09-08-2017 10:22
10-08-2017 10:31
Możesz w tej sprawie złożyć u nas reklamację. Każdy taki wniosek rozpatrujemy indywidualnie. Zgodnie z ustawą, w przypadku nieterminowej spłaty pożyczki, w BIK mogą być przetwarzanie informacje o historii spłaty zobowiązania przez 5 lat od daty jego zamknięcia.
22-08-2017 09:33
Składałam już kilkanaście pism, każde odmowne.
To czy wpis zostanie usunięty jest tylko dobrą lub złą wolą banku.
Czuję się bardzo skrzywdzona bo moje problemy były przejściowe i naprawde każdemu może podwinąć się noga.
Jestem młodą osobą, firma dobrze prosperuje ale niestety nawet leasingu samochodowego nie dostanę gdyż negatywny wpis Państwa banku obniża moją punktację i świadczy o tym że jestem nierzetelnym klientem.
Czuje się zawiedziona bo banki są żeby pomagać spełniać marzenia a w moim przypadku złośliwość i powoływanie się na jeden przepis o prawie bankowym rujnuje mi życie.
Postanowiłam że udam się z tym tematem do mediów i nagłośnię sprawę bo moje prośby nic nie wnoszą.
Czuję się skrzywdzona przez bank bardzo. Zero zrozumienia a potraktowano mnie jak złodzieja mimo że sama zadzwoniła zapytałam jak mam spłacić całość zobowiązania i w jednym przelewie spłaciłam 30 tys zł. To nie fer.
23-08-2017 09:07
@malwoj6749 Każdą reklamację rozpatrujemy indywidualnie. Chciałabym pomóc, natomiast tym kanałem nie możemy sprawdzić Twojej sytuacji. Jeżeli nie zgadzasz się z dotychczasowymi odpowiedziami na nasze reklamacje, to możesz napisać lub zgłosić odwołanie przez system bankowości internetowej, telefonicznie pod numerem 800 163 012 lub (32) 357 00 62.
18-09-2018 15:38
Witam ,
jestem w podobnej sytuacji. Kilka dni temu dowiedziałam się zupełnie przez przypadek (w innym banku) ,że ING wpisało mnie trzykrotnie bez poinformowania mnie , bez przypomnienia o przekroczonym terminie płatności , zupełnie bez słowa do BIK.
Jestem klientem banku od wielu lat , regularnie spłacam kredyt zwyczajnie jestem w szoku ,że Bank mógł mi coś takiego zrobić. Zwyczajne świństwo.
Wpisy do BIK dotyczyły 3 spóźnień w spłacie karty kredytowej - zaległość 50 zł - spóźnienie 1 dzień 3 oraz 7 dni. Tak , dokładnie tak jak czytacie 1, 3 oraz 7 dni.
Tak właśnie bank traktuje swoich stałych klientów. Pragnę również dodać ,że od dłuższego czasu spłacam dość spory kredyt , zresztą któryś z kolei i nigdy nie miałam nawet chwili spóźnienia.
Złożyłam reklamację do Banku z ogromną prośbą o wycofanie wpisów jednak dostałam odpowiedź negatywną. Piękne hasło LICZĄ SIĘ LUDZIE - szkoda ,ze to tylko puste słowa.
19-09-2018 09:29 | Edytowano: 19-09-2018 09:33
Przykro mi, że masz takie zdanie ![]()
Dane w systemie Biura Informacji Kredytowej aktualizujemy na bieżąco i zgodnie ze stanem faktycznym.
Przekazujemy je w każdy wtorek i piątek, według stanu na poniedziałek i czwartek.
Pamiętaj, że na decyzję kredytową ma wpływ wiele różnych czynników.
Kilkudniowe opóźnienie nie powinno być jedynym powodem podjęcia takiej decyzji.
19-09-2018 11:11
Witam ,
nie powinny ale są. Zdarzają się różne sytuacje życiowe. Wpisanie do BIK ok - idzie to z automatu- ale jak można stałym klientom zatruwać w ten sposób życie i nie iść im na rękę wycofując takie potknięcia?
Ja mam tylko kartę kredytową - spłacę ją i zwijam się z tego Banku , ale co ma powiedzieć ktoś kto ma 300 tys kredytu , prowadzi firmę i jest zblokowany bo się spóźnił raz albo dwa razy kilka dni?
Uzasadnienie odmowy :
"Wyjaśniam, że celem, dla którego BIK SA przetwarza Pani dane jest, m.in., analiza zdolności i ocena ryzyka kredytowego, którą prowadzą banki w związku z wykonywaniem przez nie czynności bankowych. Z tego powodu, nie możemy spełnić Pani prośby o korektę danych w BIK SA.
Takie działanie naszego banku, mogłoby doprowadzić do sytuacji, w której inne banki, korzystające z danych w BIK SA, mogłyby uzyskać informacje niezgodne ze stanem faktycznym." - czyli kopiuj wklej i podaj dalej.Odwalone , odhaczone , następny z kolejki.
Bardzo proszę nie wypisywać bzdur , że jest Pani przykro - bo tak naprawdę Bank ING ma swoich klientów gdzieś.
20-09-2018 14:08
Niestety nie mamy możliwości cofnięcia wpisu do BIK-u - byłoby to niezgodne z przepisami. Nie na wszystkie procesy mamy wpływ, bo wiele z nich reguluje prawo. Mamy obowiązek przekazywania informacji do BIK-u o historii spłat, zarówno pozytywnej jak i negatywnej.
29-12-2018 11:37
Dzień dobry,
czy za zamknięcie IKZE przed upływem 12 miesięcy na które nie zostały dokonane żadne wpłaty zostanie pobrana prowizja za zwrot?
Dziękujemy za opinię. Przekazałem ją do zespołu odpowiedzialnego za naszą bankowość.
12-12-2025Witam,
Proszę o powiększenie pola tekstowego "Tytuł" oraz "Nazwa i adres odbiorcy", tak jak to było w starej wersji, a najlepiej umożliwienie opcji powrotu do starego interfejsu. Ten jest nieintuicyjny
... 12-12-2025