05-12-2020 11:12
05-12-2020 11:26
To nie jest prawda. Odszkodowanie w przypadku zobowiązań kontraktowych obejmuje zarówno poniesioną stratę, jak i utracone korzyści (lucrum cessans). W przykładzie z pociągiem mamy akurat podwójną stratę - bilet na pociąg i niezrealizowany koncert, przewoźnik odpowie za oba (wiele też zależy od umowy z przewoźnikiem). Problemem jest akurat nie zasada odpowiedzialności za utraconą korzyść, ale jej wykazanie - ciężar dowodu że "chciałem kupić taniej i drożej sprzedać" spoczywa na inwestorze. Strata jest łatwiejsza do wykazania. Bez problemu natomiast wykażemy wszyscy jedno - brak możliwości korzystania z kapitału i należne od tego co najmniej odsetki ustawowe. Kto ma debet, może przedstawić koszty z debetu.
05-12-2020 11:37
§ 25
Świadczenie usługi przyjmowania i przekazywania zleceń
1. Biuro Maklerskie świadczy usługę przyjmowania od Klienta Zleceń i przekazywania ich do
Miejsca wykonania w celu ich wykonania.
2. Biuro Maklerskie – wykonując czynności, o których mowa w poprzednim punkcie – zobowiązuje
się, że wykona je z należytą starannością, którą określa się przy uwzględnieniu zawodowego
charakteru tej działalności.
§ 26
Tryb i warunki składania Zleceń i Dyspozycji przez Klienta za pomocą Systemu internetowego i
Serwisu telefonicznego Biura Maklerskiego
1. Klient – na podstawie Umowy podczas jej wykonywania – będzie miał prawo składać Dyspozycje
lub Zlecenia, także za pomocą:
a) Systemu internetowego Biura Maklerskiego lub,
b) Serwisu telefonicznego Biura Maklerskiego
Czy w dniach 03-04 12 2020 miałem takie prawo?
05-12-2020 12:50
Ten komunikat nie napawa optymizmem.
Sobota, 10:05 (66 godzina niedostępności)
Wciąż pracujemy w pełnym składzie nad udostępnieniem Maklera. W nocy przeprowadziliśmy kolejne prace naprawcze. Robimy wszystko co w naszej mocy, żeby podczas najbliższej sesji Giełdy Papierów Wartościowych można było korzystać ze wszystkich funkcji Maklera.
Zapewne błędnie, ale odebrałem to jako sygnał - "Drodzy klienci ING, może uda się uruchomić INGMakler w trakcie sesji, dzięki wytężonej pracy jest szansa na godziny południowe (13.00) w poniedziałek. Trzymajcie kciuki".
05-12-2020 13:27
W nocy przeprowadziliśmy kolejne prace naprawcze. Robimy wszystko co w naszej mocy, żeby podczas najbliższej sesji Giełdy Papierów Wartościowych można było korzystać ze wszystkich funkcji Maklera.
Rozumiem nie odpalamy programu w trakcie sesji - możliwość wystąpienia błędów, ale niemożliwość uruchomienia programu 20 godzin po zakończeniu sesji? Przecież historia jest archiwizowana, wgrywamy wersje programu i historyczne dane i działamy. A tu co kolejne prace naprawcze - czy to jest jakiś dziurawy dach, który trzeba naprawić. Robimy wszystko co w naszej mocy, żeby można było korzystać ze wszystkich funkcji Maklera - a można korzystać nie ze wszystkich funkcji Maklera? Pytanie do moderatora: co przez 70 godzin pracując w pełnym składzie można naprawiać w programie komputerowym, który działał 72 godziny temu. Czy coś jest ukrywane o czym nie można napisać? Jaka jest prawda?
05-12-2020 13:41
05-12-2020 13:48
Rozdział VI Wykonywanie zleceń nabycia lub zbycia Instrumentów finansowych na rachunek
dającego Zlecenie
§ 27
Świadczenie usługi wykonywania zleceń
1. Biuro Maklerskie zobowiązuje się, że będzie stale przyjmować od Klienta Zlecenia, aby je
wykonać w Miejscu wykonania.
2. Nabycie lub zbycie Instrumentów finansowych odbywa się na podstawie Zlecenia brokerskiego
wystawionego na podstawie i w granicach Zlecenia.
3. Biuro Maklerskie z należytą starannością - którą określa się przy uwzględnieniu zawodowego
charakteru tej działalności - wykonuje czynności, o których mowa w poprzednich punktach
§ 29
1. Klient może składać Zlecenia wyłącznie poprzez System internetowy Biura Maklerskiego lub
Serwis telefoniczny Biura Maklerskiego.
Czy 03 i 04 12 2020 mogłem składać zlecenia?
05-12-2020 13:56
Cześć,
nie sądzę, żeby w reklamacjach ktoś uwzględniał koncert życzeń.Przecież każdy może powiedzieć, że miał zamiar sprzedać wszystkie swoje akcje w czwartek rano i kupić ... (podaje coś co urosło np. 20%) a na koniec dnia sprzedać. Jeśli to jest niewiarygodne, bo ktoś powie, że za mała płynność byłaby do sprzedaży wystarczyłoby napisać, że chciało się za cały kapitał, jeszcze dodatkowo zwiększony o dźwignię kupić np. akcje CDR (żeby nie szaleć) przy ich płynności sprzedaż byłaby możliwa. I wio. Dodatkowe hajsiwo w porfelu.
Giełda jest na tyle zmienna, że nikt nie rozpatrzy reklamacji na korzyść klienta, która brzmi w czwartek rano miałem zamiar kupić akcje X, a na zakończenie sesji je sprzedać. To i tak jest wariant do "leniwej" reklamacji, bo w trakcie dnia znając przebieg kursu poszczególnych akcji można by się nieźle obłowić nie ponosząc żadnego ryzyka.
W związku z powyższym myślę, że w najlepszym wypadku (wariant mega optymistyczny) można by w reklamacji opisywać w sytuację, gdzie chciało się sprzedawać akcje z portfela. I to w tym wypadku uważam, że trzeba byłoby to zrobić teraz jeśli sprawa dotyczy akcji z czwartku bądź piątku. W poniedziałek jeśli sesja się otworzy i makler będzie działał będzie już po ptakach (bo będziemy mieć możliwość działania)
Sprawą musi się zająć ktoś większy - kancelaria prawna, która wyjaśni, czy jesteśmy w stanie i co jesteśmy w stanie "ugrać".
Jeśli będziecie pisać reklamacje "koncert życzeń" nikt ich nie uwzględni tak czy inaczej, a nie jestem pewien czy da się później z rozpatrzoną odmownie reklamacją zrobić. Chyba, przez jakiegoś rzecznika i tu znów kłopot ... bo jeden nic nie zrobi - siła w kupie
05-12-2020 13:56
05-12-2020 13:56
§ 31
1. Biuro Maklerskie przekazuje zlecenia do realizacji do Miejsca wykonania według kolejności, w
jakiej je przyjmuje.
2. Potwierdzenie przyjęcia Zlecenia przez Biuro Maklerskie nie jest równoznaczne z przyjęciem go w
Miejscu wykonania, do którego jest kierowane.
3. W przypadku zakłóceń lub braku łączności z Miejscem wykonania Biuro Maklerskie ma prawo nie
wykonywać Zlecenia
Przyczyną problemów jest awaria po strony dostawcy jednej z usług Maklera
Na ścieżce przywracania aplikacji i danych z ostatnich dni pojawiły się problemy
Czyli łączność z GPW była.
Witaj,
chciałabym pomóc, ale przez Społeczność nie mogę potwierdzić Twoich danych. Jest to ogólny kontakt. Do wyjaśnienia tej sytuacji będzie potrzebne zgłoszenie techniczne. Możemy je przyjąć podczas
Przez Społeczność nie mogę sprawdzić Twojej sytuacji. Jest to ogólny kontakt. Proszę, napisz do nas na czacie w Moim ING od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Specjaliści hipoteczni sprawdzą syt
... 18-04-2024Szkoda, byłaby to bardzo przydatna funkcja.
Niestety, ale "Zapłać rachunek ze zdjęcia lub pliku", to zupełnie inna funkcja, zupełnie nieprzydatna dla klienta indywidualnego, który przy kasie w sklepie
... 18-04-2024Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
24 | |
13 | |
12 | |
6 | |
5 |