- Subskrybuj źródło RSS
- Oznacz temat jako nowy
- Oznacz temat jako przeczytany
- Przyklej wątek Wątek u bieżącego użytkownika
- Zakładka
- Subskrybuj
- Strona dopasowana do drukarki
Bezpieczeństwo danych Klientów
25-09-2017 14:26
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Uprzejmie proszę o informację, jak Bank chroni dane Klientów. W dzisiejszej prasie można przeczytać następującą informację:
"Na forum w ukrytej sieci Tor pojawiło się ogłoszenie sprzedaży danych klientów czterech polskich banków – informuje niebezpiecznik.pl. W sumie chodzi o dane osobowe a także o informacje o pieniądzach 3,5 tys. osób. Przestępcy sprzedają dane po 3 zł od sztuki. Ogłoszeniodawcy twierdzą, że posiadają dane 143 klientów banku Credit Agricole, 1990 klientów Idea Banku, 438 klientów ING i 964 klientów mBanku. Za opłatą mają udostępnić oprócz danych osobowych również numer telefonu, numer konta i informacje o saldzie na rachunku. Przestępcy chwalą się, że dane są „świeże”, bowiem pozyskano je 11 września tego roku."
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
25-09-2017
15:12
– ostatnio edytowany
25-09-2017
17:35
przez
AgnieszkaBin
Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów
[ Edytowane ]- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku. Jednocześnie zapewniamy, że przywiązujemy najwyższą wagę do bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych klientów. Nasi eksperci na bieżąco monitorują sytuację oraz są w stałym kontakcie z policją w celu wyjaśnienia tej sprawy. Zgłosiliśmy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania.
---
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
26-09-2017 05:30 | Edytowano: 26-09-2017 05:31
Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów
[ Edytowane ]- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
26-09-2017 08:26
Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To są jakieś żarty. Wysłałem wiadomość do banku z pytaniem jakie mamy gwarancje, że nasze dane nie wyciekły i otrzymałem odpowiedź:
"z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku.
Zapewniamy, że przywiązujemy najwyższą wagę do bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych klientów. Nasi eksperci na bieżąco monitorują sytuację oraz są w stałym kontakcie z policją w celu wyjaśnienia tej sprawy.
Zgłosiliśmy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania."
Zapytałem więc, skąd w takim razie wyciekły dane tj. numer umowy, numer rachunku i jego saldo. Komu udostępniają takie dane? Nie byłem nigdy u pośredników dowiadywać się o kredyty, żadnego kredytu oprócz jednego zakupu na raty nigdy nie miałem, więc skąd podmioty poza bankiem miały by mieć informacje o moim stanie konta. I co? Znowu ta sama regułka w odpowiedzi:
"z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku........."
Czy na każde pytanie o ten wyciek będziecie kopiować i wklejać te bzdury zamiast odpowiadać na konkretnie zadane pytania klientów? Widać jak nas szanujecie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
26-09-2017 17:34
Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Konto usunięte Nie przewidujemy wydawania oświadczeń w oddziałach w tej sprawie.
-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
26-09-2017 17:46
Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@sc26b Tak, jak pisaliśmy dane nie wyciekły z naszych systemów. Wiadomości podawane w mediach opierają się na informacjach przekazywanych przez przestępców. Ponieważ nie jesteśmy źródłem wycieku, nie mamy wiedzy jakie dane i od kogo pozyskali przestępcy. Nasi eksperci współpracują z policją w celu wyjaśnienia sprawy.
-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
27-09-2017 07:23
Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zgadzam się, że trzeba zaczekać na postępy śledztwa. Bezpośrednio z banku ich nie skradziono. Pytanie jednak jak się znalazły w rękach złodzieja i czy na pewno się znalazły.
Wracając do mojego pytania, gdy Bank pozna listę, zakładając, że faktycznie istnieje i jest prawdziwa, to na zapytanie indywidualne powinienem otrzymać informacje, że "moje dane"* były skradzione lub nie.
*-w odniesieniu do zainteresowanego.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
28-09-2017 09:06 | Edytowano: 12-11-2017 18:53
Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów
[ Edytowane ]- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Konto usunięte, jesteśmy cały czas w kontakcie z organami ścigania. Co do zasady, w przypadkach podejrzenia kopiowania danych (np. karty płatniczej), kontaktujemy się z klientami, którzy mogli paść ofiarą przestępstwa.
-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
28-09-2017 09:13
Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuje za odpowiedź.
Takiego stanowiska oczekiwałem ze strony Banku.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość