Konta osobiste i firmowe

Odpowiedz

Bezpieczeństwo danych Klientów

Uprzejmie proszę o informację, jak Bank chroni dane Klientów. W dzisiejszej prasie można przeczytać następującą informację:

"Na forum w ukrytej sieci Tor pojawiło się ogłoszenie sprzedaży danych klientów czterech polskich banków – informuje niebezpiecznik.pl. W sumie chodzi o dane osobowe a także o informacje o pieniądzach 3,5 tys. osób. Przestępcy sprzedają dane po 3 zł od sztuki. Ogłoszeniodawcy twierdzą, że posiadają dane 143 klientów banku Credit Agricole, 1990 klientów Idea Banku, 438 klientów ING i 964 klientów mBanku. Za opłatą mają udostępnić oprócz danych osobowych również numer telefonu, numer konta i informacje o saldzie na rachunku. Przestępcy chwalą się, że dane są „świeże”, bowiem pozyskano je 11 września tego roku."

Odpowiedz
0 Lajków
Loreek
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
25-09-2017
Wiadomość 1 z 9 (10 776 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

[ Edytowane ]

Z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku. Jednocześnie zapewniamy, że przywiązujemy najwyższą wagę do bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych klientów. Nasi eksperci na bieżąco monitorują sytuację oraz są w stałym kontakcie z policją w celu wyjaśnienia tej sprawy. Zgłosiliśmy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania. 

 

 

 

---

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaR
Były moderator
Były moderator icon
168
22
02-11-2016
Wiadomość 2 z 9 (10 765 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

[ Edytowane ]
Czy Klienci dostaną (na wniosek/ życzenie) pisemne potwierdzenie, że ich dane nie zostały (lub zostały) wykradzione?
Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 3 z 9 (10 658 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

To są jakieś żarty. Wysłałem wiadomość do banku z pytaniem jakie mamy gwarancje, że nasze dane nie wyciekły i otrzymałem odpowiedź:

"z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku.

Zapewniamy, że przywiązujemy najwyższą wagę do bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych klientów. Nasi eksperci na bieżąco monitorują sytuację  oraz są w stałym kontakcie z policją w celu wyjaśnienia tej sprawy.

Zgłosiliśmy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania."

Zapytałem więc, skąd w takim razie wyciekły dane tj. numer umowy, numer rachunku i jego saldo. Komu udostępniają takie dane? Nie byłem nigdy u pośredników dowiadywać się o kredyty, żadnego kredytu oprócz jednego zakupu na raty nigdy nie miałem, więc skąd podmioty poza bankiem miały by mieć informacje o moim stanie konta. I co? Znowu ta sama regułka w odpowiedzi:

"z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku........."

Czy na każde pytanie o ten wyciek będziecie kopiować i wklejać te bzdury zamiast odpowiadać na konkretnie zadane pytania klientów? Widać jak nas szanujecie.

Odpowiedz
0 Lajków
sc26b
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
26-09-2017
Wiadomość 4 z 9 (10 641 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

@Konto usunięte Nie przewidujemy wydawania oświadczeń w oddziałach w tej sprawie.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KamilaC
Moderator
Moderator icon
192
72
04-09-2015
Wiadomość 5 z 9 (10 510 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

@sc26b Tak, jak pisaliśmy dane nie wyciekły z naszych systemów. Wiadomości podawane w mediach opierają się na informacjach przekazywanych przez przestępców. Ponieważ nie jesteśmy źródłem wycieku, nie mamy wiedzy jakie dane i od kogo pozyskali przestępcy. Nasi eksperci współpracują z policją w celu wyjaśnienia sprawy. 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KamilaC
Moderator
Moderator icon
192
72
04-09-2015
Wiadomość 6 z 9 (10 506 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

Zgadzam się, że trzeba zaczekać na postępy śledztwa. Bezpośrednio z banku ich nie skradziono. Pytanie jednak jak się znalazły w rękach złodzieja i czy na pewno się znalazły.

Wracając do mojego pytania, gdy Bank pozna listę, zakładając, że faktycznie istnieje i jest prawdziwa, to na zapytanie indywidualne powinienem otrzymać informacje, że "moje dane"* były skradzione lub nie.

*-w odniesieniu do zainteresowanego.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 7 z 9 (10 446 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

[ Edytowane ]

@Konto usunięte, jesteśmy cały czas w kontakcie z organami ścigania. Co do zasady, w przypadkach podejrzenia kopiowania danych (np. karty płatniczej), kontaktujemy się z klientami, którzy mogli paść ofiarą przestępstwa.

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1138
226
07-06-2017
Wiadomość 8 z 9 (10 396 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

Dziękuje za odpowiedź.

Takiego stanowiska oczekiwałem ze strony Banku.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 9 z 9 (10 393 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Zamknięcie IKZE bez wpłat

Dzień dobry,
czy za zamknięcie IKZE przed upływem 12 miesięcy na które nie zostały dokonane żadne wpłaty zostanie pobrana prowizja za zwrot?

13-12-2025
Re: Powrót do starego wyglądu bankowości - AKTUALNA TO STRZAŁ W KOLANO!

Dziękujemy za opinię. Przekazałem ją do zespołu odpowiedzialnego za naszą bankowość.

12-12-2025
Re: Powrót do starego wyglądu bankowości - AKTUALNA TO STRZAŁ W KOLANO!

Witam,

Proszę o powiększenie pola tekstowego "Tytuł" oraz "Nazwa i adres odbiorcy", tak jak to było w starej wersji, a najlepiej umożliwienie opcji powrotu do starego interfejsu. Ten jest nieintuicyjny

...

12-12-2025
Najbardziej pomocni użytkownicy