03-12-2019 19:10
Witam Państwa,
przydarzyła nam się sytuacja, o której nasz doradca w ING nie słyszał i tym samym nie wie jak to rozwiązać. Dwa miesiące temu podpisaliśmy umowę o kredyt hipoteczny (oprocentowanie stałe) i około 3 tygodnie temu odezwałam się do banku w sprawie uruchomienia pierwszej transzy. Doradca poprosił mnie o przesłanie mailowo potrzebnych dokumentów i oznajmił, że po tej weryfikacji możemy się spotkać i podpisać uruchomienie. W najbliższych dniach po tej rozmowie nie mogliśmy podjechać (oddział jest w innym mieście) zatem umówiliśmy się na telefon. Otrzymałam informację, że wszystko jest ok, mam podjechać tylko na sekundę, żeby złożyć podpis (nawet w przypadku jeśli miałaby się to odbyć podczas spotkania innego klienta, gdyż to tylko sekunda). Po kilku dniach zadzwoniłam, ale osoba, która nas obsługiwała ( w zasadzie nie nas tylko nasz kredyt) była na urlopie, więc mieliśmy się zdzwonić. Kilka dni później po wyjsciu z pracy zobaczyłam, ze zdążę podjechać do czasu zamknięcia oddziału więc jadąc zadzwoniłam uprzedzając swoją wizytę, doradca mnie zaprosił i oznajmił , że czeka na mnie tego dnia. Podczas uruchamiania okazało się, ze termin uruchomienia minął dzień wcześniej... Nie wiemy co w tej sytuacji zrobić. Nikt w oddziale nie miał takiej sytuacji. Bardzo proszę o informację czy ktoś z Państwa miał taką sytuację. Martwie się o dalsze losy tego kredytu, że już ostatecznie wygaśnie.
04-12-2019 18:24
Przykro mi, że taka sytuacja miała miejsce. W sprawie, którą opisujesz konieczne będzie złożenie nowego wniosku o kredyt.
02-01-2020 21:02
Na uruchomienie kredytu hipotecznego jest 6 miesięcy od czasu podpisania umowy.
Jak to wygląda w praktyce? Ile wcześniej należy spotkać się w banku z doradcą w celu uruchomienia kredytu?
03-01-2020 19:15
W umowie kredytowej znajdziesz dokładną datę, do kiedy kredyt musi zostać uruchomiony (dzień-miesiąc-rok). Jeżeli kredyt nie został uruchomiony w tym terminie, umowa niestety wygasła i konieczne jest złożenie nowego wniosku.
04-01-2020 14:15
Potwierdzam, w mojej umowie (z datą 13.09.2019) taki zapis znajdował się w paragrafie 2, punkt 7:
"Umowa wygasa automatycznie, jeżeli Kredytobiorca nie spełni warunków przewidzianych dla pierwszego uruchomienia środków z kredytu lub nie złoży wniosku o jego uruchomienie najpóźniej w terminie 11.03.2020, a także w przypadku gdy przed upływem powyższego terminu Bank odmówi uruchomienia w związku z nie spełnieniem w terminie innego dowolnego warunku umownego wskazanego w załączniku nr 3 do umowy."
To znaczy, że masz 6 miesięcy na uruchomienie pierwszych środków, bo inaczej Umowa wygasa. A pozostałe środki też musisz uruchomić do czasu płatności pierwszej raty kapitałowo-odsetkowej, bo inaczej Twój kredyt jest automatycznie zmniejszany o nieuruchomioną kwotę (jeśli masz w umowie karencję, to pierwszą ratę kapitałowo-odsetkową płacisz po zakończeniu karencji, w trakcie karencji tylko odsetkową).
15-07-2020 20:33
Proszę o potwierdzenie: aby dopełnić warunków umowy kredytowej i zmieścić się w terminie pierwszego uruchomienia środków z kredytu wystarczy, że zostanie w tym wyznaczonym terminie złożony wniosek o wypłatę transzy - nie muszą w tym terminie zostać faktycznie wypłacone środki?
16-07-2020 09:39 | Edytowano: 16-07-2020 09:40
Zgadza się Wniosek o uruchomienie możesz złożyć z datą uruchomienia, nie późniejszą niż dzień ważności umowy.
Jeśli logujesz się do bankowości przez przeglądarkę internetową na komputerze, to w ustawieniach wyczyść historię przeglądania lub same pliki cookies. Możesz też skorzystać z przeglądarki w trybie pry
... 27-11-2024