05-12-2020 19:30
Co do fantów, ktore dorzucą to dlugopis chyba tez bedzie
05-12-2020 19:48
Może nawet krówka
05-12-2020 19:52
Szanowni,
Sam mam aktywa w ING Banku Śląskim powyżej 1 mln PLN, nie wiem czy to dużo czy mało, dla mnie dużo.
W akcjach nie mam dużych kwot, kilkadziesiąt tysięcy PLN.
Sam jestem po informatyce i działam trochę w branży IT. Obecnie od kilku lat na stanowiskach wyższego szczebla managerskiego.
Oprócz tego, że my inwestorzy tracimy to bank również traci tj. nie zarabia prowizji z realizowanych transakcji, straty banku idą w miliony. Tak więc mamy tutaj sytuację LOSS - LOSS. Jak mówi rzymskie porzekadło "spowodował ten, kto odniósł korzyść na tej sytuacji" tutaj obie strony w tym momencie tracą, bank traci podwójnie, ponieważ czeka go długa batalia, którą wygra. Od początku bank argumentuje, że wina leży po stronie dostawcy, to dostawca jest w świetle banku odpowiedzialny, nie oni, bank zapewne jest zabezpieczony umowami w tej materii. Szkoda nerwów indywidualnych inwestorów to długoletnie batalie, lepiej to przemilczeć i przełknąć, potraktować jako nieszczęśliwy wypadek. A teraz do rzeczy: z mojego doświadczenia, a proszę mi wierzyć, że bardzo dużego w tej kwestii, a wiem jak działa branża IT w takiej sytuacji, wygląda to tak:
1. Bank wydając od środy wieczór kolejne komunikaty kupować czas, ponieważ wiedział, że awaria jest poważna i wiedział, że nie usunie usterki tak szybko jak myśleli
2. Nie ma oficjalnego tłumaczenia, ponieważ jeżeli byłoby zgodne ze stanem faktycznym co się najprawdopodobniej stało to ludzie posiadający tam środki ruszyliby na oddziały i zmasakrowaliby wszystko co znaleźliby na swojej drodze,
3. Według moich przypuszczeń (jest to moje indywidualne, subiektywne odczucie, nie poparte faktami, lecz doświadczeniem), bank padł ofiarą ataku hakerskiego lub wewnętrznego działania pracownika, który celowo lub nieumyślnie wprowadził do systemu wirus (lub atak z zewnątrz), poprzez to zniknęła cała baza danych rachunków maklerskich klientów indywidualnych lub wszystkie pliki bazy zostały poszyfrowane celem wyłudzenia pieniędzy przez grupy hakerskie. Bank myślał, że w nocy postawi wszystko od nowa jednak z mojego doświadczenia to trwa kilka dni. Sam stawiałem od nowa duży serwer z przyłączeniami stacjonarnymi i zdalnymi w dużej firmie w Trójmieście z kilkoma oddziałami i trwało to 2 dni. Tak więc myślę, że bank może posiadać na innych serwerach backup i zapis bazy danych z "ostatniej sesji", przynajmniej zgodnie ze sztuką powinni mieć serwery zewnętrzne poza siecią, gdzie odkładane są przynajmniej raz na dobę dane. I myślę, że w tym przypadku pracują nad odtworzeniem bazy i połączenia wszystkiego w całość. Natomiast jeżeli nie mają danych backupowych to nie wiem dokładnie, ale być może będą próbowali odtwarzać dane na podstawie zapisów z KDPW, jednak zanim to zrobią to będzie już za nami rajd św. Mikołaja, efekty stycznia i kolejny black friday )
05-12-2020 20:13
Intensywne prace cały czas trwają. Mamy nadzieję, że jutro powiadomimy Was o działającym module Makler.
05-12-2020 20:35
Zmienił się tekst "instrukcji" składania reklamacji, wczoraj wieczorem dopisali fragment, który zaznaczyłem na czerwono.
Jeśli chcesz zgłosić reklamację wynikającą z tej niedostępności, przygotuj proszę dokładne informacje dotyczące operacji na aktywach, które posiadasz na koncie maklerskim, a której nie udało Ci się wskutek awarii wykonać. Będziemy ich potrzebować, by tę reklamację rozpatrzyć.
Kiedy kolejna wersja zawężająca ilość poszkodowanych ?
05-12-2020 20:51
Trochę trudno zapisać jakie się miało wykonać operację skoro nie ma się dostępu do własnych kont. Ale fakt jest taki, że padło wszystko w dwa świetne dni dla giełdy i wiele zysków które można było zrealizować zniknęło bezpowrotnie.
05-12-2020 20:57
Jeszcze w kwestii reklamacji - oprócz kwestii związanych z konkretnymi papierami i wątpliwościami jak udowodnić stratę lub utracone korzyści, widzę roszczenie ogólne, neutralne, w postaci zwolnienia z 1% opłaty przy przeniesieniu rachunku do innego DM.
Bo chyba nie wypada, żeby klienta zawiedzionego z winy ING jeszcze skubać na do widzenia.
No i może taki wniosek zmobilizuje ING do próby utrzymania klienta.
05-12-2020 21:31
05-12-2020 21:57
wiem że nie do końca na temat, ale może kogoś też zainteresuje : czy ktoś z Was mógłby polecić dobre BM z oprogramowaniem , które będzie działać na apple macOS?
05-12-2020 22:37
Dzień dobry,
proszę, sprawdź czy w ustawieniach programu antywirusowego nie masz wprowadzonych ograniczeń dla naszej strony logowania. Proszę, spróbuj też skorzystać z innej przeglądarki lub innego urz
Dziękuję za zainteresowanie naszą propozycją. Ofertą kredytów hipotecznych zajmują się nasi eksperci hipoteczni w placówkach banku.
Na kontakt z naszym specjalistą możesz umówić się w Moim ING. Po zal
Użytkownik | Liczba Lajków |
---|---|
7 | |
5 | |
5 | |
3 | |
3 |