Odpowiedz

Bik - zalamana

Jestem klientka banku. Miałam chwilowo problemy finansowe przez co spóźniałem się w spłacie raty. Całość kredytu spłaciłam jednak jednorazowo. Niestety teraz mam ogromny problem bo finansowo już stoję dobrze, mam firmę ale nie mogę wziac nawet leasingu ze względu na wpis w Bik. Pytałam prosiłam, pisałam pisma z prośba o wykreślenie wpisu. Niestety bezskutecznie. Na 5 lat jestem zablokowana, chce mi się płakać.
Jestem załamana. To nie jest bank przyjazny ludziom. Moja sytuacja była jednorazowa i współpracowałam z działem prawnym mimo to zostałam potraktowana tak jakbym kredytu nie spłaciła bądź z premedytacja miała opóźnienia. Przykre to jest
Odpowiedz
0 Lajków
malwoj6749
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
09-08-2017
Wiadomość 1 z 9 (15 544 wyświetleń)

Re.: Bik - zalamana

Możesz w tej sprawie złożyć u nas reklamację. Każdy taki wniosek rozpatrujemy indywidualnie.  Zgodnie z ustawą, w przypadku nieterminowej spłaty pożyczki, w BIK mogą być przetwarzanie informacje o historii spłaty zobowiązania przez 5 lat od daty jego zamknięcia.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
789
172
04-09-2015
Wiadomość 2 z 9 (15 436 wyświetleń)

Re.: Bik - zalamana

Składałam już kilkanaście pism, każde odmowne.

To czy wpis zostanie usunięty jest tylko dobrą lub złą wolą banku.

Czuję się bardzo skrzywdzona bo moje problemy były przejściowe i naprawde każdemu może podwinąć się noga.

Jestem młodą osobą, firma dobrze prosperuje ale niestety nawet leasingu samochodowego nie dostanę gdyż negatywny wpis Państwa banku obniża moją punktację i świadczy o tym że jestem nierzetelnym klientem. 

Czuje się zawiedziona bo banki są żeby pomagać spełniać marzenia a w moim przypadku złośliwość i powoływanie się na jeden przepis o prawie bankowym rujnuje mi życie. 

Postanowiłam że udam się z tym tematem do mediów i nagłośnię sprawę bo moje prośby nic nie wnoszą. 

Czuję się skrzywdzona przez bank bardzo. Zero zrozumienia a potraktowano mnie jak złodzieja mimo że sama zadzwoniła zapytałam jak mam spłacić całość zobowiązania i w jednym przelewie spłaciłam 30 tys zł. To nie fer.

Odpowiedz
0 Lajków
malwoj6749
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
09-08-2017
Wiadomość 3 z 9 (15 260 wyświetleń)

Re.: Bik - zalamana

@malwoj6749 Każdą reklamację rozpatrujemy indywidualnie. Chciałabym pomóc, natomiast tym kanałem nie możemy sprawdzić Twojej sytuacji. Jeżeli nie zgadzasz się z dotychczasowymi odpowiedziami na nasze reklamacje, to możesz napisać lub zgłosić odwołanie przez system bankowości internetowej, telefonicznie pod numerem 800 163 012 lub (32) 357 00 62.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MonikaC
Moderator
Moderator icon
647
122
04-09-2015
Wiadomość 4 z 9 (15 196 wyświetleń)

Re.: Bik - zalamana

Witam ,

jestem w podobnej sytuacji. Kilka dni temu dowiedziałam się zupełnie przez przypadek (w innym banku) ,że ING wpisało mnie trzykrotnie bez poinformowania mnie , bez przypomnienia o przekroczonym terminie płatności , zupełnie bez słowa do BIK.

Jestem klientem banku od wielu lat , regularnie spłacam kredyt zwyczajnie jestem w szoku ,że Bank mógł mi coś takiego zrobić. Zwyczajne świństwo. 

Wpisy do BIK dotyczyły 3 spóźnień w spłacie karty kredytowej - zaległość 50 zł - spóźnienie 1 dzień 3 oraz 7 dni. Tak , dokładnie tak jak czytacie 1, 3 oraz 7 dni.

Tak właśnie bank traktuje swoich stałych klientów. Pragnę również dodać ,że od dłuższego czasu spłacam dość spory kredyt , zresztą któryś z kolei i nigdy nie miałam nawet chwili spóźnienia. 

Złożyłam reklamację do Banku z ogromną prośbą o wycofanie wpisów jednak dostałam odpowiedź negatywną. Piękne hasło LICZĄ SIĘ LUDZIE - szkoda ,ze to tylko puste słowa.

Odpowiedz
0 Lajków
annmok1378
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
0
18-09-2018
Wiadomość 5 z 9 (12 527 wyświetleń)

Re.: Bik - zalamana

[ Edytowane ]

Przykro mi, że masz takie zdanie Emotikon: Smutny
Dane w systemie Biura Informacji Kredytowej aktualizujemy na bieżąco i zgodnie ze stanem faktycznym.
Przekazujemy je w każdy wtorek i piątek, według stanu na poniedziałek i czwartek.
Pamiętaj, że na decyzję kredytową ma wpływ wiele różnych czynników.
Kilkudniowe opóźnienie nie powinno być jedynym powodem podjęcia takiej decyzji.

 

 

*****
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie :-)
Odpowiedz
0 Lajków
PatrycjaT
Były moderator
Były moderator icon
307
69
29-01-2018
Wiadomość 6 z 9 (12 455 wyświetleń)

Re.: Bik - zalamana

Witam ,

nie powinny ale są. Zdarzają się różne sytuacje życiowe. Wpisanie do BIK ok - idzie to z automatu- ale jak można stałym klientom zatruwać w ten sposób życie i nie iść im na rękę wycofując takie potknięcia?

Ja mam tylko kartę kredytową - spłacę ją i zwijam się z tego Banku , ale co ma powiedzieć ktoś kto ma 300 tys kredytu , prowadzi firmę i jest zblokowany bo się spóźnił raz albo dwa razy kilka dni? 

Uzasadnienie odmowy : 

"Wyjaśniam, że celem, dla którego BIK SA przetwarza Pani dane jest, m.in., analiza zdolności i ocena ryzyka kredytowego, którą prowadzą banki w związku z wykonywaniem przez nie czynności bankowych. Z tego powodu, nie możemy spełnić Pani prośby o korektę danych w BIK SA.

Takie działanie naszego banku, mogłoby doprowadzić do sytuacji, w której inne banki, korzystające z danych w BIK SA, mogłyby uzyskać informacje niezgodne ze stanem faktycznym."  - czyli kopiuj wklej i podaj dalej.Odwalone , odhaczone , następny z kolejki. 

Bardzo proszę nie wypisywać bzdur , że jest Pani przykro - bo tak naprawdę Bank ING ma swoich klientów gdzieś. 

 

Odpowiedz
0 Lajków
annmok1378
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
0
18-09-2018
Wiadomość 7 z 9 (12 431 wyświetleń)

Re: Re.: Bik - zalamana

Niestety nie mamy możliwości cofnięcia wpisu do BIK-u - byłoby to niezgodne z przepisami. Nie na wszystkie procesy mamy wpływ, bo wiele z nich reguluje prawo. Mamy obowiązek przekazywania informacji do BIK-u o historii spłat, zarówno pozytywnej jak i negatywnej. 


Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
MartynaC
Były moderator
Były moderator icon
427
94
12-04-2017
Wiadomość 8 z 9 (12 329 wyświetleń)

Re: Re.: Bik - zalamana

***zielenie, to właśnie bank ma możliwość wykreślenia negatywnego wpisu po całkowitej spłacie zobowiązania i jest to regulowane prawnie. Jeśli są spełnione warunki by taki wpis przetwarzać bank może ale nie musi to robić. Zależy to wyłącznie od dobrej woli banku. Inne banki usuwają wpisy bo rozumieją ze w życiu bywa różnie. Na ING zawiodłam się bardzo bo przez jeden spłacony w całości kredyt tyle ze z opóźnieniem moja firma wpadła w problemy bo nawet leasingu wziac nie mogę. Zamiast tępić wyłudzaczy kredytów tępocie swoich klientow. Tyle w temacie
Odpowiedz
0 Lajków
malwoj6749
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
09-08-2017
Wiadomość 9 z 9 (9 254 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Wyciągi w kolorze

Dziękujemy za opinię i przesłane sugestie. Historycznie – pierwsze wyciągi i potwierdzenia transakcji w Moim ING były kolorowe (logo i kwoty), ale ze względu na głos klienta zostały dość szybko zmieni

...

25-11-2024
Re.: Problem z założeniem konta.

Dziękuję za reakcję, problem rozwiązany po trzeciej wizycie w oddziale, ale niesmak pozostał.
Pozdrawiam.

25-11-2024
Re: Przelew na telefon BLIK - limit?!

Podajemy tę informację na naszej stronie internetowej https://www.ing.pl/. Przewiń stronę do pola Aktualności i tam znajdziesz wpis "Zmiany w Przelewach BLIK".

25-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy