07-02-2016 10:47
Dlaczego ING nie oferuje funkcji każdorazowej autoryzacji przelewu za pomoca sms-a?
Przypadkowe czy losowe smsy wyliczone według bóg wie jakiego algorytmu ,nie zapewniaja poprawnej kontroli,jesli komus to wystarcza te jego sprawa.
Mnie nie wystarcza,mam ograniczone zaufanie do Was.
W innych bankach nie mają z tym problemu,funkcję można włączyc bądź nie.
Każdy przelew jest autoryzowany wiadomością sms, tylko u Was jest inaczej,na klientach nie można oszczedzać!!!!
Kiedy taka opcja zostanie uruchomiona ?
Oczekuję konkretnej i rzetelnej odpowiedzi....
08-02-2016 11:41
Wykorzystujemy wiele zabezpieczeń przed próbami ataków. Dodatkowo prosimy, aby stosować się do zasad bezpieczeństwa.
Algorytm autoryzacji na bieżąco zmieniamy w zależności od różnych warunków oraz informacji zarówno na temat jednego klienta jak i całego banku.
Zapisałam propozycję SMS-ów do każdej transakcji.
08-02-2016 13:15
To ja przy okazji chciałem zapytać co zmieniło się w temacie potwierdzeń za przelewy bo dzisiaj wykonując opłaty na ZUS musiałem każdorazowo potwierdzać transakcję kodem z SMSa, do tej pory system mnie o to nie prosił od bardzo dawna co mi zresztą odpowiadało. Rzeczywiście dobrze byłoby dodać opcję wyboru czy ktoś chce autoryzować każdy przelew czy ufać algorytmom banku.
08-02-2016 21:02
Nie dokonywaliśmy żadnych zmian w algorytmie autoryzacji. Aczkolwiek opisana sytuacja wskazuje na jego poprawne działanie
Pozdrawiam
Dietmar
09-02-2016 10:38
Czy to oznacza, że przez ostatnich dobrych parę lat system nie działał prawidłowo??
10-02-2016 08:25
System działa prawidłowo. Algorytm, który bank stosuje, nie jest ujawniany ze względów bezpieczeństwa. Uwzględnia on wiele czynników, które są aktualizowane (biorą pod uwage coraz to nowsze zagrożenia). Jako klient musisz być przygotowany na to, że system w każdej sytuacji może poprosić o wpisanie kodu autoryzacyjnego.
02-03-2016 16:08 | Edytowano: 02-03-2016 16:10
Nie, system nie działa prawidłowo! Dla przelewów *WZORCOWYCH* (które musiałem potwierdzić wcześniej) do ZUS od 2 miesięcy musze autoryzować niektóre przelewy co jest, jakby to delikatnie... idiotyczne.
Pal diabli jak jestem pod telefonem i mam zasięg, ale jak człowiek jest dosyć daleko i ma tylko wifi to można wyjść z siebie próbując zrobić wcześniej zdefiniowany przelew który wykonuje się od kilku lat :/
Jakoś w innych bankach można wybrać, czy wzorce są zaufane czy nie i czy trzeba je każdorazowo autoryzować... ale nie, ING jest "przelajkowany" ostatnio...
Do pana MateuszO - polecam prowadzić własną DG i spóźnić się jeden dzień z przelewem do jakiejś państwowej instytucji - po prostu sama radośc, a ING właśnie bardzo, bardzo, baaaardzo ułatwił ten proces (tak, to jest sarkazm!) :/
04-03-2016 01:56
To jest jak walka z wiatrakami klienci swoje bank swoje. Ten temat był już wałkowany na starym forum gdzie odpowiedzi były dokładnie takie same tajne wyliczenia które działają w magiczny sposób na niewielkie kwoty ( autoryzacyjny na doładowanie za 5 zł a za zakupy na kilkaset złotych ni widu ni słychu smsa) . Dziwi mnie takie olewcze podejście banku do klientów, gdzie klienci sygnalizują,że nie czują się bezpiecznie i wytykają wady w zabezpieczeniach a bank twierdzi ze wszystko ok algorytm działa. Jak już ktoś wspomniał wyżej inne banki nie mają problemów z tym aby autoryzować każdą transakcję nie tylko te za doładowanie teleonu.
04-03-2016 08:24
Tłumaczenia banku, że system autoyzacji przelewów jest bezpieczny jakoś nie trafia do użytkowników i trudno się temu dziwić skoro system żąda zatwierdzania przelewu wzorcowego, doładowania a nawet przelewu na inne własne konto, a z drugiej strony przelewy na niemałe kwoty na rachunek, na który dany klient nigdy do tej pory nie zlecał przelewu są puszczane bez autoryzacji.
Mam wrażenie, że cały ten tajemny algorytm sprowadza się tylko do jednego, oszczędności na wysyłanych smsach.
Czy uruchomienie autoryzacji każdego przelewu to aż tak duży koszt dla banku ? Wystarczyłoby wprowadzić możliwość wyłączenia autoryzacji przy doładowaniach, przelewach własnych, wzorcowych, ewentualnie przy przelewach na niskie kwoty, do ustalenia we własnym zakresie przez klienta. Takimi problemami powinni zająć się pracownicy pracujący nad nowym systemem transakcyjnym, a nie skupiać się nad kółkami i innymi kolorowankami.
04-03-2016 14:46
Ano właśnie. Mnie chyba bardziej niż brak potiwerdzania przelewów wkurza to, że wymaga się potwierdzania przelewów, które można uznać za 'bezpieczne' (własne rachunki, przelewy wzorcowe), co zwyczajnie już wkurza...
Jeżeli bank chce być taki oszczędny na wiadomościach SMS (co imho jest raczej bezsensownym oszczędzaniem) to niech wprowadzi czasowe tokeny w formie aplikacji (jak w przypadku weryfikacji dwuetapowej czy tokenów sprzętowych) - wtedy odpada koszt wysłania wiadomości... ale bank na takową sugestię odpowiedział tylko, że "fajnie, ale nawet nie planujemy"... no litości.
mogli w jakiś sposób poinformować, niekiedy są komunikaty o ew. przerwach lub awariach
07-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
24 | |
13 | |
13 | |
7 | |
6 |