05-12-2020 11:12
05-12-2020 11:26
To nie jest prawda. Odszkodowanie w przypadku zobowiązań kontraktowych obejmuje zarówno poniesioną stratę, jak i utracone korzyści (lucrum cessans). W przykładzie z pociągiem mamy akurat podwójną stratę - bilet na pociąg i niezrealizowany koncert, przewoźnik odpowie za oba (wiele też zależy od umowy z przewoźnikiem). Problemem jest akurat nie zasada odpowiedzialności za utraconą korzyść, ale jej wykazanie - ciężar dowodu że "chciałem kupić taniej i drożej sprzedać" spoczywa na inwestorze. Strata jest łatwiejsza do wykazania. Bez problemu natomiast wykażemy wszyscy jedno - brak możliwości korzystania z kapitału i należne od tego co najmniej odsetki ustawowe. Kto ma debet, może przedstawić koszty z debetu.
05-12-2020 11:37
§ 25
Świadczenie usługi przyjmowania i przekazywania zleceń
1. Biuro Maklerskie świadczy usługę przyjmowania od Klienta Zleceń i przekazywania ich do
Miejsca wykonania w celu ich wykonania.
2. Biuro Maklerskie – wykonując czynności, o których mowa w poprzednim punkcie – zobowiązuje
się, że wykona je z należytą starannością, którą określa się przy uwzględnieniu zawodowego
charakteru tej działalności.
§ 26
Tryb i warunki składania Zleceń i Dyspozycji przez Klienta za pomocą Systemu internetowego i
Serwisu telefonicznego Biura Maklerskiego
1. Klient – na podstawie Umowy podczas jej wykonywania – będzie miał prawo składać Dyspozycje
lub Zlecenia, także za pomocą:
a) Systemu internetowego Biura Maklerskiego lub,
b) Serwisu telefonicznego Biura Maklerskiego
Czy w dniach 03-04 12 2020 miałem takie prawo?
05-12-2020 12:50
Ten komunikat nie napawa optymizmem.
Sobota, 10:05 (66 godzina niedostępności)
Wciąż pracujemy w pełnym składzie nad udostępnieniem Maklera. W nocy przeprowadziliśmy kolejne prace naprawcze. Robimy wszystko co w naszej mocy, żeby podczas najbliższej sesji Giełdy Papierów Wartościowych można było korzystać ze wszystkich funkcji Maklera.
Zapewne błędnie, ale odebrałem to jako sygnał - "Drodzy klienci ING, może uda się uruchomić INGMakler w trakcie sesji, dzięki wytężonej pracy jest szansa na godziny południowe (13.00) w poniedziałek. Trzymajcie kciuki".
05-12-2020 13:27
W nocy przeprowadziliśmy kolejne prace naprawcze. Robimy wszystko co w naszej mocy, żeby podczas najbliższej sesji Giełdy Papierów Wartościowych można było korzystać ze wszystkich funkcji Maklera.
Rozumiem nie odpalamy programu w trakcie sesji - możliwość wystąpienia błędów, ale niemożliwość uruchomienia programu 20 godzin po zakończeniu sesji? Przecież historia jest archiwizowana, wgrywamy wersje programu i historyczne dane i działamy. A tu co kolejne prace naprawcze - czy to jest jakiś dziurawy dach, który trzeba naprawić. Robimy wszystko co w naszej mocy, żeby można było korzystać ze wszystkich funkcji Maklera - a można korzystać nie ze wszystkich funkcji Maklera? Pytanie do moderatora: co przez 70 godzin pracując w pełnym składzie można naprawiać w programie komputerowym, który działał 72 godziny temu. Czy coś jest ukrywane o czym nie można napisać? Jaka jest prawda?
05-12-2020 13:41
05-12-2020 13:48
Rozdział VI Wykonywanie zleceń nabycia lub zbycia Instrumentów finansowych na rachunek
dającego Zlecenie
§ 27
Świadczenie usługi wykonywania zleceń
1. Biuro Maklerskie zobowiązuje się, że będzie stale przyjmować od Klienta Zlecenia, aby je
wykonać w Miejscu wykonania.
