Kredyty hipoteczne

Odpowiedz

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców omówienie przykładu

Dzień dobry, jak wyglądają zasady podczas trwania Funduszu Wsparcia Kredytobiorców w sytuacji gdy pięcioosobowej rodzinie zostało udzielone wsparcie całości raty kredytu np. 3000 złotych na 40 rat, przy nieprzekraczającym progu gospodarstwa wieloosobowego (1500 złotych) na osobę, a po np. 10 miesięcu, dochód jednorazowo i tylko w jednym miesiącu zwiększy się poprzez np. nagrodę jubileuszową.

Przykładowo:
Małżeństwo: Krzysztof i Katarzyna
Dzieci: Kaja, Kamil i Kacper

Rata miesięczna: 3000 złotych

Dochód ciągły
Krzysztofa 3500 netto
Katarzyny 3000 netto
Kaja 0 netto
Kamil 0 netto
Kacper 0 netto

Przyznana nagroda u Katarzyny 1500 złotych

Co wtedy
- wsparcie zostaje anulowane i nie będzie już przyznawane w kolejnych miesiącach?
- zawieszone na jeden miesiąc?
- co w tym przypadku z 200 ratami i kasacji reszty po upływie 134 rat należy się jakaś podobna bonifikata czy należy zwrócić całość wsparcia co do grosza?


Proszę o jak największą ilość szczegółów.
Odpowiedz
0 Lajków
xena88
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
0
07-06-2024
Wiadomość 1 z 7 (1 686 wyświetleń)

Re.: Fundusz Wsparcia Kredytobiorców omówienie przykładu

Kredytobiorca jest zobowiązany do samodzielnej weryfikacji, aktualności przesłanki na podstawie której wsparcie zostało przyznane.
Jeżeli przesłanka wygaśnie klient powinien nas o tym poinformować wysyłając wiadomość na skrzynkę: fundusz.wsparcia.kredytobiorców@ing.pl.
Jeżeli przesłanka wygasa wsparcie zostaje wstrzymane. Po wstrzymaniu następuje 24 miesiąca karencja w spłacie otrzymanej w ramach funduszu kwoty. Następnie podlega ona spłacie. Spłata następuje w formie 200 nieoprocentowanych rat. Po terminowej wpłacie 134 rat umarzana jest pozostała część otrzymanej należności.
Jeżeli zaistnieją przesłanki na podstawie której wsparcie może ponownie zostać przyznane to klient może ponownie złożyć wniosek o jego przyznanie.


-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
ElżbietaG
Moderator
Moderator icon
108
16
14-12-2020
Wiadomość 2 z 7 (1 630 wyświetleń)

Re.: Fundusz Wsparcia Kredytobiorców omówienie przykładu

Dzień dobry, 

a więc jeżeli cyklicznie będzie następować wzrost dochodów na jeden miesiąc to niezwłocznie należy o tym poinformować bank, a w przypadku powrotu do dochodów kwalifikujących się do FWK ponownie składamy wniosek   - i ten stan może być wielokrotnie istnieć aż do wykorzystania łącznie 40 miesięcy wsparcia?  Okres zwiększonych dochodów traktowany jest jako miesiąc karencji, tak więc na zakończenie wsparcia zostanie udzielone (24- liczba miesięcy bez wsparcia) miesięcy karencji?  

Odpowiedz
0 Lajków
Marek12
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
14-10-2024
Wiadomość 3 z 7 (985 wyświetleń)

Re.: Fundusz Wsparcia Kredytobiorców omówienie przykładu

Klient zobowiązany jest do samodzielnej weryfikacji faktu, czy przesłanka na podstawie której wsparcie zostało przyznane nadal obowiązuje. Jeżeli przestaje obowiązywać powinien nas o tym poinformować wysyłać informację na skrzynkę: fundusz.wsparcia.kredytobiorcow@ing.pl.

Wsparcie wówczas zostaje wstrzymane. Jeżeli ponownie zaistniej przesłanka na podstawie, której wsparcie może zostać przyznane - klient powinien złożyć ponownie wniosek. Wsparcie zostaje przyznane na podstawie nowej umowy. Łącznie można wykorzystać 40 rat wsparcia. Okres karencji liczony jest odrębnie do każdej umowy. W przypadku sprzedaży przedmiotu kredytowania, karencja w spłacie zostaje przerwana, a zwrot wsparcia powinien zostać zrealizowany w okresie do 30 dni od daty sprzedaży (zwrot całej kwoty - z wszystkich umów wsparcia).



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
MateuszF
Moderator
Moderator icon
584
126
12-04-2017
Wiadomość 4 z 7 (887 wyświetleń)

Re.: Fundusz Wsparcia Kredytobiorców omówienie przykładu

A więc po rozpoczęciu wsparcia - w miesiącu np luty w którym nam przekroczy- dajmy na to że jakieś środki typu 13 pensja wpływają ok 15 dnia miesiąca i nie przekraczają przesłani,  wypłata wpływa 28 dnia miesiąca- więc automatycznie po wpływie na konto kwoty która już przekracza przesłankę do pomocy- informujemy bank.   Następnie w miesiącu marzec nie ma dodatkowych środków- tylko wypłata która wpływa 28 to składamy ponowny wniosek 1.03 tak?

 

 

 

 

Odpowiedz
0 Lajków
Marek12
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
14-10-2024
Wiadomość 5 z 7 (848 wyświetleń)

Re.: Fundusz Wsparcia Kredytobiorców omówienie przykładu

Powinieneś odnieść się do miesiąca poprzedzającego (rata, dochód) w trakcie składania nowego wniosku lub sprawdzania, czy przesłanka nadal jest aktualna.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1095
216
07-06-2017
Wiadomość 6 z 7 (827 wyświetleń)

Re.: Fundusz Wsparcia Kredytobiorców omówienie przykładu

czyli w przytoczonej sytuacji jeżeli w lutym dochód przekroczy, to na początku marca muszę zrezygnować, natomiast jeżeli idąc dalej w marcu nie przekroczy to z początkiem kwietnia mogę składać następny wniosek.
Dziękuję za wytłumaczenie

Pozdrawiam

Odpowiedz
0 Lajków
Marek12
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
3
0
14-10-2024
Wiadomość 7 z 7 (819 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: [UX] [Historia] [datepicker] Bardzo niewygodny tooltip

Dziękujemy za zgłoszenie. Przekazałem Twoje uwagi do odpowiedniego zespołu i to sprawdzimy.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Aplikacja nadal nie działa. Brak na stronie jakiejkolwiek informacji na ten temat. Niestety jestem coraz mniej zadowolony z tego banku.

08-11-2024
Re.: problem z aplikacja banku

Mieliśmy wczoraj problemy z działaniem aplikacji. Rozwiązaliśmy już je. Jeśli na Twoim koncie nie pojawiła się wpłata, napisz do nas na czacie, który w aplikacji znajdziesz na dole.

08-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy