Odpowiedz

Nowy wygląd Mojego ING

[ Edytowane ]
Na szybko kilka uwag:
1. Bardzo małe ikony przed zalogowaniem. Są zdecydowanie za małe a ich wielkość powinna być przynajmniej taka, jak po zalogowaniu do aplikacji. Są zdecydowanie za małe i marnuje się przestrzeń. Pl Nie pomyśleliście o osobach starszych. One preferują większe ikony - znam z własnego doświadczenia, jak ogarniam telefon dla mojej mamy w wieku emerytalnym czy jej znajomym.
2. Ikony po zalogowaniu - na pierwszym ekranie (Moje finanse) okrąg i jakby drugi okrąg pod spodem - wygląda to brzydko. Wchodzę w konto - znika okrąg pod okręgiem a na dole pojawia się zamiast tego cień. Wchodzę w konto - cień znika. 3 różne wersje okręgu. Reasumując - niespójność. Zdecydujcie się na jedną wersję.
3. Szybki przelew - żeby mieć skrót do niego po zalogowaniu muszę go również ustawić przed zalogowaniem. Nie powinno to tak wyglądać. Użytkownik powinien mieć możliwość ustawienia czy chce mieć skrót tylko przed zalogowaniem czy tylko po zalogowaniu. Nie rozumiem obecnego wymuszania ustawienia w dwóch miejscach na raz.
4. Pomoc i kontakt; Czat - trzeba skrolować w dół żeby się do nich dostać. Powinny być ciut wyżej żeby obyło się skrolowania w dół.
5. Wybrane dla Ciebie - pachnie mi to słupem reklamowym i niczym więcej. Jak dla mnie to zaśmieca miejsce i chciałbym mieć możliwość wyłączenia tego.
6. Przy logowaniu się do aplikacji wysuwa się okienko z informacją, że się loguje do mojego Ing. Wygląda to brzydko i mało spójnie z resztą aplikacji. Można to jakoś inaczej rozwiązać, tzn. bardziej estetycznie.

To tak na szybko z uwagami. Na plus możliwość dodawania skrótów, przeniesienia przycisku zaloguj na dół. I tyle z pozytywnych zmian jak dla mnie.
Mitchris
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
161
73
05-11-2015
Wiadomość 1 z 105 (39 330 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd Mojego ING

Jak dla mnie pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne. Podoba mi się spójność z wersją komputerową. Przycisk zaloguj wreszcie na dole. Powiększone ikony na dolnym pasku. Piszę to również jako lekko ślepawy i zgodzę się z przedmówcą że ekran przed zalogowaniem jest niewykorzystany i ikony typu blik są za małe tym bardziej że miejsce jest. Nawet dodając do tego wszystkie dostępne opcje przed zalogowaniem mogą i powinny one być większe. Pamiętajcie o starszych jak ja już dawno po maturze. Wydaje mi się iż dobre by było i po cichu liczyłem że się pojawi (no chyba że jeszcze nie znalazłem w ustawieniach) opcja logowania biometria ale plus Pin. Tak jest np. w mObywatel. Ogólnie dla mnie 4.9/5. Hej

Odpowiedz
0 Lajków
ROB
ROB
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
30
3
25-02-2017
Wiadomość 2 z 105 (39 302 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd Mojego ING

Kolejna rzecz - wcześniej żeby wejść w szczegóły konta, klikałem raz w dany okrąg. Teraz muszę tapać dwa razy, bo zachciało się Państwu wcisnąć bąbel otwieranie nowego konto czy zamawianie karty. Coś działało dobrze, kogoś swędziały paluchy i znów coś "ulepszył". Logicznym jest, że klient częściej będzie sprawdzał detale konta jak stan czy historia rachunku a nie co chwilę otwierał nowy rachunek czy kartę. Od tego powinna być wyłącznie zakładka Oferta ING. Poprawiacie na gorsze coś, co do teh pory dobrze funkcjonowało.
Mitchris
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
161
73
05-11-2015
Wiadomość 3 z 105 (39 264 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd Mojego ING

A ja się pytam gdzie znikła możliwość dodania „skrótu” robienia przelewów BLIK przed zalogowaniem? Komu to przeszkadzało?
Zmiany niestety w większości na minus Emotikon: Smutny
f0ku5
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
155
45
02-12-2022
Wiadomość 4 z 105 (39 222 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd Mojego ING

Ojtam ojtam. Czepiacie się Emotikon: Szczęśliwy Jak zwykle każde zmiany to zazwyczaj narzekanie a my polacy mamy to w genach...

Odpowiedz
0 Lajków
ROB
ROB
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
30
3
25-02-2017
Wiadomość 5 z 105 (39 187 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd Mojego ING

Dzień dobry,

dwie krytyczne uwagi ode mnie na temat nowego wyglądu, choć generalnie zmiana w dobrym kierunku, ale ...

1) Nie do zaakceptowania jest na ekranie po zalogowaniu naprzemienne wyświetlanie w sekcji Moje Finanse sald na kontach, jeśli mamy konta w dwóch walutach. Co 5 sekund na ekranie coś się zmienia co automatycznie odwraca uwagę (i ogromnie denerwuje), jeśli szukamy sobie w innym miejscu jakiejś funkcjonalności. Każda takie mrugnięcie kwoty powoduje, że automatycznie uwaga przenosi się na ten element. Z punktu widzenia ergonomii to jest tragiczne i nie do zaakceptowania. Tym bardziej może to być problem dla osób z pewnymi dysfunkcjami, gdzie tego typu ciągłe bodźce mogą powodować nawet negatywne konsekwencje zdrowotne, a to oznacza brak możliwości dalszego korzystania z aplikacji. Sprawa dotyczy zarówno wersji na stronie i wersji mobilnej. To jest bezwzględnie do zmiany.

2) Po przejściu do dowolnej podkategorii z Moje Finanse (wybór Kont, Oszczędności etc.) nie mamy na ekranie wszystkich posiadanych pozycji w danej sekcji np. wszystkich kont tylko trzeba przewijać ekran/pasek w lewą stronę bo miejsce poniżej jest zajęte przez skróty. Po przejściu do podkategorii powinny być widoczne na ekranie wszystkie pozycje w danej podkategorii nawet kosztem skrótów. Jak chcę sobie przejrzeć elementy podkategorii to już nie szukam skrótów. Skróty stale widoczne są dobre na stronie głównej, a potem nie są tak ważne. Ew. żeby je zostawić, to mogą się pojawiać poniżej. Nawet jeśli trzeba by przewinąć ekran w górę, żeby do nich się dostać (bo one w podkategorii nie grają pierwszorzędnej roli). Tu się kłania ergonomia korzystania.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz sugeruję punkt 1) do bezwzględnej zmiany!

poktam
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
15
10
12-11-2023
Wiadomość 6 z 105 (39 034 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd Mojego ING

Dzień dobry. Muszę, niestety, przyłączyć się do głosów krytycznych. Kilka uwag:
1) na ekranie logowania za dużo jest pustego miejsca, a siatka ikon 3 x ? powoduje, że przy większej czcionce w telefonie kwoty są obcinane wielokropkiem;
2) po kliknięciu na ikonę na ekranie logowania, zamiast odesłać mnie do rachunku, pojawia się, po zalogowaniu, okno edycji skrótów. Jeśli to tak ma działać, to jest to zdecydowanie niewygodne i krok wstecz w porównaniu do tego, co było;
3) Przesuwane kółka na górze są niewygodne. Mogłyby być rozmieszczone po półokręgu tak, aby dało się je obsługiwać kciukiem. Tabela jest czytelniejsza i umożliwia szybszy dostęp do kont, natomiast chyba nie można ustawić takiego widoku jako domyślny. Alternatywnie mogłoby się dać zmieniać kolejność tych sekcji: np. konta na dole, skróty na środku, a oferty na górze. Dlaczego do tych kółek nie da się dodać indywidualnych usług - kont bądź karty żeby przyspieszyć dostęp do najczęściej używanych rachunków?
4) Nie można otworzyć (pewnie tylko u mnie) szczegółów kont oszczędnościowych. Zwykłe konta ładują się, a oszczędnościowe tylko 'mrugają' szarymi placeholderami;
5) Miałem nadzieję, na poprawienie mało użytecznych powiadomień z aplikacji: nadal jedyną informacją o zmianie na koncie jest tylko kwota i nazwa rachunku. Dlaczego nie można pokazać szczegółów tytułu przelewu, odbiorcy, adresu bankomatu bądź odbiorcy dla transakcji kartą zamiast ogólnego 'xxx mniej na Twoim koncie, płatność kartą', co czasami powoduje nerwowe przeglądanie z którego konta została zrealizowana płatność kartą i dlaczego.
6) ktoś już gdzieś zwracał na to uwagę i nie dotyczy to tylko nowej aplikacji, ale podbiję: w przypadku próby obciążenia rachunku karty przedpłaconej zupełny brak informacji jaki sprzedawca próbował obciążyć kartę, przecież bank to wie, ale nigdzie takiej informacji nie udostępnia.
Ogólnie wydaje mi się, że poprzednia wersja interfejsu była wygodniejsza w użyciu. Pozostaje mieć nadzieję, że to jakaś wersja pośrednia, bo jeśli to ma tak zostać, to chyba nie będę najlepszego zdania o osobach projektujących ten interfejs i testujących aplikacje pod kontem przydatności, a nie tylko tego, czy funkcje działają.
MiG
MiG
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
6
3
13-11-2023
Wiadomość 7 z 105 (38 868 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd Mojego ING

Również podzielam uwagi poprzedników. Niestety życie nadal pokazuje tą samą zasadę - wdrożenia zmian w każdym big korpo nigdy nie kończą się dobrze.

