26-11-2020 13:00
wspomniany zapis ustawy brzmi: " badanie źródła pochodzenia wartości majątkowych będących w dyspozycji klienta – w przypadkach uzasadnionych okolicznościami" ergo bank powinien owo "badanie" uzasadnić... i dalej bez owego uzasadnienia żądanie staje się bezprawne albowiem warunek "uzasadnionych okoliczności" musi być spełniony dla wspomnianego uprawnienia...
poza tym ustawa obowiązuje od marca 2018 a dziś mamy listopad 2020 - co zatem spowodowało taką "opieszałość" /sic!/ banku w wykonywaniu obowiązków?!
mam oto taką teorię - w związku z aferą prania brudnych pieniędzy z Rosji i Ukrainy via Niderlandy, w której podobno uczestniczył także ING wg mnie szuka się teraz każdego możliwego "dupochronu", usiłując wykorzystać powszechną społecznie niewiedzę prawną a na dodatek ośmiela się grozić... już nie wspominam nawet o tym, że owo żądanie wysyła się przesyłką zwykłą, nieewidencjonowaną i bez potwierdzenia odbioru a więc jej wartość prawna jest zerowa... stąd tylko krok do konstatacji, że bank - występując z takimi żądaniami bez uzasadnienia i na dodatek z groźbą pozaumownych konsekwencji - przekracza jaskrawo swoje uprawnienia a na dodatek narusza prawa klientów, wynikające jasno z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych...
załączam pdf ustawy z dnia 1 marca 1918 aby każdy chętny sobie przeczytał, jeśli zechce...
26-11-2020 13:56 | Edytowano: 26-11-2020 14:08
@mmer, ING Bank Śląski to nie jest ta sama jednostka co ING "Niderlandy" z punktu widzenia prawnego więc nie wrzucaj do sieci takich tekstów, które niczemu nie służą, są jedynie zakrzywieniem prawdy i mogą podlegać pomówieniu, gdyż mijają się z prawdą dot. banku ING Bank Śląski (ten nigdy nie prał pieniędzy).
Tak samo jak my nie znasz wszystkich szczegółów sprawy, ale jeśli chcesz pomóc użytkownikowi to może się z nim skontaktuj i działajcie wspólnie zamiast rozpisywać się na forum i tworzyć "*** burze". Piszesz o opieszałości banku i jakimś braku formalności i nie wiadomo do czego dążysz.
Użytkownik został poinformowany przez bank, że może zgłosić reklamacje więc nie wiem czy forum ma być polem do wylewania jakiś żali i teorii spiskowych czy pomgać użytkownikowi iść do przodu.
26-11-2020 15:52
Wygląda na to, że sprawa dotyczy większej ilości klientów. Klienci mający kilkanaście lat konto w banku są podciągani pod ustawę mającą w tytule pranie brudnych pieniędzy i terroryzm, jestem szczerze oburzony. Jeden z klientów prawidłowo zauważył, że bez wyraźnie podanego powodu bank żąda ściśle prywatnych informacji. Dla mnie ING w tym momencie już nie jest bankiem któremu ufam, a ich postępowanie jest na tyle chamskie, że nawet w urzędzie skarbowym z czymś takim się nie spotkałem. Klienci którzy dostali takie pisma bez wyraźnego podania powodu powinni od razu zostać przeproszeni, oprócz tego powinien zostać sprawdzony algorytm lub wywalony pracownik który dopuszczą się taki rzeczy.
Jeśli któryś z "użytkowników" tego forum myśli, że to jest niepotrzebny temat to jest w grubym błędzie. Jeśli nie jesteście nieoznaczonymi pracownikami banku to nie brońcie ich bez podstaw, bo to jest jakaś większa afera. Każdy kto dostał taki list będzie totalnie zniesmaczony. Atakujecie zwykłych klientów, jeśli macie takie podejście to wyślijcie wszystkim takie listy, jeśli nie można wypłacać gotówki z bankomatu albo zrobić przelewu żonie to chyba już nie nadajecie się na bank.
Ponownie napiszę, razem z resztą klientów czekamy na szybkie sprawdzenie tej sprawy i przeprosiny. Nie będę marnował dodatkowego czasu na czaty z wami!
26-11-2020 15:58
Kolego możesz pisać z 10 różnych kont użytkowników.
Temat wyczerpałeś w zupełności.
26-11-2020 16:32
Oczywiście, żyj w swojej bańce idealnego banku. Jak już się dowiesz ile osób dostało równocześnie takie pisma bez żadnych podstaw to będziesz przepraszać. Jeśli wszyscy zaczną tu opisywać swoje sprawy z tymi listami to braknie stron na forum. Według mnie ludzie rzucający bezpodstawne oskarżenia o multikonto powinni mieć odcinany internet i jakąś grzywnę na cele charytatywne.
