12-03-2018 17:03
Witam,
Na wstępie przeważnie karciłem bank za opieszałość, ślamazarność, mułobanomaty i wciskanie Klientom na siłę wspaniałej nowej aplikacji mobilnej oraz niemal jeszcze gorszej obsługi poprzez interfejs internetowy, pomarańczowe kulki, wykresy które śniły się w najgorszych snach po nocach i inne finansometry dla ubezwłasnowolnionych nie mających czasu myśleć Klientach, obsługę w banku stacjonarnym czy budowaniem zabezpieczeń przed wejściem do bankomatów... ale przeżyłem ponowne uczucie pewnego polubienia gdy ujrzałem postęp i integrację z Google Pay. W tym miejscu należą się bankowi brawa, ale jak to bywało w tej instytucji nie do końca osoba która wpadła na tak można zwać genialny pomysł do końca tak genialnie nie pomyślała. Już tłumaczę dlaczego...
Po zainstalowaniu Google Pay i integracji z moją pomarańczową kartą ING wielki zonk! Nie mogę nią płacić! Domyślam się dlaczego ale proszę szanownych ekspertów z ING o wyjaśnienie czy właśnie tak jest. Zaznaczam, że nigdy nie byłem zwolennikiem wprowadzenia płatności zbliżeniowych kartą. Uważam co się później potwierdziło, że nie jest to w żaden sposób bezpieczna metoda płatności. Po kradzieży karty w naszym kraju w sklepach nie sprawdzają tożsamości na karcie i można poszkodowanemu podwędzić nieco polskich złotych. Jednak używając Google Pay i integrując kartę z telefonem mam 100% pewności, że jak mi ukradną telefon to i tak nie zrobią żadnej operacji zbliżeniowej ponieważ telefon mam zablokowany kodem.
Mam więc tylko jedno pytanie: czy jeśli płatności zbliżeniowe mam wyłączone na karcie to również nie będą one działać w tej wirtualnej?
Jeśli tak to tak jak wspomniałem na początku genialny pomysł genialnie spartaczony ale możliwy do naprawienia dodając funkcję blokady zbliżeniowej fizycznej karty, ale nie tej wirtualnej w telefonie (tutaj forma płatności zbliżeniowej jest bezpieczna). Czy można oczekiwać takich zmian?
13-03-2018 16:35
To się zgadza, że jeżeli masz wyłączone płatności zbliżeniowe w karcie Visa Zbliżeniowa, to nie będziesz mógł korzystać z płatności zbliżeniowych przez Google Pay. Zbliżeniowość możesz ponownie włączyć:
Po włączeniu zbliżeniowości zrób kartą transakcję z PINem w sklepie lub bankomacie. Wtedy będziesz mógł płacić zbliżeniowo.
Jeżeli chodzi o Twoją sugestię o włączeniu zbliżeniowości tylko do płatności przez Google Pay, to zgłosiłam ją do osób zajmujących się płatnościami.
13-03-2018 17:48
07-04-2018 20:14
To są jakieś kpiny ze mnie?
Ja piszę, że winno być włączanie/wyłączanie płatności zbliżeniowych osobno dla fizycznej karty, a osobno dla aplikacji Googla Pay, a jakiś moderator z ING podaje, że to jest rozwiązanie elegancko oprawiając to w zieloną ramkę?
Pani Moniko czy doczekam się prawidłowego rozwiązania które sobie Pani oprawi w ramkę?
08-04-2018 20:37
Zapisaliśmy Twoje uwagi dotyczące wyłączenia funkcji zbliżeniowej odrębnie dla karty Visa i w aplikacji Google Pay.
Google Pay to aplikacja mobilna do płatności oferowana przez Google. Nie jest to nasza aplikacja. My udostępniliśmy dodanie karty Visa Zbliżeniowej do tej aplikacji. Uwagi dotyczące jej działania możesz skierować również bezpośrednio do Google.
Mamy również inne rozwiązania dostępne w naszej ofercie. Jest to karta Mastercard w telefonie. To rodzaj wirtualnej karty, którą możesz płacić zbliżając telefon do terminala płatniczego. Nie wymaga to włączenia funkcji zbliżeniowej dla Karty Visa.
Możliwość zamówienia karty udostępniamy w aplikacji Moje ING mobile.
09-04-2018 09:07
nie wiem gdzie to bezpieczenstwo, jesli do zaplaty Google Pay wystarczy wzbudzic ekran - i do 50zl niewymagana jest zadna autoryzacja
10-04-2018 09:48
Dbając o bezpieczeństwo tych płatności w sytuacjach nieprzewidzianych – zgubienie lub kradzież telefonu możesz:
-zablokować go z dowolnego miejsca dzięki Menedżerowi urządzeń,
-jeżeli Menedżer jest online - zabezpieczyć go nowym hasłem lub usunąć z niego wszystkie swoje dane osobowe,
-na naszej infolinii usunąć kartę z telefonu.
04-05-2018 21:35
Czy coś zrobiono w temacie Google Pay od mojego ostatniego zgłoszenia z 12 marca?
Nakreślę w skrócie raz jeszcze aby znów nie otrzymać rozwiązania które nim nie jest:
Czy wprowadzono możliwość płatności zbliżeniowej za pomocą telefonu i aplikacji GooglePay bez aktywacji płatności zbliżeniowej fizycznie kartą?
05-05-2018 18:24 – ostatnio edytowany 15-05-2018 16:33 przez PatrycjaT
@Ernest W chwili obecnej nie ma takiej możliwości z powodu faktu, że korzystasz w Google Pay z klona karty. Podstawowe parametry karty dotyczą jej fizycznej postaci oraz kopii. Stąd brak jest możliwości w chwili obecnej osobnej parametryzacji dla plastiku i klona.
08-05-2018 15:13
Dziękuję za odpowiedź.
Jednak ponownie proponowałbym pochylić się nad tym tematem gdyż usługa ta wobec powyższych technicznych parametrów jest zbędną, nie potrzebną. Jej sens i bezpieczeństwo jest zerowe chyba, że zrezygnujemy w ogóle z fizycznej karty i schowamy w szufladzie, ale te rozwiązanie uważam za bezsensowne.
Dzień dobry,
proszę, sprawdź czy w ustawieniach programu antywirusowego nie masz wprowadzonych ograniczeń dla naszej strony logowania. Proszę, spróbuj też skorzystać z innej przeglądarki lub innego urz