2. Nabycie lub zbycie Instrumentów finansowych odbywa się na podstawie Zlecenia brokerskiego
wystawionego na podstawie i w granicach Zlecenia.
3. Biuro Maklerskie z należytą starannością - którą określa się przy uwzględnieniu zawodowego
charakteru tej działalności - wykonuje czynności, o których mowa w poprzednich punktach
§ 29
1. Klient może składać Zlecenia wyłącznie poprzez System internetowy Biura Maklerskiego lub
Serwis telefoniczny Biura Maklerskiego.
Czy 03 i 04 12 2020 mogłem składać zlecenia?
05-12-2020 13:56
Cześć,
nie sądzę, żeby w reklamacjach ktoś uwzględniał koncert życzeń.Przecież każdy może powiedzieć, że miał zamiar sprzedać wszystkie swoje akcje w czwartek rano i kupić ... (podaje coś co urosło np. 20%) a na koniec dnia sprzedać. Jeśli to jest niewiarygodne, bo ktoś powie, że za mała płynność byłaby do sprzedaży wystarczyłoby napisać, że chciało się za cały kapitał, jeszcze dodatkowo zwiększony o dźwignię kupić np. akcje CDR (żeby nie szaleć) przy ich płynności sprzedaż byłaby możliwa. I wio. Dodatkowe hajsiwo w porfelu.
Giełda jest na tyle zmienna, że nikt nie rozpatrzy reklamacji na korzyść klienta, która brzmi w czwartek rano miałem zamiar kupić akcje X, a na zakończenie sesji je sprzedać. To i tak jest wariant do "leniwej" reklamacji, bo w trakcie dnia znając przebieg kursu poszczególnych akcji można by się nieźle obłowić nie ponosząc żadnego ryzyka.
W związku z powyższym myślę, że w najlepszym wypadku (wariant mega optymistyczny) można by w reklamacji opisywać w sytuację, gdzie chciało się sprzedawać akcje z portfela. I to w tym wypadku uważam, że trzeba byłoby to zrobić teraz jeśli sprawa dotyczy akcji z czwartku bądź piątku. W poniedziałek jeśli sesja się otworzy i makler będzie działał będzie już po ptakach (bo będziemy mieć możliwość działania)
Sprawą musi się zająć ktoś większy - kancelaria prawna, która wyjaśni, czy jesteśmy w stanie i co jesteśmy w stanie "ugrać".
Jeśli będziecie pisać reklamacje "koncert życzeń" nikt ich nie uwzględni tak czy inaczej, a nie jestem pewien czy da się później z rozpatrzoną odmownie reklamacją zrobić. Chyba, przez jakiegoś rzecznika i tu znów kłopot ... bo jeden nic nie zrobi - siła w kupie
05-12-2020 13:56
05-12-2020 13:56
§ 31
1. Biuro Maklerskie przekazuje zlecenia do realizacji do Miejsca wykonania według kolejności, w
jakiej je przyjmuje.
2. Potwierdzenie przyjęcia Zlecenia przez Biuro Maklerskie nie jest równoznaczne z przyjęciem go w
Miejscu wykonania, do którego jest kierowane.
3. W przypadku zakłóceń lub braku łączności z Miejscem wykonania Biuro Maklerskie ma prawo nie
wykonywać Zlecenia
Przyczyną problemów jest awaria po strony dostawcy jednej z usług Maklera
Na ścieżce przywracania aplikacji i danych z ostatnich dni pojawiły się problemy
Czyli łączność z GPW była.
Skontaktuj się z nami przez czat po zalogowaniu do Mojego ING przez przeglądarkę WWW lub infolinią pod numerem 32 357 00 69 - sprawdzimy co jest powodem.
25-11-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
7 | |
5 | |
4 | |
4 | |
3 |