O pit

pit
19 Polubień
0 Rozwiązań
25 Postów
Re.: import przelewów split payment (MPP)

Czy nie łatwiej po prostu udostępnić tę funkcjonalność zamiast tak bez sensu kombinować? Przypominam, że bank ING pracuje nad tym zagadnieniem już ponad 6 lat. Wygląda to trochę tak, jakby w dziale IT w ING pracowała tylko jedna osoba, która nie ma czasu wdrażać takich rzeczy, ponieważ aktualnie instaluje sterowniki do drukarek i aktualizuje Windowsy innym pracownikom.

0
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re: Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Faktycznie - obejście problemu sposobem z klawiaturą ekranową jest skuteczne (aczkolwiek dość dziwne). Czyli mamy kolejne potwierdzenie, że może to działać normalnie, tylko ktoś w ING nie chce tego umożliwić.

0
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re: Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Ciekawa wiadomość - dzisiaj coś się "zepsuło" w bankowości ING i chwilowo odzyskaliśmy możliwość korzystania z menedżerów haseł (czyli da się tylko ING to blokuje). W załączeniu:

- zrzut ekranu logowania, na którym widać, że formularz logowania zmienił się na trochę inny (awaryjny?) i dzięki temu zostało odblokowane działanie menedżera haseł (Bitwarden)

- zrzut ekranu z serwisu bankowości internetow

...
3
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re.: Logowanie za pomocą passkeys
Rok później... ING udało się chwilowo odblokować obsługę menedżerów haseł, ale ponownie zostało to zablokowane (nie wiem czy celowo, czy przypadkowo - jednak z punktu widzenia użytkownika istotne jest tylko to, że nie działa). Tak więc przypominam się w sprawie passkeys, ponieważ użytkownicy zmuszeni do rezygnacji z menedżerów haseł ustawiają bardzo proste hasła, więc bank mógłby za pomocą obsługi...
0
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re: Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Nadal jestem za szybki jak na standardy banku ING. Po wpisaniu 5 znaków ten durny formularz "załapuje" tylko 4 znaki (patrz załącznik). Jest to powtarzalne za każdym razem. To jest właśnie efekt władowania tony kodu w formularz logowania zamiast jakiegoś prostego i bezproblemowo działającego rozwiązania. Dziękujemy bardzo wspaniałemu działowi IT za te wszystkie fantastyczne zmiany, o które nie pro

...
4
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re.: Kółeczko się kręci

Kompletnie to nie to. Logowałem się rozpoczynając wpisywanie w pasku adresu "moje" co podpowiadało mi jeden z ostatnio odwiedzanych adresów - był to oczywiście adres bankowości internetowej ING, z tym że dokładnie wygląda on tak:

https://login.ingbank.pl/mojeing/app/#transition

Po zalogowaniu się za pomocą takiego linka wyświetla się normalne okno logowania i okno z hasłem maskowanym, a na końcu otr

...
0
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Kółeczko się kręci

Nie mogę się zalogować do bankowości internetowej i tym samym skorzystać z moich własnych pieniędzy (po przejściu przez proces logowania widzę tylko kręcące kółeczko). Informatycy w ING - ogarnijcie się, bo partactwo u was sięga sufitu!!

2
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re: Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

No nieeeeee no, faktycznie znowu nie działa. Czy ING nie może wysłać przynajmniej części swoich informatyków na jakiś dodatkowy urlop, żeby przestali w końcu psuć coś co działa?

5
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re.: Regularne psucie bankowości internetowej przez informatyków ING
No dajcie spokój - tym razem nie mogę przelać swoich własnych pieniędzy z mojego konta firmowego na prywatne (Moje ING), bo w bankowości internetowej jest komunikat "Mamy problem techniczny". Kręci, kręci, mieli i mieli i nie pozwoli nawet otworzyć formularza przelewu. Co to ma w ogóle być? Słabizna. Pamiętacie takie hasło "masz to jak w banku"? Dzisiaj jak widać jest ono bez sensu.
1
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re.: Regularne psucie bankowości internetowej przez informatyków ING

Dzisiaj zalogowałem się do bankowości internetowej ING Business, gdzie od razu przywitał mnie czerwony komunikat "Wystąpił błąd". Świetnie. Chcę sprawdzić "Warunki do spełnienia", ponieważ jutro wyjeżdżam na urlop i chciałem spełnić ewentualne warunki, które przypadają w tym okresie - oczywiście otrzymuję komunikat "Wystąpił błąd" i nie widzę żadnych warunków (nawet tych, które są z przyszłości -

...
0
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re.: Regularne psucie bankowości internetowej przez informatyków ING

No cóż, to macie chyba strasznego pecha, ponieważ częstotliwość występowania problemów zarówno w aplikacji Moje ING, jak i Moje ING Business oraz w serwisach bankowości internetowej (zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych) w ostatnim czasie jest ogromna. Niestety tak się składa, że mam do czynienia z tymi systemami w wielu różnych firmach (od małych po bardzo duże) i o ile w latach

...
0
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Regularne psucie bankowości internetowej przez informatyków ING

Dzień dobry.

 

Ostatnio dość często spotykam w bankowości internetowej ING taką sytuację jak w załączonym pliku, czyli: "Mamy problem techniczny. Możesz nie widzieć niektórych swoich produktów. Nie masz produktów w naszym banku". Czy mam rozumieć, że informatycy w ING kolejny raz coś pogmerali w systemie i poszli na ryby?

