Płatności

Odpowiedz

Blokada konta przez brak oświadczenia

Witam,

 

Czy ktoś z Państwa miał podobną sytuację?

Jestem klientką ING od ponad 15 lat. Od ponad 10 lat na moje konto wpływa wynagrodzenie od tego samego pracodawcy. Z dniem 1 grudnia 2022 roku moje konto zostalo z dnia na dzień zablokowane. Na infolinii poinformowano mnie, że powinnam przedłożyć oświadczenie na temat źródła moich dochodów, co zrobiłam 1 grudnia, jednocześnie składając reklamację do banku o bezprawne zablokowanie moich środków. W odpowiedzi otrzymałam informację, że "W tej sprawie wysłaliśmy do Pani wiadomość w Moim ING 30 listopada 2022 roku." - czyli dokładnie dzień przed blokadą, na dodatek za pośrednictwem bankowości elektronicznej, do której nie miałam tego dnia dostępu. Blokada ta może potrwać do 31.12.2022 - czyli zostałam na miesiąc bez żadnych środków do życia, ponieważ wszystkie rachunki miałam w banku ING, nie wspominając o konieczności opłacenia rachunków i innych comiesięcznych zobowiązań. Zarówno w banku jak też na infolinii nikt nie wie jak moge uwolnić swoje środki. Czy możliwe jest wyciągnięcie konsekwencji prawnych wobec ING w związku z dzialaniami, które naraziły mnie na problemy finansowe? Jutro będe rozmawiać w tej sprawie dodatkowo z prawnikiem, natomiast jeśli jest więcej podobnych przypadków, uważam że mogłoby się to kwalifikować pod pozew zbiorowy. Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Izabela-B32
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
3
06-12-2022
Wiadomość 1 z 21 (21 375 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

Zgodnie z regulacjami prawnymi możemy poprosić naszych klientów dostarczanie oświadczeń o źródle pochodzenia pieniędzy.
W przypadku braku oświadczeń musimy zastosować się do przepisów. W konsekwencji możemy ograniczyć dostęp do usług, ograniczyć transakcje, a nawet wypowiedzieć umowę.
Więcej informacji udostępniamy tutaj: https://www.ing.pl/o-banku/kyc-poznaj-swojego-klienta#pytania=1
Trudno odnieść nam się tutaj do konkretnej sprawy, ponieważ nie mamy dostępu do danych w systemie. Jeśli nie zgadza się Pani z otrzymaną odpowiedzią, to może Pani się od niej odwołać na czacie po zalogowaniu do bankowości internetowej lub na infolinii pod numerem 32 357 00 69. 
 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1100
222
07-06-2017
Wiadomość 2 z 21 (21 242 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

Czy standardowym działaniem banku ING jest informowanie klienta (w wiadomości widocznej tylko po zalogowaniu się na konto bankowe) jednego dnia, a następnego dnia blokada tego konta? Nie otrzymałam wcześniej takiej informacji, jak również nie było kontaktu z ING o konieczności przedłożenia takiego oświadczenia. Stosowne oświadczenie wysłałam dzień po otrzymaniu tej wiadomości. Moje konto w dalszym ciągu jest zablokowane, a oświadczenie "analizowane", co może potrwać (zgodnie z informacją z ING) do 31.12.22! Jako stała (zaraz była) klientka Państwa banku, brałam pożyczki w ING, w których informacja o źródle dochodów była wymagana. Dodatkowo proszę napisać, na jakiej podstawie prawnej wymagają Państwo przekazania oświadczenia o źródle dochodów?

Izabela-B32
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
3
06-12-2022
Wiadomość 3 z 21 (21 216 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

[ Edytowane ]

Obowiązek zbierania informacji na temat pochodzenia środków nakładają na nas przepisy prawa. Między innymi ustawa z 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Przed blokadą konta powinniśmy jednak poinformować z wyprzedzeniem o maksymalnym terminie na złożenie oświadczenia. Prosimy o kontakt pod numerem 32 357 00 69 lub na czacie w Moim ING. Sprawdzimy to.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KarolB
Moderator
Moderator icon
156
23
02-09-2021
Wiadomość 4 z 21 (21 159 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

