Odpowiedz

Naprawcie bezpieczeństwo bankowości

Witajcie, nie wiem gdzie mogę zgłosić wszelkim programistom czy twórcom całej tej bankowości internetowej banku ING, dlatego piszę tutaj na forum. Mianowicie chciałbym zaproponować wprowadzenie systemu uwietrzylnienia dwuetapowego, NFC bądź potwierdzeniem w aplikacji mobilnej. Aktualny system "który ocenia czy rzeczywiście użytkownik banku loguje się do konta bankowego" po prostu nie działa i zawodzi.

 

Próbowałem przetestować wszystkie opcje:

1) Zmiana adresu IP (4 dostawców internetu, różne adresy IP)

2) Użycie VPN z różnych lokalizacji

3) Niestandardowe logowanie się do konta, np: wprowadzenie dwukrotnie źle tego samego znaku w haśle pod rząd

4) Celowe opóźnienie w logowaniu (kliknięcie przycisku logowania po kilkunastu sekundach) oraz poruszanie kursorem myszy na ekranie szybciej/wolniej.

5) Użycie innej przeglądarki oraz systemu operacyjnego

6) Użycie innego komputera

 

Niestety wasz system zawodzi i każdy test stworzony przeze mnie został definitywnie niezaliczony pozytywnie. Dosłownie "system", który weryfikuje prędkość ruchu myszy, logowania, sprawdza adresy IP itd. nie działa... Wystarczy znać login i hasło, a to bardzo nie wiele jeśli chodzi o włamanie jako haker. Ostatnio było głośno z wyciekiem danych z Facebooka czy innych sklepów. Ktoś kto ma dostęp do adresu email, może próbować wykraść dane i pieniądze. Bank zresztą jest odpowiedzialny za przechowywanie środków na koncie, ale praktycznie tak nie jest jeśli jest to wina użytkownika, którego bezpieczeństwo zostało złamane. W innych bankach internetowych, tj: mBank, PKO BP, Santander, BGŻ BNP Paribas, Getin Bank istnieją już rozwiązania, umożliwiające bezpieczne logowanie się do konta za pomocą weryfikacji dwuetapowej za KAŻDYM RAZEM (np: SMS, kod w aplikacji mobilnej). ING tego nie umożliwia, więc poważnie się zastanawiam czy trzymać na koncie tutaj jakiekolwiek środki :/

 

Rozwiązanie? Weryfikacja dwuetapowa, inaczej o bezpieczeństwie tutaj będzie można jedynie pomarzyć...

Odpowiedz
0 Lajków
matrix72001
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
24-07-2021
Wiadomość 1 z 2 (5 552 wyświetleń)

Re: Naprawcie bezpieczeństwo bankowości

Analizujemy możliwość wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń. Damy znać, gdy już będą dostępne. Na tę chwilę jednak nie możemy podać więcej  szczegółowych informacji Emotikon: Smutny



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
SylwiaG
Moderator
Moderator icon
184
42
23-04-2018
Wiadomość 2 z 2 (5 465 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Płatności telefonem przez aplikację ING

Jakiś czas temu zmieniłem telefon na Huawei. Okazało się, że nie mogę aktywować płatności telefonem . z czego wcześniej korzystałem bez problemu na telefonie Honor i Oppo. Po wielu próbach udałem się

...

16-02-2025
Re.: Hasło maskowane - pozwólcie nam je wyłączyć!

ING jako bank chwalę, za komunikację, relatywnie dobry UI,

ale z minusów to zazwyczaj ostrzegam przed tym maskowanie.

 

Rozumiem, że dla większości ludzi to jest dobry dodatkowy mechanizm bezpieczeństwa

...

16-02-2025
Problem z logowaniem do Moje ING po dodaniu nowego telefonu

Witam, Wczoraj dodałem nowy telefon do aplikacji Moje ING, otrzymałem SMS-a, że ze względów bezpieczeństwa moje bankowość internetowa została zablokowana. Próbowałem ją odblokować, ale pojawiał się bł

...

14-02-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy