Odpowiedz

U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Czy ING planuje wprowadzić standard zabezpieczeń U2F? Pozwoliło by to w bardzo wygodny i bezpieczny (bezpieczniejszy niż tokeny/SMS) sposób logować się do bankowości internetowej i zatwierdzania operacji?

Poniżej linki iopsujące technologię:

Bisti
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
13
22
19-01-2016
Wiadomość 1 z 82 (131 014 wyświetleń)

Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Sam interesuje się tym urządzeniem. Gdyby Banki wprowadziły go do autoryzacji to byłby kolejny argument za jego nabyciem.

Popieram propozycję @Bisti.

Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 2 z 82 (130 875 wyświetleń)

Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

@Bisti Jak najbardziej pracujemy nad nowymi sposobami autoryzacji i autentykacji. System, o którym piszesz jest tylko jednym z dostępnych rozwiązań. Bank jest instytucją szczególnego zaufania, tym bardziej dokładnie musimy przeanalizować "+" i "-" wrdażanych systemów.

Jeśli podoba ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
IwonaP
Były moderator
Były moderator icon
136
43
04-09-2015
Wiadomość 3 z 82 (130 830 wyświetleń)

Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Odgrzeje kotleta. ING jest board level member w FIDO alliance ( To oni stworzyli protokół U2F) a do tego piszą na stronie: "We support FIDO authentication and its advancement globally, because it’s an open, scalable and interoperable framework that can support the current and future authentication needs of our customers and the industry.” (https://fidoalliance.org/participate/members) tak wiec pytanie nie powinno brzmieć: czy ING planuje wdrożyć u2f? Tylko: gdzie w ustawieniach włączyć obsługę U2F.
Jacekb
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
6
01-05-2017
Wiadomość 4 z 82 (130 234 wyświetleń)

Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Świetny pomysł z U2F. Proszę wprowadźcie to
robertmeka
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
4
23-02-2017
Wiadomość 5 z 82 (129 451 wyświetleń)

Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Odświeżam temat. Czy ING planuje wprowadzić logowanie z udziałem u2f? 

Jest to wiele bezpieczniejszy sposób niż dotychczasowe opcje.

grzesiek
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
4
2
22-03-2018
Wiadomość 6 z 82 (124 968 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Nie planujemy takiego wdrożenia. Zachowujemy dotychczasowe dające bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta
Odpowiedz
0 Lajków
AgnieszkaBin
Moderator
Moderator icon
787
172
04-09-2015
Wiadomość 7 z 82 (124 936 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Wysoki, ale nie tak bardzo jak to ma miejsce w przypadku U2F. Z żalem oznaczam odpowiedź pani Agnieszki jako "rozwiązanie".
Odpowiedz
0 Lajków
Bisti
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
13
22
19-01-2016
Wiadomość 8 z 82 (124 918 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

W kontekście coraz większych problemów, ponawiam zapytanie, nie "czy" ale "kiedy" wdrożycie standard U2F.

Doskonale zdajecie sobie sprawę z tego jakie potencjalne zagrożenia czekają na użytkowników serwisów

bankowych i że może się to wiązać z utratą pieniędzy klientów. Chowanie głowy w piasek i stwierdzenie,

że jesteśmy bezpieczni nie dodaje powagi, choćby w kontekście ostatniego przypadku awarii wszystkiego.

Problem się nasila i pójście drogą rozwoju powinno być w interesie banku a przede wszystkim jego klientów.

 

rs2065
Doradca z ambicjami I
Doradca z ambicjami I icon
1
3
07-12-2018
Wiadomość 9 z 82 (121 249 wyświetleń)

Re: Re.: U2F - Universal 2nd Factor Authentication

Obecnie analizujemy rozwiązanie jakim jest U2F – jeżeli zaplanujemy jego wdrożenie, odpowiednio wcześniej poinformujemy o tym naszych klientów.



-----------------
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Jeśli chcesz szybciej uzyskać odpowiedź, zachęcamy Cię do kontaktu na czacie w Moim ING lub skorzystania z Wirtualnego Asystenta.
Odpowiedz
0 Lajków
WiolettaS
Moderator
Moderator icon
540
121
04-09-2015
Wiadomość 10 z 82 (120 893 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re.: Restrukturyzacja

W trakcie spłaty produktu restrukturyzowanego klient nie może wnioskować o nowe zobowiązanie kredytowe (takie wnioski zakończą się decyzją negatywną). Po spłacie nie możemy jednoznacznie określić jak ...

10-09-2024
Re.: Niedziałająca aplikacja WRP0000

Aplikacja jest projektowana i optymalizowana na używanie jej w normalnym środowisku bazowym Androida, a nie w kontenerach aplikacyjnych jakimi jest sejf. Nie mamy dostępu do informacji jak działa sejf

...

10-09-2024
Re.: Aktualny Czas wydania decyzji

Udało się otrzymać decyzje ?

10-09-2024
Najbardziej pomocni użytkownicy