Podczas rozmowy z Waszym konsultantem otrzymałam informację, że "Jak już pisałem na czacie nie mam dostępu do dokładnych informacji z jakiego powodu Pani konto zostało zablokowane. Przykro mi jednak na tą chwilę mogę jednie przyjąć reklamację w tej sprawie" oraz że "Specjaliści powinni przekazać Pani informację o powiedzie Pani blokady. Ciężko jest mi określić jak będzie brzmieć odpowiedź na Pani zgłoszenie" - zgłoszenie reklamacyjne było już raz składane, o czym pisałam w poprzednich wiadomościach. Dodatkowo na rozpatrzenie nowej reklamacji mam czekać do 08.01.2023. Przed blokadą nie zostałam poinformowana w żaden sposób o konieczności przedłożenia oświadczenia, dodatkowo w połowie listopada konsolidowałam swoją pożyczkę, podczas konsolidacji w ING było weryfikowane moje źródło dochodów jak również informacja o miesięcznych przychodach.

Izabela-B32
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
3
3
06-12-2022
Wiadomość 5 z 21 (21 111 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

Rozumiemy, że zależy Pani na szybkim wyjaśnieniu sprawy. Podany czas to maksymalny termin rozpatrzenia zgłoszenia. Proszę, aby poczekała Pani na odpowiedź na zgłoszenie. 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1100
222
07-06-2017
Wiadomość 6 z 21 (20 995 wyświetleń)

Re.: Blokada konta przez brak oświadczenia

Omijać bank ING szerokim łukiem. Blokują kąta bez powodu. Zaznaczam że nie mam żadnej egzekucji ani nie przeprowadzam upadłości. Bank zablokował mi konta bez żadnego powodu i w żaden sposób mnie o tym nie poinformował. Konta mam zablokowane od dwóch tygodni. W oddziale banku nic nie wiedzą każą dzwonić na infolinię a na infolini to samo. Tylko każą składać reklamacje i na tym się kończy.

Więc radzę omijać szerokim łukiem ING.
jozkar5103
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
4
17-03-2023
Wiadomość 7 z 21 (19 490 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

Omijać bank ING szerokim łukiem. Blokują kąta bez powodu. Zaznaczam że nie mam żadnej egzekucji ani nie przeprowadzam upadłości. Bank zablokował mi konta bez żadnego powodu i w żaden sposób mnie o tym nie poinformował. Konta mam zablokowane od dwóch tygodni. W oddziale banku nic nie wiedzą każą dzwonić na infolinię a na infolini to samo. Tylko każą składać reklamacje i na tym się kończy.

Więc radzę omijać szerokim łukiem ING.

jozkar5103
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
4
17-03-2023
Wiadomość 8 z 21 (19 488 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

Omijać bank ING szerokim łukiem. Blokują kąta bez powodu. Zaznaczam że nie mam żadnej egzekucji ani nie przeprowadzam upadłości. Bank zablokował mi konta bez żadnego powodu i w żaden sposób mnie o tym nie poinformował. Konta mam zablokowane od dwóch tygodni. W oddziale banku nic nie wiedzą każą dzwonić na infolinię a na infolini to samo. Tylko każą składać reklamacje i na tym się kończy.

Więc radzę omijać szerokim łukiem ING.

jozkar5103
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
7
4
17-03-2023
Wiadomość 9 z 21 (19 484 wyświetleń)

Re: Blokada konta przez brak oświadczenia

Na Twojego posta w tej sprawie odpowiedzieliśmy tutaj: https://spolecznosc.ing.pl/-/Konta-osobiste-i-firmowe/blokuj%C4%85-k%C4%85ta-baz-powodu/m-p/40829#M3...



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
796
173
04-09-2015
Wiadomość 10 z 21 (19 378 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Kategorie wydatków dla kont firmowych

Witam,

 

dla kont osobistych istnieje możliwość kategoryzowania wydatków (edukacja, zdrowie, samochód, itp), natomiast nie ma czegoś takiego dla kont firmowych. Jedyne co jest to "wpływ", "wydatek" i "n

...

18-02-2025
Re.: Nadplacdnie kredytu a zmniejszenie lat do spłaty

Żeby kredyt skrócił się o jedną ratę, to musisz tę ratę nadpłacić, czyli nadpłata musi wynosić tyle, ile wynosi część kapitałowa Twojej raty, albo nawet trochę więcej.

17-02-2025
Nadplacdnie kredytu a zmniejszenie lat do spłaty

Witam. W lutym zapłaciłem pierwszą ratę. Chciał bym nadpłacać kredyt co miesiąc po 1000 zł i zmniejszać lata do spłaty . Ratę mam 1360 zł. Na próbę nadpłat nadpłaciłem 100 zł. W aplikacji wybrałem opc...

17-02-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy