Konta osobiste i firmowe

Odpowiedz

Bezpieczeństwo danych Klientów

Uprzejmie proszę o informację, jak Bank chroni dane Klientów. W dzisiejszej prasie można przeczytać następującą informację:

"Na forum w ukrytej sieci Tor pojawiło się ogłoszenie sprzedaży danych klientów czterech polskich banków – informuje niebezpiecznik.pl. W sumie chodzi o dane osobowe a także o informacje o pieniądzach 3,5 tys. osób. Przestępcy sprzedają dane po 3 zł od sztuki. Ogłoszeniodawcy twierdzą, że posiadają dane 143 klientów banku Credit Agricole, 1990 klientów Idea Banku, 438 klientów ING i 964 klientów mBanku. Za opłatą mają udostępnić oprócz danych osobowych również numer telefonu, numer konta i informacje o saldzie na rachunku. Przestępcy chwalą się, że dane są „świeże”, bowiem pozyskano je 11 września tego roku."

Odpowiedz
0 Lajków
Loreek
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
25-09-2017
Wiadomość 1 z 9 (9 039 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

[ Edytowane ]

Z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku. Jednocześnie zapewniamy, że przywiązujemy najwyższą wagę do bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych klientów. Nasi eksperci na bieżąco monitorują sytuację oraz są w stałym kontakcie z policją w celu wyjaśnienia tej sprawy. Zgłosiliśmy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania. 

 

 

 

---

Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaR
Były moderator
Były moderator icon
168
22
02-11-2016
Wiadomość 2 z 9 (9 028 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

[ Edytowane ]
Czy Klienci dostaną (na wniosek/ życzenie) pisemne potwierdzenie, że ich dane nie zostały (lub zostały) wykradzione?
Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 3 z 9 (8 921 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

To są jakieś żarty. Wysłałem wiadomość do banku z pytaniem jakie mamy gwarancje, że nasze dane nie wyciekły i otrzymałem odpowiedź:

"z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku.

Zapewniamy, że przywiązujemy najwyższą wagę do bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych klientów. Nasi eksperci na bieżąco monitorują sytuację  oraz są w stałym kontakcie z policją w celu wyjaśnienia tej sprawy.

Zgłosiliśmy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa organom ścigania."

Zapytałem więc, skąd w takim razie wyciekły dane tj. numer umowy, numer rachunku i jego saldo. Komu udostępniają takie dane? Nie byłem nigdy u pośredników dowiadywać się o kredyty, żadnego kredytu oprócz jednego zakupu na raty nigdy nie miałem, więc skąd podmioty poza bankiem miały by mieć informacje o moim stanie konta. I co? Znowu ta sama regułka w odpowiedzi:

"z przeprowadzonej przez nas analizy wynika, że dane, o których mowa w publikacjach prasowych nie wyciekły z systemów naszego banku........."

Czy na każde pytanie o ten wyciek będziecie kopiować i wklejać te bzdury zamiast odpowiadać na konkretnie zadane pytania klientów? Widać jak nas szanujecie.

Odpowiedz
0 Lajków
sc26b
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
1
0
26-09-2017
Wiadomość 4 z 9 (8 904 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

@Konto usunięte Nie przewidujemy wydawania oświadczeń w oddziałach w tej sprawie.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KamilaC
Moderator
Moderator icon
185
71
04-09-2015
Wiadomość 5 z 9 (8 773 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

@sc26b Tak, jak pisaliśmy dane nie wyciekły z naszych systemów. Wiadomości podawane w mediach opierają się na informacjach przekazywanych przez przestępców. Ponieważ nie jesteśmy źródłem wycieku, nie mamy wiedzy jakie dane i od kogo pozyskali przestępcy. Nasi eksperci współpracują z policją w celu wyjaśnienia sprawy. 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
KamilaC
Moderator
Moderator icon
185
71
04-09-2015
Wiadomość 6 z 9 (8 769 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

Zgadzam się, że trzeba zaczekać na postępy śledztwa. Bezpośrednio z banku ich nie skradziono. Pytanie jednak jak się znalazły w rękach złodzieja i czy na pewno się znalazły.

Wracając do mojego pytania, gdy Bank pozna listę, zakładając, że faktycznie istnieje i jest prawdziwa, to na zapytanie indywidualne powinienem otrzymać informacje, że "moje dane"* były skradzione lub nie.

*-w odniesieniu do zainteresowanego.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 7 z 9 (8 709 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

[ Edytowane ]

@Konto usunięte, jesteśmy cały czas w kontakcie z organami ścigania. Co do zasady, w przypadkach podejrzenia kopiowania danych (np. karty płatniczej), kontaktujemy się z klientami, którzy mogli paść ofiarą przestępstwa.

 



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
IlonaU
Moderator
Moderator icon
1096
216
07-06-2017
Wiadomość 8 z 9 (8 659 wyświetleń)

Re.: Bezpieczeństwo danych Klientów

Dziękuje za odpowiedź.

Takiego stanowiska oczekiwałem ze strony Banku.

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 9 z 9 (8 656 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Re.: Zbieg egzekucji

Wniosek, że środki zablokowane, a niewydane komornikowi w okresie nierozstrzygniętego zbiegu zajęć, nie należą do klienta banku, nie jest prawidłowy. W okresie obowiązywania umowy rachunku bankowego,

...

26-11-2024
Oko bonus dodatkowe warunki

Dzień dobry,

Czy w aplikacji da się w jakiś sposób podejrzeć, czy dodatkowe warunki do otrzymania oprocentowania premiowego zostały spełnione?

Pytam, ponieważ mam w aplikacji dwa konta OKO Bonus, jedneg

...

26-11-2024
Uruchomienie transzy - strona sie nie ładuje - security issue

Dzień dobry.
Chciałem uruchomić transze kredytu ale strona się nie ładuje.
Sprawdzałem w Chrome/Firefox i wersje mobilne też.


Problem jest z tym, że m.in przeglądarka nie ładuje strony z powodu Content S

...

26-11-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy