04-04-2022 12:50
Ten artykuł tego nie wyjaśnia, sugeruje zaś że mechanizm ustalania tego Wiboru przez banki jest nie w porządku.
04-04-2022 13:10
Wg tego artykułu rozjazd między wysokością stóp procentowych a wysokością WIBOR wynika z tego, że banki ustalają WIBOR z przewidywaniem dalszych wzrostów stóp procentowych, czyli właśnie "na zapas". Jaki jest tego powód oprócz oczywistego - że bank na tym zarabia?
04-04-2022 13:16
Sugerujesz, że stopa referencyjna dogoni kiedyś WIBOR i jeśli stopa nie będzie rosnąć to WIBOR też przestanie być notorycznie podwyższany?
04-04-2022 13:37
Tak było przed tymi zawirowaniami. Wg danych na stronie NBP podstawowe stopy procentowe NBP od 2015-03-05 aż do pierwszej obniżki 2020-03-18 wynosiły 1,5. WIBOR przez ten czas był tylko nieznacznie wyższy 1,70-1,78% i na takim poziomie się utrzymywał.
04-04-2022 15:08
Jest dokladnie tak jak pisze czarna666. Wibor jest "wyprzedzony" jako pewne przewidywania banków "co będzie?"
Ale z jakiej okazji? Co jesli wibor jest 5.10% a stopy staną na 4.5% ? Wibor spadnie - to jasne, ale kto odda klientom różnice, czyli niesłusznie pobierane pieniążki za x czas?
Zgodnie z prawem wibor musi mieścić się między stopą referencyjna, a lombardową. Dziś stopa lombardowa wynosi 4%, zatem dlaczego bank ING policzył mi wibor ponad 5%?
Zadałem to pytanie w banku - i nikt na to pytanie nie odpowiedział. Dlaczego? Bo mają to gdzieś, robią sobie z klientami co chcą.
Druga sprawa to żałosna polityka banku ING, która wygląda mniej więcej tak: Boisz się wzrostu rat kredytu i nie wiesz co będzie dalej? Zmień oprocentowanie ze zmiennego na stałe, ale najpierw musimy przeliczyć twoją zdolność kredytową. Zdolność kredytowa spadła diametralnie w momencie podwyższania stóp procentowych, zatem nie mam zdolności kredytowej na zmianę oprocentowania na stałe, więc bank ING mówi: trudno, nie stać Cię, żeby mieć stałe oprocentowanie, więc zostajesz na zmiennym.
To jest bank przyjazny ludziom? To jest Bank dbający o klienta?
05-04-2022 14:36
Przykro nam, że tak uważasz. Każda sprawa i wniosek klienta rozpatrujemy indywidualnie.
Jeśli nie zgadzasz się ze zmianami oprocentowania związanymi ze zmianą wartości Wibor-u 6M, złóż nam proszę reklamację. Sprawę przekażemy do odpowiedniego działu.
Reklamację możesz złożyć:
- telefonicznie pod numerem 32 357 00 69,
- na czacie, po zalogowaniu do Mojego ING,
- w naszej placówce bankowej.
16-04-2022 16:31
26-05-2022 15:44
Niestety trafnie ujęte
28-05-2022 12:32 | Edytowano: 28-05-2022 12:36
Czarna, mówisz o tych prognozach, największych polskich specjalistów?
Mysle, że sporo kredytobiorców tym się posiłkowalo przy decyzji czy brac stałe czy zmienne oprocentowanie.
Patrzymy na to co robi konkurencja i dostrzegamy zainteresowanie IKE i rynkami zagranicznymi. Analizujemy możliwość wprowadzenia tych usług u nas. Rozumiemy, że chcielibyście skorzystać z nich już ter
... 19-11-2024
@DominikaW:Nie mamy takich zgłoszeń. Proszę, zrestartuj telefon. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, napisz do nas na czacie w bankowości internetowej. Przyjmiemy zgłoszenie techniczne.
To chyba będz
... 18-11-2024Dzień dobry, jestem tutaj nowa i nieco pogubiona Chciałabym zrozumieć z kim sie tutaj rozmawia: czy ktoś, kto ma rangę "Zaprawiony analityk" to pracownik banku? Jak rozpoznać pracownika a jak kogoś,
... 18-11-2024