Aplikacja mobilna

Odpowiedz

Re.: Słabe/mało bezpieczne logowanie do mobilnej ING

Wiele banków (np. brytyjski Barclays a nawet chyba nasz rodzimy PKO) blokuje używanie swoich aplikacji na zrootowanych urządzeniach - jest to w interesie zarówno banków jak i samych użytkowników. Ci ostatni mogą przecież nawet nie wiedzieć, że jest to ryzykowne, z kolei Ci biegli w technologiach i tak znajdą triki, które mimo wszystko pozwolą im obejść te zabezpieczenia. Niemniej w przypadku kradzieży z konta, bank ma przynajmniej czyste ręce... Ja bym sugerował przynajmniej dodać stosowne ostrzeżenie podczas instalacji/uruchamiania aplikacji na takim telefonie. Emotikon: Szczęśliwy

Odpowiedz
0 Lajków
arek
Doradca z ambicjami III
Doradca z ambicjami III icon
35
30
27-12-2015
Wiadomość 11 z 16 (21 546 wyświetleń)

Re.: Słabe/mało bezpieczne logowanie do mobilnej ING

Dziękujemy za sugestię. Zapewniamy, że bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze. Nie mamy wpływu na urządzenie klienta, natomiast stosujemy inne zabezpieczenia chroniące użytkowników.

...
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Jeśli odpowiedź Ci pomogła, zaakceptuj ją jako rozwiązanie.
Odpowiedz
0 Lajków
KamilaC
Były moderator
Były moderator icon
177
69
04-09-2015
Wiadomość 12 z 16 (21 483 wyświetleń)

Re.: Słabe/mało bezpieczne logowanie do mobilnej ING

Przecież zawsze możesz korzystać z webowej wersji systemu, która wymaga pełnego i "bezpiecznego" logowania, a jest tym samym co aplikacja mobilna Emotikon: Szczęśliwy

Dla mnie osobiście aktualne rozwiązanie jest świetne i wystarczające - pin lub palec.
Tymcio
Zaprawiony analityk III
Zaprawiony analityk III icon
180
31
26-09-2016
Wiadomość 13 z 16 (21 283 wyświetleń)

Re.: Słabe/mało bezpieczne logowanie do mobilnej ING

Czy planujecie wprowadzić dłuższy kod PIN albo blokadę przelewów wykonanych za pomocą aplikacji mobilnej do jakieś ustalonej kwoty?

Nie mówcie, że w tej chwili bezpieczniejsza jest nowa aplikacja od starej bo nie jest.

W starej można było całkowicie zablokować przelewy dowolne poza tym trzeba było wpisać ostatnie 4 cyfry loginu plus pin.

Dobra może ktoś powiedzieć, że kod pin również jest potrzebny do korzystania z bankomatu albo płatności. Tak zgadza się ale można ustalić limit do określonej kwoty.

Czyli jak ktoś odgadnie pin to wyciągnie z bankomatu np 500zł zrobi zakupy do 500zł a za pomocą aplikacji mobilnej zrobi zakupy do max salda.

Odpowiedz
0 Lajków
athlon2000
Nowy w branży II
Nowy w branży II icon
2
0
15-01-2018
Wiadomość 14 z 16 (19 349 wyświetleń)

Re.: Słabe/mało bezpieczne logowanie do mobilnej ING

[ Edytowane ]

W sekcji bezpieczeństwo (foto. Załącznik) można ustawić jakieś limity.

tak naprawdę,to czego one dotyczą? Przelewów w Bankowości online z wyłączeniem aplikacji? 

Czy w aplikacji, po za blik istnieją jakieś limity dla transakcji?.

Kwestia bezpieczeństwa zawsze będzie sporna. Jednych usatysfakcjonuje sama obecność PINu, innych ich długość.

Zapytałem o limity w aplikacji mobilnej gdyż mBank, dostarcza np rozwiązanie, które na dzień dobry pozwala w aplikacji mobilnej na transfery 2k dziennie (o ile pamietam, zawsze mnie to irytowało). Można to oczywiście zmienić za pośrednictwem pełnej bankowości.  Ocenę ryzyka, kwestionowania bezpieczeństwa należy kategoryzować na bazie posiadanych danych, Szczerze? Ile przypadków miałeś w rodzinie lub w gronie przyjaciół,czy chocisz tu w społeczności, że okradziony ktoś został za pomocą PINu do akceptowania transakcji?

W banku n26, który jest obecny w chyba 17 krajach, możesz z aplikacji wykonać przelew do 50tyś euro i potwierdzasz go 4 cyframi PINu i one są święte a hasło do bankowości internetowej nie jest nawet maskowane.

Swojego czasu chodziłem na konferencje, spotkania związanymi z IT w Polsce. Oni zawsze zabezpieczali się w taki świetny sposób 2,3 etapowa autoryzacja. Szkoda mi ich było, bo gdy wychodzili z biura nie umieli spojrzeć czy zamykają się do końca za nimi drzwi i wielu traciło prace przez to, było odsuwane od projektów za tego typu głupotę

Sorry za wielowątkowość. 

Podsumowujac:

Obawiaj się własnego kolegi, albo menela stojącego za tobą w tramwaju,

 lub w kolejce w biedronce. a jeżeli ataku od strony wirtualnej.

Statystyka jaka pozwolę sobie zastosować na przykładzie otoczenia ukazuje ze częściej jesteś ofiara defraudacji budżetu domowego, kradzieży w domu, a eżeli cyfrowego ataku na konto w banku i to jest skala 10000:1

i o dziwo, są zawsze klienci mBanku Emotikon: Mrugający w ing mamy bezpiecznie. 

Odpowiedz
0 Lajków
Użytkownik nie istnieje
Wiadomość 15 z 16 (19 230 wyświetleń)

Re: Re.: Słabe/mało bezpieczne logowanie do mobilnej ING


athlon2000, obecnie nie planujemy zmian, o których piszesz. Dziękujemy za Twoje uwagi. Przekazaliśmy je do działu, który odpowiada za Moje ING mobile. 

Gdy instalujesz aplikację na swoim telefonie, prosimy Cię o dodanie urządzeń do zaufanych. Nie zalogujesz się do Mojego ING mobile z innego urządzenia. Podczas aktywacji wymagamy podania Twoich danych oraz wybranych znaków z pełnego hasła do bankowości internetowej. W momencie gdy zgubisz swój telefon, powinieneś w Moim ING usunąć urządzenie z listy zaufanych.
Przy wybranych przelewach możemy poprosić o podwójną autoryzację kodem SMS.
 

**
Jeśli podoba Ci się moja odpowiedź, daj mi lajka.
Moja odpowiedź Ci pomogła? Zaakceptuj ją jako rozwiązanie!
Odpowiedz
0 Lajków
IlonaU
Moderator
Moderator icon
790
164
07-06-2017
Wiadomość 16 z 16 (19 287 wyświetleń)
Ostatnie wpisy na forum
Re: Obsługa kasowa w oddziale w Krakowie

Zgadza się, w Krakowie mamy tylko jedne oddział z obsługą kasową. Znajduję się on przy ulicy 

Kapelanka 42B w Krakowie.

Na terenie Krakowa mamy jednak bardzo dużą ilość naszych bankomatów oraz wpłatom

...

03-08-2021
Re: problem z płatnościami telefonem

Dzień dobry,
proszę spróbuj jeszcze odinstalować aplikację i na nowo ją zainstalować. Następnie na nowo aktywuj płatności telefonem. Jeżeli to również nie pomoże, to będziemy musieli sprawdzić Twoją s

...

03-08-2021
Dodatkowe dokumenty

Witam, od dziś jestem na 4 etapie
Wyceniamy nieruchomość

Otrzymaliśmy wycenę Twojej nieruchomości.
Czekamy na dodatkowe dokumenty, o których poinformował Cię Twój specjalista

Problem polega na tym, że mój...

03-08-2021
Najbardziej pomocni użytkownicy