Odpowiedz

U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Czy ING planuje wprowadzić standard zabezpieczeń U2F? Pozwoliło by to w bardzo wygodny i bezpieczny (bezpieczniejszy niż tokeny/SMS) sposób logować się do bankowości internetowej i zatwierdzania operacji?

Poniżej linki iopsujące technologię:

Bisti
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
13
22
19-01-2016
Wiadomość 1 z 82 (126 506 wyświetleń)

Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Sam interesuje się tym urządzeniem. Gdyby Banki wprowadziły go do autoryzacji to byłby kolejny argument za jego nabyciem.

Popieram propozycję @Bisti.

Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 2 z 82 (126 369 wyświetleń)

Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

@Bisti Jak najbardziej pracujemy nad nowymi sposobami autoryzacji i autentykacji. System, o którym piszesz jest tylko jednym z dostępnych rozwiązań. Bank jest instytucją szczególnego zaufania, tym bardziej dokładnie musimy przeanalizować "+" i "-" wrdażanych systemów.

Jeśli podoba ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
IwonaP
Były moderator
Były moderator icon
136
42
04-09-2015
Wiadomość 3 z 82 (126 324 wyświetleń)

Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Odgrzeje kotleta. ING jest board level member w FIDO alliance ( To oni stworzyli protokół U2F) a do tego piszą na stronie: "We support FIDO authentication and its advancement globally, because it’s an open, scalable and interoperable framework that can support the current and future authentication needs of our customers and the industry.” (https://fidoalliance.org/participate/members) tak wiec pytanie nie powinno brzmieć: czy ING planuje wdrożyć u2f? Tylko: gdzie w ustawieniach włączyć obsługę U2F.
Jacekb
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
6
01-05-2017
Wiadomość 4 z 82 (125 728 wyświetleń)

Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Świetny pomysł z U2F. Proszę wprowadźcie to
robertmeka
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
4
23-02-2017
Wiadomość 5 z 82 (124 953 wyświetleń)

Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Odświeżam temat. Czy ING planuje wprowadzić logowanie z udziałem u2f? 

Jest to wiele bezpieczniejszy sposób niż dotychczasowe opcje.

grzesiek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
2
22-03-2018
Wiadomość 6 z 82 (120 474 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Nie planujemy takiego wdrożenia. Zachowujemy dotychczasowe dające bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
785
172
04-09-2015
Wiadomość 7 z 82 (120 443 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Wysoki, ale nie tak bardzo jak to ma miejsce w przypadku U2F. Z żalem oznaczam odpowiedź pani Agnieszki jako "rozwiązanie".
Odpowiedz
0 Lajków
Bisti
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
13
22
19-01-2016
Wiadomość 8 z 82 (120 426 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

W kontekście coraz większych problemów, ponawiam zapytanie, nie "czy" ale "kiedy" wdrożycie standard U2F.

Doskonale zdajecie sobie sprawę z tego jakie potencjalne zagrożenia czekają na użytkowników serwisów

bankowych i że może się to wiązać z utratą pieniędzy klientów. Chowanie głowy w piasek i stwierdzenie,

że jesteśmy bezpieczni nie dodaje powagi, choćby w kontekście ostatniego przypadku awarii wszystkiego.

Problem się nasila i pójście drogą rozwoju powinno być w interesie banku a przede wszystkim jego klientów.

 

rs2065
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
3
07-12-2018
Wiadomość 9 z 82 (116 763 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Obecnie analizujemy rozwiązanie jakim jest U2F – jeżeli zaplanujemy jego wdrożenie, odpowiednio wcześniej poinformujemy o tym naszych klientów.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
WiolettaS
Moderator
Moderator icon
538
120
04-09-2015
Wiadomość 10 z 82 (116 409 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Zablokowane konto przez dział bezpieczenstwa

Aby to wyjaśnić, napisz proszę do specjalisty na czacie w Moim ING. Czat znajdziesz na dole strony po zalogowaniu do Mojego ING. Czatujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 22:00 i w sobot...

20-07-2024
Re.: Wpłatomat nie wydał pieniędzy mimo błędu transakcji

Otrzymaliśmy wiadomość, że w Twojej sprawie są dostępne nowe informacje. Znajdziesz je po zalogowaniu w Moim ING

19-07-2024
Re.: Nie można dodać karty ING Visa do Google Pay

Prosimy, napisz do nas na czacie po zalogowaniu do Mojego ING. Dzięki temu będziemy mieli wgląd do danych w systemie i sprawdzimy Twoją kartę.

 

19-07-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy