25-09-2017 14:26
Uprzejmie proszę o informację, jak Bank chroni dane Klientów. W dzisiejszej prasie można przeczytać następującą informację:
"Na forum w ukrytej sieci Tor pojawiło się ogłoszenie sprzedaży danych klientów czterech polskich banków – informuje niebezpiecznik.pl. W sumie chodzi o dane osobowe a także o informacje o pieniądzach 3,5 tys. osób. Przestępcy sprzedają dane po 3 zł od sztuki. Ogłoszeniodawcy twierdzą, że posiadają dane 143 klientów banku Credit Agricole, 1990 klientów Idea Banku, 438 klientów ING i 964 klientów mBanku. Za opłatą mają udostępnić oprócz danych osobowych również numer telefonu, numer konta i informacje o saldzie na rachunku. Przestępcy chwalą się, że dane są „świeże”, bowiem pozyskano je 11 września tego roku."
25-09-2017 15:12 – ostatnio edytowany 25-09-2017 17:35 przez AgnieszkaBin
Z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku. Jednocześnie zapewniamy, że przywiązujemy najwyższą wagę do bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych klientów. Nasi eksperci na bieżąco monitorują sytuację oraz są w stałym kontakcie z policją w celu wyjaśnienia tej sprawy. Zgłosiliśmy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania.
---
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
26-09-2017 05:30 | Edytowano: 26-09-2017 05:31
26-09-2017 08:26
To są jakieś żarty. Wysłałem wiadomość do banku z pytaniem jakie mamy gwarancje, że nasze dane nie wyciekły i otrzymałem odpowiedź:
"z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku.
Zapewniamy, że przywiązujemy najwyższą wagę do bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych klientów. Nasi eksperci na bieżąco monitorują sytuację oraz są w stałym kontakcie z policją w celu wyjaśnienia tej sprawy.
Zgłosiliśmy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania."
Zapytałem więc, skąd w takim razie wyciekły dane tj. numer umowy, numer rachunku i jego saldo. Komu udostępniają takie dane? Nie byłem nigdy u pośredników dowiadywać się o kredyty, żadnego kredytu oprócz jednego zakupu na raty nigdy nie miałem, więc skąd podmioty poza bankiem miały by mieć informacje o moim stanie konta. I co? Znowu ta sama regułka w odpowiedzi:
"z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku........."
Czy na każde pytanie o ten wyciek będziecie kopiować i wklejać te bzdury zamiast odpowiadać na konkretnie zadane pytania klientów? Widać jak nas szanujecie.
26-09-2017 17:34
@Konto usunięte Nie przewidujemy wydawania oświadczeń w oddziałach w tej sprawie.
26-09-2017 17:46
@sc26b Tak, jak pisaliśmy dane nie wyciekły z naszych systemów. Wiadomości podawane w mediach opierają się na informacjach przekazywanych przez przestępców. Ponieważ nie jesteśmy źródłem wycieku, nie mamy wiedzy jakie dane i od kogo pozyskali przestępcy. Nasi eksperci współpracują z policją w celu wyjaśnienia sprawy.
27-09-2017 07:23
Zgadzam się, że trzeba zaczekać na postępy śledztwa. Bezpośrednio z banku ich nie skradziono. Pytanie jednak jak się znalazły w rękach złodzieja i czy na pewno się znalazły.
Wracając do mojego pytania, gdy Bank pozna listę, zakładając, że faktycznie istnieje i jest prawdziwa, to na zapytanie indywidualne powinienem otrzymać informacje, że "moje dane"* były skradzione lub nie.
*-w odniesieniu do zainteresowanego.
28-09-2017 09:06 | Edytowano: 12-11-2017 18:53
@Konto usunięte, jesteśmy cały czas w kontakcie z organami ścigania. Co do zasady, w przypadkach podejrzenia kopiowania danych (np. karty płatniczej), kontaktujemy się z klientami, którzy mogli paść ofiarą przestępstwa.
28-09-2017 09:13
Dziękuje za odpowiedź.
Takiego stanowiska oczekiwałem ze strony Banku.
Wniosek, że środki zablokowane, a niewydane komornikowi w okresie nierozstrzygniętego zbiegu zajęć, nie należą do klienta banku, nie jest prawidłowy. W okresie obowiązywania umowy rachunku bankowego,
... 26-11-2024Dzień dobry,
Czy w aplikacji da się w jakiś sposób podejrzeć, czy dodatkowe warunki do otrzymania oprocentowania premiowego zostały spełnione?
Pytam, ponieważ mam w aplikacji dwa konta OKO Bonus, jedneg
... 26-11-2024Dzień dobry.
Chciałem uruchomić transze kredytu ale strona się nie ładuje.
Sprawdzałem w Chrome/Firefox i wersje mobilne też.
Problem jest z tym, że m.in przeglądarka nie ładuje strony z powodu Content S
Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
12 | |
11 | |
6 | |
4 | |
4 |