Odpowiedz

Naprawcie bezpieczeństwo bankowości

Witajcie, nie wiem gdzie mogę zgłosić wszelkim programistom czy twórcom całej tej bankowości internetowej banku ING, dlatego piszę tutaj na forum. Mianowicie chciałbym zaproponować wprowadzenie systemu uwietrzylnienia dwuetapowego, NFC bądź potwierdzeniem w aplikacji mobilnej. Aktualny system "który ocenia czy rzeczywiście użytkownik banku loguje się do konta bankowego" po prostu nie działa i zawodzi.

 

Próbowałem przetestować wszystkie opcje:

1) Zmiana adresu IP (4 dostawców internetu, różne adresy IP)

2) Użycie VPN z różnych lokalizacji

3) Niestandardowe logowanie się do konta, np: wprowadzenie dwukrotnie źle tego samego znaku w haśle pod rząd

4) Celowe opóźnienie w logowaniu (kliknięcie przycisku logowania po kilkunastu sekundach) oraz poruszanie kursorem myszy na ekranie szybciej/wolniej.

5) Użycie innej przeglądarki oraz systemu operacyjnego

6) Użycie innego komputera

 

Niestety wasz system zawodzi i każdy test stworzony przeze mnie został definitywnie niezaliczony pozytywnie. Dosłownie "system", który weryfikuje prędkość ruchu myszy, logowania, sprawdza adresy IP itd. nie działa... Wystarczy znać login i hasło, a to bardzo nie wiele jeśli chodzi o włamanie jako haker. Ostatnio było głośno z wyciekiem danych z Facebooka czy innych sklepów. Ktoś kto ma dostęp do adresu email, może próbować wykraść dane i pieniądze. Bank zresztą jest odpowiedzialny za przechowywanie środków na koncie, ale praktycznie tak nie jest jeśli jest to wina użytkownika, którego bezpieczeństwo zostało złamane. W innych bankach internetowych, tj: mBank, PKO BP, Santander, BGŻ BNP Paribas, Getin Bank istnieją już rozwiązania, umożliwiające bezpieczne logowanie się do konta za pomocą weryfikacji dwuetapowej za KAŻDYM RAZEM (np: SMS, kod w aplikacji mobilnej). ING tego nie umożliwia, więc poważnie się zastanawiam czy trzymać na koncie tutaj jakiekolwiek środki :/

 

Rozwiązanie? Weryfikacja dwuetapowa, inaczej o bezpieczeństwie tutaj będzie można jedynie pomarzyć...

Odpowiedz
0 Lajków
matrix72001
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
24-07-2021
Wiadomość 1 z 2 (4 051 wyświetleń)

Re: Naprawcie bezpieczeństwo bankowości

Analizujemy możliwość wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń. Damy znać, gdy już będą dostępne. Na tę chwilę jednak nie możemy podać więcej  szczegółowych informacji Emotikon: Smutny


***
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
SylwiaG
Moderator
Moderator icon
176
40
23-04-2018
Wiadomość 2 z 2 (3 964 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Kredyt hipoteczny na dom - dlaczego ciągle otrzymuję nieprawdziwe informacje o czasach ?

Widząc ten post ucieszyłem się, że nie jestem sam. Tzn, że kredyt na dom i że temat ciągnie się w nieskończoność. My złożyliśmy przez doradcę zewnętrznego wniosek 26.02, po drodze jakiś brak więc do a

...

18-04-2024
Re: Kredyt hipoteczny na dom - dlaczego ciągle otrzymuję nieprawdziwe informacje o czasach ?

Rozumiemy, że taka sytuacja może nie być komfortowa. Jednak każdy wniosek rozpatrujemy indywidualne i może wymagać dodatkowej weryfikacji. 

Dziękujemy za Twoje opinie dotyczące statusów wniosków. Prze

...

18-04-2024
Zapętlony reset aplikacji. Dźwięk powiadomienia

Witam! Mam dziwny problem z aplikacją Moje ING. Od dzisiaj rana podczas próby włączenia aplikacji, zaczyna się ona szybko odświeżać a przy tym odtwarza się dźwięk jakiegoś powiadomienia i wibracja. (I...

17-04-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy