Płatności

Odpowiedz

Blokada konta przez brak oświadczenia

Witam,

 

Czy ktoś z Państwa miał podobną sytuację?

Jestem klientką ING od ponad 15 lat. Od ponad 10 lat na moje konto wpływa wynagrodzenie od tego samego pracodawcy. Z dniem 1 grudnia 2022 roku moje konto zostalo z dnia na dzień zablokowane. Na infolinii poinformowano mnie, że powinnam przedłożyć oświadczenie na temat źródła moich dochodów, co zrobiłam 1 grudnia, jednocześnie składając reklamację do banku o bezprawne zablokowanie moich środków. W odpowiedzi otrzymałam informację, że "W tej sprawie wysłaliśmy do Pani wiadomość w Moim ING 30 listopada 2022 roku." - czyli dokładnie dzień przed blokadą, na dodatek za pośrednictwem bankowości elektronicznej, do której nie miałam tego dnia dostępu. Blokada ta może potrwać do 31.12.2022 - czyli zostałam na miesiąc bez żadnych środków do życia, ponieważ wszystkie rachunki miałam w banku ING, nie wspominając o konieczności opłacenia rachunków i innych comiesięcznych zobowiązań. Zarówno w banku jak też na infolinii nikt nie wie jak moge uwolnić swoje środki. Czy możliwe jest wyciągnięcie konsekwencji prawnych wobec ING w związku z dzialaniami, które naraziły mnie na problemy finansowe? Jutro będe rozmawiać w tej sprawie dodatkowo z prawnikiem, natomiast jeśli jest więcej podobnych przypadków, uważam że mogłoby się to kwalifikować pod pozew zbiorowy. Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Odpowiedz
0 Lajków
Izabela-B32
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
06-12-2022
Wiadomość 1 z 6 (1 261 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

Zgodnie z regulacjami prawnymi możemy poprosić naszych klientów dostarczanie oświadczeń o źródle pochodzenia pieniędzy.
W przypadku braku oświadczeń musimy zastosować się do przepisów. W konsekwencji możemy ograniczyć dostęp do usług, ograniczyć transakcje, a nawet wypowiedzieć umowę.
Więcej informacji udostępniamy tutaj: https://www.ing.pl/o-banku/kyc-poznaj-swojego-klienta#pytania=1
Trudno odnieść nam się tutaj do konkretnej sprawy, ponieważ nie mamy dostępu do danych w systemie. Jeśli nie zgadza się Pani z otrzymaną odpowiedzią, to może Pani się od niej odwołać na czacie po zalogowaniu do bankowości internetowej lub na infolinii pod numerem 32 357 00 69. 
 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
992
200
07-06-2017
Wiadomość 2 z 6 (1 128 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

Czy standardowym działaniem banku ING jest informowanie klienta (w wiadomości widocznej tylko po zalogowaniu się na konto bankowe) jednego dnia, a następnego dnia blokada tego konta? Nie otrzymałam wcześniej takiej informacji, jak również nie było kontaktu z ING o konieczności przedłożenia takiego oświadczenia. Stosowne oświadczenie wysłałam dzień po otrzymaniu tej wiadomości. Moje konto w dalszym ciągu jest zablokowane, a oświadczenie "analizowane", co może potrwać (zgodnie z informacją z ING) do 31.12.22! Jako stała (zaraz była) klientka Państwa banku, brałam pożyczki w ING, w których informacja o źródle dochodów była wymagana. Dodatkowo proszę napisać, na jakiej podstawie prawnej wymagają Państwo przekazania oświadczenia o źródle dochodów?

Odpowiedz
0 Lajków
Izabela-B32
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
06-12-2022
Wiadomość 3 z 6 (1 103 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

[ Edytowane ]

Obowiązek zbierania informacji na temat pochodzenia środków nakładają na nas przepisy prawa. Między innymi ustawa z 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Przed blokadą konta powinniśmy jednak poinformować z wyprzedzeniem o maksymalnym terminie na złożenie oświadczenia. Prosimy o kontakt pod numerem 32 357 00 69 lub na czacie w Moim ING. Sprawdzimy to.





-----------------
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
KarolB
Moderator
Moderator icon
78
14
02-09-2021
Wiadomość 4 z 6 (1 046 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

Podczas rozmowy z Waszym konsultantem otrzymałam informację, że "Jak już pisałem na czacie nie mam dostępu do dokładnych informacji z jakiego powodu Pani konto zostało zablokowane. Przykro mi jednak na tą chwilę mogę jednie przyjąć reklamację w tej sprawie" oraz że "Specjaliści powinni przekazać Pani informację o powiedzie Pani blokady. Ciężko jest mi określić jak będzie brzmieć odpowiedź na Pani zgłoszenie" - zgłoszenie reklamacyjne było już raz składane, o czym pisałam w poprzednich wiadomościach. Dodatkowo na rozpatrzenie nowej reklamacji mam czekać do 08.01.2023. Przed blokadą nie zostałam poinformowana w żaden sposób o konieczności przedłożenia oświadczenia, dodatkowo w połowie listopada konsolidowałam swoją pożyczkę, podczas konsolidacji w ING było weryfikowane moje źródło dochodów jak również informacja o miesięcznych przychodach.

Odpowiedz
0 Lajków
Izabela-B32
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
0
06-12-2022
Wiadomość 5 z 6 (998 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

Rozumiemy, że zależy Pani na szybkim wyjaśnieniu sprawy. Podany czas to maksymalny termin rozpatrzenia zgłoszenia. Proszę, aby poczekała Pani na odpowiedź na zgłoszenie. 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
992
200
07-06-2017
Wiadomość 6 z 6 (884 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Powolne działanie aplikacji ing

Potwierdzam, u mnie jest to samo. Mam Samsunga s 10E wersja systemu Android 12. Aplikacja chodzi bardzo wolno, jest to mega denerwujące. Zgłosiłam dzisiaj reklamację telefonicznie.

30-01-2023
Re: Powolne działanie aplikacji ing

Nie ponieważ problem nie jest po naszej stronie tylko po stronie ING.
Dlatego nic bardziej nie denerwuje niż stwierdzenie, że przeinstalowanie aplikacji albo wyczyszczenie cache powinno pomóc. Tą samą ...

30-01-2023
Re: Autoryzacja sms

Przekazałem Twój pomysł do odpowiedniego zespołu.

30-01-2023
Najbardziej pomocni użytkownicy