26-11-2020 16:40
@mmer teorię możesz mieć, ale niestety z tą samą procedurą wystąpił wobec mnie inny bank, który z Niderlandami nie ma nic wspólnego.
Jak wg ciebie naruszają prawo to wystąp do Prezesa UODO - ten aktualny (w odróżnieniu od poprzedniczki, co się władzy kłaniać nie chciała) jest bardzo chętny do szafowania karami i łatania dziurawego budżetu.
Z ustawy wynika tylko tyle, że każdy kto ma konto i dokonuje przechowywania lub transferu środków może być zweryfikowany przez instytucje finansową, jedyne co, to wg zachowania i posiadanych środków możesz być mniej lub bardziej podejrzany (w ustawie jest to chyba jakoś ładniej sformułowane).
Poza wszystkim wiadomo, że nie typują ludzie a algorytmy - bank informuje o podejmowaniu decyzji na podstawie procesów zautomatyzowanych.
Więc i podstawa jest i spełnienie wymogów RODO też.
26-11-2020 17:05
@dalena jeśli mógłbym spytać to czy w twojej sprawie też nie było podane konkretne uzasadnienie czy tylko podstawa prawna? Rozumiem, że w przypadku przelewów międzynarodowych mogą być jakieś podstawy do wszczęcia takich procedur ale zwykłe transakcje krajowe i wypłaty z bankomatów chyba nie są typową podstawą do tego typu działań.
26-11-2020 17:37 | Edytowano: 26-11-2020 17:41
@jarek003, nie ma sensu trollować forum, bo nic tym nie osiągniesz. Odwołujesz do większej ilości klientów nie mając żadnych podstaw i masz pretensje, że bank stosuje się do obowiązującego prawa. Na szczęście to nie Ty decydujesz o tym, kogo zatrudnia bank i kogo za co ma przeprosić
Do tego reagujesz emocjonalnie pisząc bzdury.
Proszę również nie pomawiaj nas użytkowników, że jesteśmy pracownikami banku.
Pracownicy banku uprawnieni do aktywności na tym forum są oznaczeni jako moderatorzy więc łatwo możesz ich rozpoznać - nie jest to trudne zadanie.
Jeśli szukasz konkretnych odpowiedzi w stosunku do swojej sprawy do kontaktuj się z bankiem poprzez formalny kanał komunikacji, bo nie ma sensu żebyś dawał upust swojej fantazji.
Nie marnuj czasu i nie działaj, bo tą sprawę możesz wyjaśnić w miarę szybko.
Życzę samych sukcesów!
26-11-2020 18:20
@m365, w żadnym momencie nie napisałem bezpośrednio, że jesteś pracownikiem banku, słowa "jeśli nie jesteście" nie wskazują jednoznacznie, a tylko pokazują moje przypuszczenia. Listy w tym samym dniu na tak małym forum dostały co najmniej trzy osoby na tym forum i kilka z innych for, do tego mamy osoby które nie przedstawiają tematu na forum publicznym. Jeśli nie zgadzasz się z innymi częściami mojej wypowiedzi to je zacytuj i uargumentuj , bo twoje wypowiedzi o burzach, trolowaniu i pisaniu bzdur jednoznacznie wskazują na emocjonalne podejście do tematu lub co najmniej to, że chcesz niepotrzebnie chronić bank przed jakąkolwiek negatywną opinią. Nie masz prawa odpowiadać w ten sposób innym użytkownikom forum, bo są to słowa jednoznacznie obraźliwe.
Zgadzam się, że można było zacząć sprawę od bezpośredniego kontaktu z bankiem ale to już któryś raz gdy bank ma problem z systemem i chciałem tym razem poruszyć ten temat na forum społeczności.
Też życzę samych sukcesów i mam nadzieję, że rozumiesz moje podejście.
27-11-2020 09:33
Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nakłada na nas obowiązek posiadania aktualnych i kompletnych danych dotyczących naszych klientów, źródeł ich majątku i środków. Dlatego prosimy, o dostarczenie nam:
1. oświadczenia o źródle pochodzenia środków wpływających na konto,
2. oświadczenia o źródle pochodzenia majątku.
Podstawa prawna:
Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z dnia 1 marca 2018 r. (t.j. Dz.U. 2020 poz. 971 z późn.zm przepis art. 34 ust. 1 pkt 3 i 4 lit c).
czy tak samo mogę zamknąć IKE, wysyłając podpisany plik pdf poprzez bankowość elektroniczna?
26-12-2024Cześć,
Ile można mieć kont oko bonus dla pojedynczego użytkownika?
Ile można mieć kont oko bonus dla konta małżeńskiego?
26-12-2024
Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
12 | |
11 | |
6 | |
5 | |
4 |