03-12-2019 19:10
Witam Państwa,
przydarzyła nam się sytuacja, o której nasz doradca w ING nie słyszał i tym samym nie wie jak to rozwiązać. Dwa miesiące temu podpisaliśmy umowę o kredyt hipoteczny (oprocentowanie stałe) i około 3 tygodnie temu odezwałam się do banku w sprawie uruchomienia pierwszej transzy. Doradca poprosił mnie o przesłanie mailowo potrzebnych dokumentów i oznajmił, że po tej weryfikacji możemy się spotkać i podpisać uruchomienie. W najbliższych dniach po tej rozmowie nie mogliśmy podjechać (oddział jest w innym mieście) zatem umówiliśmy się na telefon. Otrzymałam informację, że wszystko jest ok, mam podjechać tylko na sekundę, żeby złożyć podpis (nawet w przypadku jeśli miałaby się to odbyć podczas spotkania innego klienta, gdyż to tylko sekunda). Po kilku dniach zadzwoniłam, ale osoba, która nas obsługiwała ( w zasadzie nie nas tylko nasz kredyt) była na urlopie, więc mieliśmy się zdzwonić. Kilka dni później po wyjsciu z pracy zobaczyłam, ze zdążę podjechać do czasu zamknięcia oddziału więc jadąc zadzwoniłam uprzedzając swoją wizytę, doradca mnie zaprosił i oznajmił , że czeka na mnie tego dnia. Podczas uruchamiania okazało się, ze termin uruchomienia minął dzień wcześniej... Nie wiemy co w tej sytuacji zrobić. Nikt w oddziale nie miał takiej sytuacji. Bardzo proszę o informację czy ktoś z Państwa miał taką sytuację. Martwie się o dalsze losy tego kredytu, że już ostatecznie wygaśnie.
04-12-2019 18:24
Przykro mi, że taka sytuacja miała miejsce. W sprawie, którą opisujesz konieczne będzie złożenie nowego wniosku o kredyt.
02-01-2020 21:02
Na uruchomienie kredytu hipotecznego jest 6 miesięcy od czasu podpisania umowy.
Jak to wygląda w praktyce? Ile wcześniej należy spotkać się w banku z doradcą w celu uruchomienia kredytu?
03-01-2020 19:15
W umowie kredytowej znajdziesz dokładną datę, do kiedy kredyt musi zostać uruchomiony (dzień-miesiąc-rok). Jeżeli kredyt nie został uruchomiony w tym terminie, umowa niestety wygasła i konieczne jest złożenie nowego wniosku.
04-01-2020 14:15
Potwierdzam, w mojej umowie (z datą 13.09.2019) taki zapis znajdował się w paragrafie 2, punkt 7:
"Umowa wygasa automatycznie, jeżeli Kredytobiorca nie spełni warunków przewidzianych dla pierwszego uruchomienia środków z kredytu lub nie złoży wniosku o jego uruchomienie najpóźniej w terminie 11.03.2020, a także w przypadku gdy przed upływem powyższego terminu Bank odmówi uruchomienia w związku z nie spełnieniem w terminie innego dowolnego warunku umownego wskazanego w załączniku nr 3 do umowy."
To znaczy, że masz 6 miesięcy na uruchomienie pierwszych środków, bo inaczej Umowa wygasa. A pozostałe środki też musisz uruchomić do czasu płatności pierwszej raty kapitałowo-odsetkowej, bo inaczej Twój kredyt jest automatycznie zmniejszany o nieuruchomioną kwotę (jeśli masz w umowie karencję, to pierwszą ratę kapitałowo-odsetkową płacisz po zakończeniu karencji, w trakcie karencji tylko odsetkową).
15-07-2020 20:33
Proszę o potwierdzenie: aby dopełnić warunków umowy kredytowej i zmieścić się w terminie pierwszego uruchomienia środków z kredytu wystarczy, że zostanie w tym wyznaczonym terminie złożony wniosek o wypłatę transzy - nie muszą w tym terminie zostać faktycznie wypłacone środki?
16-07-2020 09:39 | Edytowano: 16-07-2020 09:40
Zgadza się Wniosek o uruchomienie możesz złożyć z datą uruchomienia, nie późniejszą niż dzień ważności umowy.
To przyglądajcie się i szybko wprowadzajcie Dzisiaj IKE, ETFy oraz zagraniczne rynki to podstawa. Jeśli się nie mylę, to dzisiaj każda wasza licząca się konkurencja ma wyżej wymienione usługi w swoic
... 27-11-2024Nie chce zakładać nowego wątku.
Naprawcie te bilety. Restart telefonu nie poprawia sytuacji. Zamknięcie całkowicie apki ING również.
Bilet zaraz po zakupie można podejrzeć. Natomiast później (np na żąda
... 27-11-2024To, że ktoś nie umie drukować to od razu argument, że logo ING nie w kolorze? Przecież tylko głównie o logo chodzi.
Jakoś w mBanku mamy w kolorze do dzisiaj
27-11-2024