Odpowiedz

Bezpieczeństwo danych Klientów

Uprzejmie proszę o informację, jak Bank chroni dane Klientów. W dzisiejszej prasie można przeczytać następującą informację:

"Na forum w ukrytej sieci Tor pojawiło się ogłoszenie sprzedaży danych klientów czterech polskich banków – informuje niebezpiecznik.pl. W sumie chodzi o dane osobowe a także o informacje o pieniądzach 3,5 tys. osób. Przestępcy sprzedają dane po 3 zł od sztuki. Ogłoszeniodawcy twierdzą, że posiadają dane 143 klientów banku Credit Agricole, 1990 klientów Idea Banku, 438 klientów ING i 964 klientów mBanku. Za opłatą mają udostępnić oprócz danych osobowych również numer telefonu, numer konta i informacje o saldzie na rachunku. Przestępcy chwalą się, że dane są „świeże”, bowiem pozyskano je 11 września tego roku."

Odpowiedz
0 Lajków
Loreek
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
25-09-2017
Wiadomość 1 z 9 (6 493 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

[ Edytowane ]

Z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku. Jednocześnie zapewniamy, że przywiązujemy najwyższą wagę do bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych klientów. Nasi eksperci na bieżąco monitorują sytuację oraz są w stałym kontakcie z policją w celu wyjaśnienia tej sprawy. Zgłosiliśmy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania. 

 

 

 

---

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaR
Były moderator
Były moderator icon
168
22
02-11-2016
Wiadomość 2 z 9 (6 482 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

[ Edytowane ]
Czy Klienci dostaną (na wniosek/ życzenie) pisemne potwierdzenie, że ich dane nie zostały (lub zostały) wykradzione?
Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 3 z 9 (6 375 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

To są jakieś żarty. Wysłałem wiadomość do banku z pytaniem jakie mamy gwarancje, że nasze dane nie wyciekły i otrzymałem odpowiedź:

"z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku.

Zapewniamy, że przywiązujemy najwyższą wagę do bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych klientów. Nasi eksperci na bieżąco monitorują sytuację  oraz są w stałym kontakcie z policją w celu wyjaśnienia tej sprawy.

Zgłosiliśmy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania."

Zapytałem więc, skąd w takim razie wyciekły dane tj. numer umowy, numer rachunku i jego saldo. Komu udostępniają takie dane? Nie byłem nigdy u pośredników dowiadywać się o kredyty, żadnego kredytu oprócz jednego zakupu na raty nigdy nie miałem, więc skąd podmioty poza bankiem miały by mieć informacje o moim stanie konta. I co? Znowu ta sama regułka w odpowiedzi:

"z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku........."

Czy na każde pytanie o ten wyciek będziecie kopiować i wklejać te bzdury zamiast odpowiadać na konkretnie zadane pytania klientów? Widać jak nas szanujecie.

Odpowiedz
0 Lajków
sc26b
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
26-09-2017
Wiadomość 4 z 9 (6 358 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

@Konto usunięte Nie przewidujemy wydawania oświadczeń w oddziałach w tej sprawie.

...
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
KamilaC
Były moderator
Były moderator icon
177
69
04-09-2015
Wiadomość 5 z 9 (6 227 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

@sc26b Tak, jak pisaliśmy dane nie wyciekły z naszych systemów. Wiadomości podawane w mediach opierają się na informacjach przekazywanych przez przestępców. Ponieważ nie jesteśmy źródłem wycieku, nie mamy wiedzy jakie dane i od kogo pozyskali przestępcy. Nasi eksperci współpracują z policją w celu wyjaśnienia sprawy. 

...
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
KamilaC
Były moderator
Były moderator icon
177
69
04-09-2015
Wiadomość 6 z 9 (6 223 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

Zgadzam się, że trzeba zaczekać na postępy śledztwa. Bezpośrednio z banku ich nie skradziono. Pytanie jednak jak się znalazły w rękach złodzieja i czy na pewno się znalazły.

Wracając do mojego pytania, gdy Bank pozna listę, zakładając, że faktycznie istnieje i jest prawdziwa, to na zapytanie indywidualne powinienem otrzymać informacje, że "moje dane"* były skradzione lub nie.

*-w odniesieniu do zainteresowanego.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 7 z 9 (6 163 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

[ Edytowane ]

@Konto usunięte, jesteśmy cały czas w kontakcie z organami ścigania. Co do zasady, w przypadkach podejrzenia kopiowania danych (np. karty płatniczej), kontaktujemy się z klientami, którzy mogli paść ofiarą przestępstwa.

 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
IlonaU
Moderator
Moderator icon
958
196
07-06-2017
Wiadomość 8 z 9 (6 113 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

Dziękuje za odpowiedź.

Takiego stanowiska oczekiwałem ze strony Banku.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 9 z 9 (6 110 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: sms z banku: Twoja karta jest już zastrzeżona

Napisz proszę do nas na czacie po zalogowaniu do Mojego ING lub zadzwoń na infolinię kart pod numerem 32 357 00 12. Sprawdzimy czy ten komunikat dotyczył Twojej karty. Tu nie mamy takiej możliwości

01-10-2022
Harmonogram. Najbliższa rata 700zł, kolejne 300 zł. O co chodzi?

W poprzednim harmonogramie miałem wszystkie raty po 304zł. Dziś dostałem nowy harmonogram w którym najbliższa październikowa rata to 712zl a każda kolejna to 304zł. Dlaczego tak jest? Mam WIBOR 6, kol...

01-10-2022
sms z banku: Twoja karta jest już zastrzeżona

Dosłam dziś w nocy  (godz.01:01) sms treści:

ING Bank Śląski:Nic się nie martw, Twoja karta jest już zastrzeżona ...

 

Nie zastrzegałam karty i w  Moim ING na szczęście karty są nadal aktywne.

 

Czy to błą

...

01-10-2022
Najbardziej pomocni użytkownicy