Kiedyś polecałem ten system każdemu, gdyż moim zdaniem był bardzo intuicyjny i

...
5
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re: Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Ciekawostka - przed chwilą logowałem się do Mojego ING i prawidłowo zadziałało uzupełnianie nazwy użytkownika oraz hasła. Przy drugiej próbie było również poprawnie. Natomiast w ING Business nadal nie działa.

8
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re: Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

U mnie już od dawna częściowo nie działa, tzn. nazwę użytkownika muszę kopiować do schowka i wklejać na formularz, natomiast uzupełnianie hasła działa mi prawidłowo. W ING Business też mi nie działa uzupełnianie nazwy użytkownika.

9
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re: Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Znowu przestało działać - tym razem nie można automatycznie uzupełnić loginu... Po co ktoś to ciągle rusza po stronie ING?

3
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re: Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

@websafe Zgłaszałem już to wcześniej do Bitwardena. Natomiast o ile dobrze pamiętam, to randomowe ciągi były poprzednio w ID pola, a nie w jego nazwie i u mnie nadal tak samo to wygląda:

<input slot="input" class="form-control" id="ing-input-5226-gds1d1yjvw" aria-invalid="false" aria-labelledby="label-ing-input-5226-gds1d1yjvw label-ing-form-5225-1sbhlp1cr2" aria-describedby="help-text-ing-input-52
...
16
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re: Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

@MateuszF Dzięki za zajęcie się tematem. Bitwarden nadal nie działa, zarówno w przypadku formularza loginu jak i hasła.

19
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Moja propozycja dotycząca obsługi logowania za pomocą passkeys:

https://spolecznosc.ing.pl/-/Bankowo%C5%9B%C4%87-internetowa/Logowanie-za-pomoc%C4%85-passkeys/m-p/42247 

Wygodniej, bezpieczniej, nowocześniej. Zapraszam do lajkowania - może gdy odpowiednio dużo osób będzie się tego domagać, to ING to zauważy Emotikon: Szczęśliwy

0
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Logowanie za pomocą passkeys

Jak w temacie. Skoro obsługa menedżerów haseł została zablokowana, to proponuję umożliwić korzystanie z passkeys, co jest wygodniejsze i bezpieczniejsze od nazwy użytkownika i hasła.

2
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo

Tu nawet nie chodzi o to czy hasło jest maskowane czy nie. Chodzi o to, że konstrukcja nowego formularza uniemożliwia normalne korzystanie z menedżera haseł, a co za tym idzie bezpieczeństwo zostało w ten sposób znacznie zmniejszone. Dzięki takiemu fantastycznemu podejściu część użytkowników ustawi dużo prostsze hasła, a część użytkowników użyje takiego samego hasła, którego używa gdzie indziej. B

...
0
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo
Mnie to wkurza do tego stopnia, że zacząłem zastanawiać się jak obejść to bezsensowne rozwiązanie. Nie mam aktualnie na to więcej czasu, ale dla tych co lubią kombinować (ekran z loginem):
document.querySelector("#layout-region > div > login-subapp").shadowRoot.querySelector("div > main > provider-login-content").shadowRoot.querySelector('[data-tag-name="login-form"]').shadowRoot.querySelector('[da...
3
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re.: Nowy wygląd = mniejsze bezpieczeńśtwo
Popieram. Miały być ułatwienia, a są utrudnienia. Tak samo jak Ty ze względu na blokadę menedżera haseł zostałem ZMUSZONY do zmiany hasła na SŁABSZE. Czy tak wg ING ma wyglądać dbanie o bezpieczeństwo?
Przy okazji: przy mojej prędkości wpisywania znaków z klawiatury podczas ręcznego uzupełniania tego maskowanego hasła formularz ING gubi znaki (zostają puste pola). Żeby to prawidłowo uzupełnić muszę...
2
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re.: import przelewów split payment (MPP)

Zgadza się, w ING Business to działa, jednak w tamtym systemie możliwości są nieporównywalnie większe, takie jak chociażby Webservice (używam w spółkach z o.o. i działa rewelacyjnie). Tutaj mówimy zaledwie o obsłużeniu przelewów typu MPP, bez czego w zasadzie import przelewów nie ma większego sensu i zmusza nas do tracenia czasu na niepotrzebne wklepywanie przelewów do systemu. Równie dobrze można

...
1
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
import przelewów split payment (MPP)

Dzień dobry.

Proszę o udostępnienie możliwości importowania przelewów typu Split Payment w formacie Elixir-0 (albo dowolnym innym) dla posiadaczy kont firmowych w systemie Moje ING - zaznaczam,  że przygotowywanie przelewów typu Split Payment (MPP) jest to wymagane przez prawo, więc nie przemawia do mnie odpowiedź typu "klienci nie zgłaszają takiej potrzeby", którą widziałem w innych wątkach. Banki

...
8
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Re: Dodanie płatności z pliku PLI dla Split Payment - Nieprawidłowy format Elixir?

Proszę o dopisanie kolejnego użytkownika, który jest zdziwiony brakiem takiej funkcjonalności i zmuszony do wykonywania niepotrzebnej, ręcznej roboty. Rozumiem, że klienci biznesowi (duże firmy) mają zazwyczaj więcej przelewów (więc dostali taką funkcjonalność), ale to nie oznacza, że osoby fizyczne prowadzące działalność mają za karę klepać przelewy ręcznie i zatwierdzać każdy przelew pojedynczo.

...
4
pit
pit
Doradca z ambicjami II
Doradca z ambicjami II icon
Publiczne statystyki
Data rejestracji ‎05-02-2022 14:32
Data ostatnich odwiedzin ‎28-12-2024 12:05
Łączna liczba zamieszczonych wiadomości 25
Łączna liczba otrzymanych Lajków 19
Posty, które lubię