCHARS}
{DELAY=500}{PICKCHARS}
{PICKCHARS}

Żadne nie pomaga ominąć błędu na stronie logowania ing.

 

Będę wdzięczny za przekazanie do działu technicznego oraz informację czy będą plany zaadresowania tego problemu.

Odpowiedz
0 Lajków
dawidd1
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
5
0
12-12-2023
Wiadomość 15 z 25 (7 916 wyświetleń)

Re: Re.: Problem z logowaniem (menedżer haseł)

ING tak pisało, że nie rekomendują używania menedżerów haseł itd a dzisiaj zauważyłem, że ktoś poszedł po rozum do głowy i udało się bez problemu ustawić Bitwarden tak żeby uzupełniał login i konkretne znaki z hasła maskowanego. Teraz logowanie jest OK. Klikam autouzupełnianie Bitwarden, wpisuje PIN do klucza U2F, dotykam klucza i DZIAŁA Emotikon: Szczęśliwy

 

Bez jakiegoś liczenia znaków, w końcu mogę normalnie dostać się na swoje konto mają bezpieczne, długie, losowe hasło.

 

Dziękuję, że zmieniliście zdanie Emotikon: Szczęśliwy

b9MSJPa9brrw7BS
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
29
26
02-04-2023
Wiadomość 16 z 25 (7 731 wyświetleń)

Re: Re.: Problem z logowaniem (menedżer haseł)


@b9MSJPa9brrw7BS:

ING tak pisało, że nie rekomendują używania menedżerów haseł itd a dzisiaj zauważyłem, że ktoś poszedł po rozum do głowy i udało się bez problemu ustawić Bitwarden tak żeby uzupełniał login i konkretne znaki z hasła maskowanego. Teraz logowanie jest OK. Klikam autouzupełnianie Bitwarden, wpisuje PIN do klucza U2F, dotykam klucza i DZIAŁA Emotikon: Szczęśliwy

 

Bez jakiegoś liczenia znaków, w końcu mogę normalnie dostać się na swoje konto mają bezpieczne, długie, losowe hasło.

 

Dziękuję, że zmieniliście zdanie Emotikon: Szczęśliwy


A udało Ci się zmusić zwykłego Bitwardena (bez żadnego klucza) do działania? U mnie nie radzi sobie z maskowaniem hasła.

Odpowiedz
0 Lajków
ChrisPL
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
6
0
03-12-2020
Wiadomość 17 z 25 (7 695 wyświetleń)

Re: Re.: Problem z logowaniem (menedżer haseł)

Tak, klucz u2f to tylko drugi czynnik logowania, więc nie ma żadnego wpływu na maskowanie hasła

 

W Bitwardejn dodajesz tyle pól niestandardowych ile masz znaków w haśle, przykładowo masz 20 znakowe hasło to robisz 20 pól o nazwie: "pin-1"

oczywiście numeruję kolejno. W każde pole wpisujesz 1 znak swojego hasła.  Kolejny mega dziwny krok który musiałem zrobić to WYŁĄCZYĆ autouzupełnianie w Bitwarden i po tych czynnościach wszystko pięknie działa. Koniec z wpisywaniem maskowanego hasła - uzupełnia się samo po kliknięciu  w Bitwarden Emotikon: Szczęśliwy

b9MSJPa9brrw7BS
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
29
26
02-04-2023
Wiadomość 18 z 25 (7 668 wyświetleń)

Re: Re.: Problem z logowaniem (menedżer haseł)


@b9MSJPa9brrw7BS:

Tak, klucz u2f to tylko drugi czynnik logowania, więc nie ma żadnego wpływu na maskowanie hasła

 

W Bitwardejn dodajesz tyle pól niestandardowych ile masz znaków w haśle, przykładowo masz 20 znakowe hasło to robisz 20 pól o nazwie: "pin-1"

oczywiście numeruję kolejno. W każde pole wpisujesz 1 znak swojego hasła.  Kolejny mega dziwny krok który musiałem zrobić to WYŁĄCZYĆ autouzupełnianie w Bitwarden i po tych czynnościach wszystko pięknie działa. Koniec z wpisywaniem maskowanego hasła - uzupełnia się samo po kliknięciu  w Bitwarden Emotikon: Szczęśliwy


Dzięki ogromne, to działa Emotikon: Bardzo szczęśliwy

Odpowiedz
0 Lajków
ChrisPL
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
6
0
03-12-2020
Wiadomość 19 z 25 (7 617 wyświetleń)

Re: Re.: Problem z logowaniem (menedżer haseł)

ING nie rekomenduje jednego konkretnego managera haseł ale managery haseł w ogólności tak. Gratulacje z bitwardenem, niestety KeePass nadal nie działa.

Odpowiedz
0 Lajków
dawidd1
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
5
0
12-12-2023
Wiadomość 20 z 25 (7 396 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: [UX] [Historia] [datepicker] Bardzo niewygodny tooltip

Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy