17-10-2017 13:45
Czy możemy się spodziewać w Moje ING logowania do aplikacji (i potwierdzania płatności) przez biometryczne rozpoznawanie twarzy? Funkcja ta, zapewne stanie się niedługo bardzo popularna i zastąpi w smartfonach czytnik linii papilarnych.
17-10-2017 15:20 – ostatnio edytowany 19-12-2017 08:27 przez AgnieszkaBin
Zgodnie z informacjami przekazywanymi przez Apple, Face ID zapewnia bezpieczeństwo na poziomie co najmniej równym Touch ID. Dlatego Apple proponuje traktowanie Touch ID oraz Face ID jako równoprawnych mechanizmów autoryzacyjnych – jeśli developer nie zdecyduje inaczej, aplikacje wspierające Touch ID będą domyślnie wspierać także Face ID.
Na ten moment nie planujemy wyłączać możliwości logowania do naszej aplikacji przez Face ID, będziemy jednak przeprowadzać wewnętrzne testy penetracyjne, aby potwierdzić poziom bezpieczeństwa tego rozwiązania. Podstawową metodą logowania do aplikacji Moje ING mobile pozostaje logowanie kodem PIN.
17-10-2017 18:50
Zgadza się, tylko ja miałem na myśli urządzenia z Androidem. W przyszłym roku ma być "wysyp" urządzeń z tą technologią.
18-10-2017 18:10
Analizujemy potrzeby klientów jak i zmiany rynkowe. Rozwijamy naszą aplikację dostosowując ją do tych kryteriów. Sprawdzamy temat FaceID zarówno pod względem funkcjonalności jak i bezpieczeństwa. Dziękujemy za Twoją sugestię.
28-11-2017 18:06
Ciekawe jak to się ma w przypadku gdy, ktoś oklepie komuś twarz lub zrobi sobie małą korektę nosa a co dopiero gdy zdobędzie nasze zdjęcie i przystawi do smartfona to przelew gotowy. No i jak tu dzwonić na policję gdy cię smartfon nie rozpoznaje?
29-11-2017 18:27
Wolny, każdy użytkownik może samodzielnie zdecydować czy chce korzytsać z opisanego rozwiązania. Przed udostępnieniem technologii testowano ją pod kątem bezpieczeństwa. Apple zapewnia, że tej funkcjonalności nie da się oszukać zdjęciami. Argumentuje to tym, że na płaskich zdjęciach nie można wykonać mapy 3D twarzy.
03-12-2017 14:58
Wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych jest naturalną koleją rzeczy. Dobrze, że nie będą narzucane odgórnie jako jedyna możliwość korzystania z tej formy logowania czy zabezpieczeń. Popieram możliwość samodzielnego decydowania sposobu dostępu do własnych urządzeń czy bezpieczeństwa, zwłaszcza że nadal są funkcjonalnie bezpieczne.
Myślę, że powstaną też jakieś rozwiązania wyprzedzające takie sytuacje i dodanie funkcji odzyskiwania dostępu do urządzeń i aplikacji również w tym przypadku.
Co do zdjęcia to faktycznie nie uzyskamy dostępu do smartfona. Natomiast inne nieprzewidziane sytuacje mogą być jak na razie znakiem zapytania.
Bliźniakom teraz nie zazdroszczę, albo wręcz przeciwnie, będą się nawzajem oskarżać.
Jeśli logujesz się do bankowości przez przeglądarkę internetową na komputerze, to w ustawieniach wyczyść historię przeglądania lub same pliki cookies. Możesz też skorzystać z przeglądarki w trybie pry
... 27-11-2024