24-11-2020 23:16 | Edytowano: 24-11-2020 23:18
Dzień dobry,
Dlaczego bank ING żąda od swoich klientów detalicznych - dodam, że o minimalnych wpłatach na konto - oświadczeń o:
a) o źródłach pochodzenia majątku (!)
b) o o źródłach środków pieniężnych wpływających na konto?
ING chyba jednak nie powinno obchodzić pochodzenie czegoś, czego u Was nie "przechowuję" (skąd mam samochód samochód, dom, etc.)?
A może coś w Polsce się zmieniło i rolę Urzędu Skarbowego przejmuje ING?
Pozdrawiam,
--
Marcin
25-11-2020 00:58 | Edytowano: 25-11-2020 00:59
25-11-2020 00:58
25-11-2020 10:44 | Edytowano: 25-11-2020 10:53
@marc_in, bank (nie tylko ING) musi stosować się do obowiązujących przepisów prawa i w tym wypadku chodzi o ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML) i zapewne chodzi o art.34
Jeśli masz np:
- przelewy zagraniczne
- przelewy dotyczące tranzakcji walutowych lub bitcoinowych
to możesz być rygorystyczniej badany - wyznaczników jest wiele i tak na prawdę w banku nikt nie wie czy robisz lewe interesy, a bank jest zobligowany do pewnych czynności sprawdzających.
Dla banku jest to standardowe działania i działa w ramach prawa.
ref: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180000723/U/D20180723Lj.pdf
25-11-2020 13:57
Nie, to nie jest "zwykłe działanie banku" tylko zwykłe nękanie ludzi (klientów).
Na koncie o który mowa nigdy nie było:
- przelewów zagranicznych,
- przelewy dotyczące transakcji walutowych lub bitcoinowych
- itp. itd. innych "podejrzanych transakcji.
Konto o którym mowa nie ma stałych wpływów a 99% operacji jakie są wykonywane dotyczy przelewu z innego konta ING do którego właściciel jest również upoważniony i opłat za zakupy/media.
To naprawdę śmieszne i żenujące. Strzelacie z armaty do wróbla podczas, gdy grubym rybom pozwalacie na robienie co chcą. Wystarczy wpisać w Google "ING + pranie pieniędzy" i się okaże, skąd w ING tak nagła chęć kontroli (szkoda, że nie tych co trzeba i nie w takim zakresie jak trzeba).
Jeszcze raz proszę więc o wskazanie, co jest podstawą dla stosowania przez Wasz KYC takich procedur w tym przypadku?
Nie odpowiedziałeś również, co bank ma do sposobu w jaki wszedłem w posiadanie mojego majątku? (nie mylić z pieniędzmi na koncie).
Sprawa nadaje się do rzecznika praw obywatelskich...
--
Marcin
25-11-2020 14:17 | Edytowano: 25-11-2020 14:19
Dodam, że konto z którego mamy się "tłumaczyć" ING:
- ma niewielką liczbę przelewów miesięcznych,
- przelewy to kwoty 2 lub 3-cyfrowe (4-cyfrowe kilka razy w roku).
Słowem - "bieda"... i z powodu tej biedy mamy się tłumaczyć ING z całego naszego życia i z tego powodu ING traktuje nas jak źródło finansowania terroryzmu??? Zmieńcie algorytmy w aplikacjach działu KYC, bo chyba coś nie działa.
Żeby nie przedłużać dyskusji, jutro zgłoszę do ING oficjalną skargę na nękanie tego typu pismami.
--
Marcin
25-11-2020 14:35
25-11-2020 16:32 | Edytowano: 25-11-2020 16:34
@Konto usunięte
Tak, moja żona ma problem... taki, że jest osobą bezrobotną i musi przelewać z mojego konta do którego jest upoważniona.
I za to ING każe jej się tłumaczyć, tzn. że jest terrorystą z 40 zł na koncie.
Gratuluję Ci błyskotliwości Sherlocku...
P.S.
Czytaj uważnie - nie prosiłem ING o podstawę prawną tylko o wyjaśnienie, jakie cechy charakterystyczne przepływów na koncie żony są podstawą do skierowania takiego pisma.
--
Marcin
25-11-2020 17:16
@marc_in, zadajesz pytanie na forum więc staramy się Ci podpowiedzieć co może być nie tak, a Ty nie akceptujesz takich odpowiedzi więc skontaktuj się z bankiem ING poprzez właściwy kanał komunikacji: klient-bank i nie bij piany, bo nic tym nie osiągniesz. Przeczytaj sobie ustawę AML, o której wspominałem i pamiętaj, że banki nie muszą się dzielić szczegółowymi informacjami na temat tego dlaczego zostałeś wybrany przez jakiś algorytm albo analityka, chociaż zapewne mogę Ci podać podstawę prawną..
Szczerze życzę powodzenia w uzyskaniu właściwej infomacji od banku.
25-11-2020 21:36
marc_in, prosimy o te informacje, ponieważ taki obowiązek nakłada na nas prawo - wspomniana już przez m365, Ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tj. Dz.U. z 12.04.2018 r. poz. 723 z późn. zm.,) art 34. ust 1, pkt 4 lit. b. Jeśli nie zgadzasz się z tym pismem oraz oświadczeniem, możesz złożyć reklamację: na czacie w Moim ING, telefonicznie +48 323570069 lub osobiście w oddziale.
Mam ten sam problem. Jak to rozwiązać?
24-11-2024Witam,
mam podobnie, podczas próby aktywacji aplikacji wszystko przebiega prawidłowo aż do przyjścia smsa z kodem i po jego wpisaniu do aplikacji pojawia się ekran na wpisanie kodu przekazanego przez p
... 24-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
19 | |
12 | |
6 | |
5 | |
4 |