22-03-2017 10:51
Pytanie do ING - czy jest możliwe zablokowanie poprzez aktualizację aplikacji moje ing możliwości płacenia przy włączonej funkcji AOD w Samsungach, czy użytkownik musi to wyłączyć sam w ustawieniach telefonu, żeby się nie narażać na niebezpieczeństwo utraty pieniędzy? Chociaż szkoda by było wyłączać funkcję, która dla wielu osób jest przydatna.
I czy jest możliwość zablokowania płatności na tylko "podświetlonym" ekranie? Myślę, że większość klientów wolałaby jednak odblokować telefon całkiem (pinem, odciskiem palca, czy wzorem). Trwa to sekundę, czy nawet mniej, a podnosi bardzo mocno poziom bezpieczeństwa.
23-03-2017 12:38
Dzisiaj robiąc zakupy wyłączyłem w telefonie Always On Display, pomimo wygaszonego ekranu udało mi się zapłacić. Po prostu wyjąłem telefon z kieszeni, bez zapalania ekranu. Chyba nie tak powinno to działać. Możliwe, że problem jest z konkretnym telefonem (Samsung S7 edge). Czy ktoś jeszcze to potwierdza?
23-03-2017 17:34
Zabezpieczeniem płatności HCE są:
Nie ma możliwości zablokowania płatności „tylko przy podświetlonym ekranie”. Budując usługę chcieliśmy zachować jak najwięcej elementów, do których są przyzwyczajeni obecnie Klienci płacący kartą plastikową i nie chcieliśmy burzyć tych przyzwyczajeń. Dlatego również zdecydowaliśmy się na PIN dla transakcji powyżej 50 zł wprowadzany na terminalu POS zamiast na telefonie.
Znane są nam przypadki, gdzie jest możliwość zapłacenia telefonem Samsung bez podświetlania ekranu (bez względu na włączone czy wyłączone AOD). Na przykład Samsung Galaxy S5 nie posiada funkcji AOD i również umożliwia płatności z niepodświetlonym ekranem. Jest to funkcjonalność zaoferowana przez firmę Samsung jako ułatwienie dla Klienta i nie mamy możliwości obejścia tej funkcjonalności.
Proszę pamiętać o tym, że pomimo wspomnianych powyżej zabezpieczeń płatności, telefon jest naszym towarzyszem i nie spuszczamy z niego oka. Co więcej, częściej sprawdzamy gdzie jest telefon niż karta plastikowa. Prowadzone badania dowodzą, że klienci co najmniej raz na 15 minut sprawdzają, gzie jest ich telefon.
Niemniej jednak dziękujemy za komentarze i przesłane uwagi.
23-03-2017 18:17
Nie chcę włączać/wyłączać anteny NFC - używam NFC na co dzień do innych rzeczy.
Przyzwyczajenia przyzwyczajeniami, ale bezpieczeństwo powinno być ważniejsze. Właśnie opcja blokady możliwości płatności jest czymś co sprawia, ze telefon jest lepszy od zwykłej karty (w przypadku kradzieży nie da się zapłacić), a wy to usunęliście. W tej chwili płatność NFC ma funkcjonalność naklejki 'zbliżak'. Trochę to słabe.
Android Pay jakoś sobie radzi z zabezpieczeniami - wymagane jest odblokowanie kodem/odciskiem palca.
Jeśli już tak bardzo troszczycie się o przyzwyczajenia, to możliwość płatności tylko po odblokowaniu powinna być jako opcja włączana w ustawieniach. 'Przyzwyczajeni' użytkownicy będą mieli łatwy start a ci bardziej świadomi włączą sobie zabezpieczenie.
Braz zabezpieczeń płatności zbliżeniowych kartą to jest największy problem, telefon z NFC miał to rozwiązać (płatność tylko po odblokowaniu) ale jak widać się nie udało.
25-03-2017 11:09
To odnośnie tych limitów. Jak mogę w aplikacji zmienić limity płatności telefonem. Gdzie to jest? chcę zmienić tylko do płatności hce a nie do zwykłej karty, bo rozumiem że jest taka możliwość, oddzielnie karta plastik oddzielnie hce?
26-03-2017 12:55
@ROB Limity dla Mastercard w telefonie możesz zmienić w bankowości internetowej Moje ING.
30-03-2017 13:06
Witam,
Cieszę się, że nie tylka ja widzę tu problem :-)
Telefon LG G5 - identyczna sytuacja, włączony AOD - płatność jak zbliżakiem, czyli wg mnie niebezpiecznie - powiedzmy, że zostawię telefon na chwilę w biurze - ktoś podejdzie z terminalem mobilnym i skasuje mnie kilka razy po 50 zł.
Zróbcie coś z tym! Zależało mi ogromnie na HCE, właśnie ze względu na poprawę bezpieczeństwa, a tu widzę, guzik z tego...
30-03-2017 19:26
Czytam ten wątek, czytam i myślę - ludzie przesadzacie zawsze coś nie tak. Jednak, dzisiaj ... Trochę zmieniam punkt widzenia i prosiłbym aby bank ustosunkował się do tematu.
Miałem taką samą sytuację jak opisywane już tutaj, zwykłe przybliżenie telefonu do terminala i płatność poszła! Zadnego podświetlenia ekranu, wzbudzenia nic! Czarny ekran i już. To chyba nie tak powinno wyglądać. Również czekałem na HCE ale poważnie zastanawiam się czy nie zostać przy aplikacji Millenium która we mnie jako przeciętnym kliencie na tą chwilę wzbudza większe zaufanie.
Dodam iż posiadam telefon Samsung Galaxy S6 czyli bez funkcji AOD !
31-03-2017 16:23
Jednym z ważniejszych zabezpieczeń dla HCE jest możliwość wyłączenia funkcji NFC, jeżeli się z niej nie korzysta. Co ważniejsze w przypadku zastosowania blokady ekranu (biometria, hasło, PIN, wężyk), nie ma możliwości włączenia NFC bez odblokowania ekranu. Zatem pozostawiony telefon be opieki z wyłączoną anteną NFC i blokada nie jest niczym ciekawym dla osoby zainteresowanej przyłożeniem terminala POS.
Dodatkowo każdy terminal POS jest wydawany osobom czy firmom prowadzącym działalność i można takie nieautoryzowane transakcje reklamować.
31-03-2017 16:43
Ale ja używam NFC do innych rzeczy i nie chcę go wyłączać.
Po to mam w telefonie zabezpieczenie na kod/odcisk palca/hasło, żebym mógł dzięki niemu chronić zawartość.
To może taka analogia: Przypuśćmy, że mam dom i pokój gdzie znajduje się sejf. Która ochrona jest lepsza?
1. Alarm w całym domu łącznie z tym pokojem (odpowiednik blokady telefonu na hasło).
2. Alarm w części domu, a w pokoju z sejfem ING proponuje mi przed każdym wyjściem zamurować drzwi a po powrocie wykuć dziurę (vide włączenie/wyłączenie NFC)?
A propos tego, że część ludzi jest 'przyzwyczajonych' to moze jeszcze w pokoju wykuć okno, żeby był łatwiejszy dostęp (analogia szybkiego płacenia bez odblokowania telefonu).
No coś tu nie gra.
Dzień dobry,
Parę dni temu przez aplikację ING założyłam IKE z pierwszą dyspozycją na Goldman Sachs od razu z kwotą 500 zł (to była też dyspozycja założenia konta IKE).
Kwota ta nie jest widoczna w zak
Przez Społeczność nie możemy dodać informacji do zgłoszonej reklamacji. Proszę, skontaktuj się z nami na czacie po zalogowaniu w Moim ING. Tam przekażemy tę dodatkową informację do Twojej reklamacji,
... 07-10-2024