Moje konkretne uwagi:

1. Na początek koszmar UX/UI najwyższej próby - po kliknięciu na np. ikonę rachunku na ekranie logowania, zamiast odesłać mnie do rachunku, pojawia się zachęta do edycji widoku. Naprawdę trzeba się mocno napracować, aby tak fatalnie to wdrożyć.
Naturalnym jest zachowanie, że gdy klikam na ikonę konta, to chcę się do niego dostać, a nie edytować widok. Od edycji widoku jest "ołówek" na ekranie w prawym górnym rogu i to w zupełności by wystarczyło.

2. Te ikony na ekranie logowania są za małe.

3. Nie da się wyciągnąć na ekran logowania opcji "Przelew na telefon"

4. Sekcja `Wybrane dla Ciebie` już źle się zapowiada.
Kolejny słupek reklamowy? Powinno dać się to wyłączyć.

5. W sekcji `Moje Finanse` ta animacja samoczynnej rotacji kont, to jest coś tak okropnego, że aż oczy bolą. Dla osób nietechnicznych, starszych itd. to jest na pewno koszmar 10000x większy.

6. Obok napisu `Konta`, czyli tam gdzie odbywa się ta "cudowna" animacja są te strzałki `<` oraz `>`. Całkowity chaos, jedna większa, druga mniejsza. To jest nieintuicyjne i swoją drogą za małe.

7. Dlaczego `Moje finanse` nie mogą wyglądać domyślnie jako lista?
Gdy klikamy `>` da się w nią wejść. Wtedy to wygląda mega przejrzyście i czytelnie. Mam listę kont i widzę, co na którym się dzieje. Tak to powinno wszędzie być przedstawiane.

8. Ogólnie te kółka w sekcji `Moje finanse` nie dość, że mają shadow, to jeszcze jest tam drugie "pod-kółko", ale z niższym indexem i tak jak by marginem minus kilka px w dół.
Wygląda to okropnie. Dlaczego nie może być jedno zwykłe okrągłe kółko, po prostu?

Po co "uszczęśliwiać" userów na siłę tysiącem zbędnych rzeczy w layoucie, skoro można coś zrobić po prostu prosto i czytelnie. Tego nigdy nie zrozumiem. Tak niestety wygląda współczesny internet.
devnull
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
28
11
12-05-2021
Wiadomość 8 z 105 (38 816 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd Mojego ING

ING, winszuje jak koncertowo spapraliście coś, co działało i wyglądało dobrze. Wystarczy popatrzeć na opinie na temat Waszej aplikacji w Google Play. Większość userów oceniania ją negatywnie. Kiedy i jakie zmiany zostaną wprowadzone żeby przywrócić komfort korzystania z aplikacji czy bankowości internetowej? Mówiąc szczerze - odechciewa się korzystania z waszych usług po liftingu z weekendu. A mówię to z perspektywy wieloletniego klienta Waszego banku pamiętającego aplikację sprzed bąbelków czy okręgów.
Mitchris
Zaprawiony analityk II
Zaprawiony analityk II icon
161
73
05-11-2015
Wiadomość 9 z 105 (38 736 wyświetleń)

Re.: Nowy wygląd Mojego ING

> A mówię to z perspektywy wieloletniego klienta Waszego banku pamiętającego aplikację sprzed bąbelków czy okręgów. 

 

Oj tak, ta stara apka to było coś wspaniałego. Mega szybka, mega intuicyjna, wszystko tam działało tip top.
No ale wiadomo, biznes wygłosił swoje idee, marketing przemielił, team wdrożył; ergo wyszła jednak wielka Qpicha 🙆‍♂️

devnull
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
28
11
12-05-2021
Wiadomość 10 z 105 (38 616 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Kredyt dokumenty elektroniczny podpis

Witam składałam wniosek o kredyt konsolidacyjny w aplikacji. Decyzja pozytywna lecz potrzebne jest zaświadczenie o zarobkach. Pracodawca wystawił mi takie zaświadczenie na druku ing ale w formie elekt

...

03-12-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy